DCIM100MEDIADJI 0111.JPG
Galéria(5)

Most vo Vrakuni je dokončený. Obyvatelia sa po ňom prevezú už tento mesiac

Partneri sekcie:

Most cez Malý Dunaj na Hradskej ulici vo Vrakuni prešiel kompletnou modernizáciou a po mesiacoch prác je pripravený slúžiť verejnosti. Po úspešnej zaťažovacej skúške a kontrolnom dni zostáva posledný krok – kolaudácia, po ktorej sa most otvorí pre dopravu ešte túto jeseň.

Malodunajský most v bratislavskej Vrakuni bol dlhé roky v nevyhovujúcom technickom stave. Postavený v roku 1962, niesol desaťročia intenzívnu dopravnú záťaž a jeho poškodenie sa stalo natoľko vážnym, že hlavné mesto ho muselo v novembri 2024 uzavrieť. Následne sa začala jeho úplná prestavba – od rozobratia nosnej konštrukcie až po vybudovanie nových pilierov a vozovky.

„Most na Hradskej ulici je pre Vrakuňu kľúčovým dopravným prepojením. Počas rekonštrukcie museli obyvatelia aj vodiči čeliť viacerým obmedzeniam, ale výsledok bude stáť za to. Robíme všetko pre to, aby bol most otvorený ešte túto jeseň,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

DCIM100MEDIADJI 0111.JPG
most vrakuna (2)
DCIM100MEDIADJI 0108.JPG
most vrakuna (3)

Skúšky dopadli výborne

V septembri sa dokončili asfaltové vrstvy, osadili mostné uzávery, zábradlia, zvodidlá a verejné osvetlenie. Následne prebehla zaťažovacia skúška, ktorá potvrdila bezpečnosť a stabilitu novej konštrukcie. Výsledky skúšky už mesto predložilo stavebnému úradu spolu s dokumentáciou potrebnou na kolaudačné konanie.

Na moste sa uskutočnil aj kontrolný deň, po ktorom starosta Vrakune Martin Kuruc potvrdil, že všetko prebieha podľa plánu: „Stav mosta je výborný, všetci účastníci konania boli s výsledkom spokojní. Ak okresný úrad vydá rozhodnutie bez zdržania, most môže byť otvorený prakticky okamžite po podpise.“

Nový most má šírku 17,2 metra, teda o 40 centimetrov viac ako pôvodný. Samotná vozovka sa rozšírila na 7,4 metra, čo umožní komfortnejšiu jazdu aj pre ťažšie vozidlá. Chodníky po stranách ponúkajú dostatočný priestor pre chodcov i cyklistov, pričom most priamo nadväzuje na cyklotrasu popri Malom Dunaji. Starosta Kuruc vysvetlil, že vnímanie mosta ako „užšieho“ je len optickým klamom: „Pred rekonštrukciou boli po stranách nelegálne mostíky a improvizované zábradlia. Dnes je most nielen širší, ale aj omnoho bezpečnejší.“

DCIM100MEDIADJI 0108.JPG
Vozovka sa rozšírila na 7,4 metra, čo umožní komfortnejšiu jazdu aj pre ťažšie vozidlá. | Zdroj: Bratislavský samosprávny kraj

Práce trvali necelých 9 mesiacov

Celková cena modernizácie dosiahla približne 2,8 milióna eur. Projekt financovalo hlavné mesto Bratislava z úveru Slovak Investment Holding (SIH) s čiastočným spolufinancovaním z mestského rozpočtu. Most bol uzavretý 29. novembra 2024, stavebné práce sa začali 18. januára 2025 a dokončené boli 18. septembra. Za necelých deväť mesiacov tak Bratislava zrealizovala jednu z najdôležitejších dopravných stavieb na východnom okraji mesta.

Obnova mosta prinesie úžitok nielen vodičom, ale aj peším a cyklistom. V blízkosti mosta sa nachádza významná rekreačná zóna popri Malom Dunaji, a mesto zároveň pripravuje zlepšenie cyklistického spojenia medzi Vrakuňou a Ružinovom. Nový most tak prispeje k rozvoju viacdruhovej dopravy a celkovej bezpečnosti v tejto časti Bratislavy. Ak prebehne kolaudačné konanie bez zdržania, obyvatelia Vrakune sa po novom moste prevezú už v priebehu októbra.