Výstužné geomreže sú dnes neodmysliteľnou súčasťou ochrany dopravnej infraštruktúry, kde prispievajú k funkčnej a bezpečnej prevádzke na asfaltových cestách, diaľniciach a letiskách. Zároveň eliminujú tvorbu reflexných trhlín a reálne predlžujú životnosť povrchu vozoviek. Použitie špeciálneho výrobku GlasGrid® Rapid navyše výrazne urýchľuje opravy a umožňuje skrátiť čas potrebných dopravných obmedzení.
Inžinierske stavby
Zlepšovací návrh zhotoviteľa môže zjednodušiť a urýchliť stavebné práce. To predstavujeme v článku, kde taký návrh rieši zmenu zakladania pilierov mostného objektu SO 215-00 Most na ceste I/18 nad R4 v km 12,19. Zhotoviteľom mostného objektu je spoločnosť VÁHOSTAV. Zodpovedne pripravený zlepšovací návrh môže pri odbornej a konštruktívnej komunikácii účastníkov výstavby priniesť pre zainteresovaných viaceré pozitívne efekty (termínové, technologické, ekonomické) počas celého procesu realizácie stavby.
Súťaž na výstavbu úseku diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov sa skončila. Vo víťaznom združení popri Váhostave figurujú Metrostav DS a maďarská firma Duna Aszfalt. Úsek postaví združenie za 230 miliónov eur bez DPH. TASR o tom informoval odbor komunikácie Ministerstva dopravy SR.
Počas školských prázdnin v lete 2024 sa komplexne prestavala križovatka ulíc Vazovova a Mýtna v Bratislave, ktorá patrí medzi dôležité dopravné uzly centra mesta. Projekt priniesol zásadné skvalitnenie verejného priestoru, modernizáciu dopravnej infraštruktúry a zlepšenie bezpečnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky. Práce realizovala spoločnosť STRABAG s.r.o.
Budovanie vysokorýchlostných tratí (VRT) je jedným z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov v strednej a vo východnej Európe. Vlani sa zástupcovia Českej republiky, Estónska, Maďarska, Lotyšska, Poľska a Slovenska zaviazali v Pražskom vyhlásení zvýšiť potenciál vysokorýchlostnej dopravnej siete medzi krajinami.
Nové vedenie tranzitného potrubia v dimenzii DN600/DA800 sa buduje medzi švédskym mestom Lund a lokalitou Örtofta. Celková dĺžka potrubí je 13,3 km, pričom trasa prechádza cez železničné trate, cesty aj vodné toky. Pri tomto projekte sa využila aj výhoda väčšej, 18-metrovej dĺžky potrubia, čo výrazne zrýchlilo realizáciu.
Časť Konventnej ulice sa pozviechala len v roku 2023. Dovtedy symbolizovala zabudnutý kút Starého Mesta s poplátaným asfaltom, parkujúcimi autami a prázdnotou. Tá je už minulosťou a na zrekonštruovanú prvú časť Konventnej, ktorej obnovu začalo bývalé vedenie Starého Mesta, čoskoro nadviaže záverečný úsek. Mestská časť ale potvrdzuje ďalšie pripravované zásahy v Evanjelickej štvrti a priznáva limity ohľadom Panenskej ulice.
Dňa 3. júna 2025 bol v pražskej mestskej časti Velká Chuchle slávnostne poklepaný základný kameň stavby Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo), varianta nadjezd.
Dňa 30. mája 2025 sa v Liptovskom Mikuláši uskutočnila spomienková slávnosť pri príležitosti uplynutia 50 rokov od uvedenia vodnej stavby (VS) Liptovská Mara do prevádzky. Podujatie zorganizoval Slovenský vodohospodársky podnik š.p. Bratislava (SVP), záštitu nad podujatím prevzalo Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky.
Článok opisuje rekonštrukciu významnej dopravnej tepny Rajeckej doliny, cestnej komunikácie I/64 v úseku Rajecká Lesná – Rajec. Realizované stavebné práce zahŕňali komplexnú obnovu vozovky vrátane výmeny jej konštrukčných vrstiev, sanáciu a modernizáciu odvodňovacích systémov, úpravy šírkového profilu komunikácie a opravy mostných konštrukcií. Cieľom bolo zvýšiť bezpečnosť premávky, predĺžiť životnosť vozovky a zabezpečiť súlad s environmentálnymi požiadavkami dotknutého územia. Článok detailne analyzuje použité technológie, konštrukčné riešenia, environmentálne opatrenia a organizačné aspekty výstavby.
Od nedele oficiálne jazdí v Bratislave električka č. 3, ktorá spája zadunajskú mestskú časť Petržalka na juhu s mestskou časťou Rača na severovýchode hlavného mesta.
V rámci stavby sa v intraviláne mesta Kolárovo zrealizuje tlaková kanalizácia na odvádzanie splaškových odpadových vôd v dĺžke 26 375,35 m, výtlačné potrubie z čerpacích staníc v dĺžke 2 128,05 m a tlakové kanalizačné odbočenia v dĺžke 17 701,79 m. Obnovia sa dve čerpacie stanice (ČS1 a ČS2), postaví sa jedna nová (ČS3) a zrekonštruuje sa hlavná čerpacia stanica (HČS). Vybuduje sa tiež mechanicko-biologická čistiareň odpadových vôd (ČOV) pre 13 750 EO vrátane objektov kalového hospodárstva.
Cieľom stavby „Rekonštrukcia a skapacitnenie okružnej križovatky na ceste II/578 v km 0,346 a stykovej križovatky na ceste II/578 v km 0,538“ v meste Banská Bystrica je modernizácia so zvýšením kapacity, výkonnosti a bezpečnosti motorovej a nemotorovej dopravy. Potreba rekonštrukcie a modernizácie predmetných križovatiek vyplynula aj z požiadaviek na zlepšenie dostupnosti záujmového územia pre dotknuté časti mesta a priľahlé obce.
Vystužené zemné konštrukcie majú v súčasnosti nesmierne výhody pri budovaní strmých násypov, oporných múrov či mostných opôr. Článok sa zameriava na systém vystužených zemných konštrukcií so zeleným lícom Green Terramesh, ktorý bol vo veľkej miere použitý pri budovaní zemného telesa na stavbe D48 Bělotín – Rybí, I. etapa.
Na Slovensku pribudne takmer stovka nových mostov, ktoré uľahčia dopravnú situáciu po celom Slovensku. Nejde len o diaľničné mosty, v niektorých prípadoch sú to mostné objekty, ktoré vedú ponad diaľnicu, nahrádzajú staré mosty alebo sú súčasťou nového dopravného riešenia.