ASB Stavebníctvo Stránka 382

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Životnosť každej strešnej krytiny je obmedzená a odžité roky sa na nej po určitom čase negatívnym spôsobom prejavia. Strecha začne zatekať a prestane spĺňať svoju ochrannú funkciu. Kompletná rekonštrukcia strechy však patrí k zdĺhavým a tiež finančne nákladným riešeniam. S kvalitnou, rýchlou a pritom ekonomickou a estetickou alternatívou opravy šikmých striech prichádza skupina Icopal.

Úsek železničnej trate Púchov – Považská Bystrica je súčasťou 1. etapy stavby modernizácie železničnej trate Púchov – Žilina, ktorá leží na koridore č. Va. Etapa č. 1 bola v stupni dokumentácie pre stavebné povolenie rozdelená na dve samostatné časti a traťový úsek Púchov (mimo železničnej stanice) – Považská Bystrica (mimo železničnej stanice) tvorí samostatnú stavbu.

Návrhu paženej a tesnenej stavebnej jamy pri výstavbe obchodných priestorov, technického zázemia a podzemných garáží polyfunkčného areálu Centrál v Bratislave predchádzali početné geotechnické modely a výpočty. Projektový návrh zahŕňal ochranu stavebnej jamy trvalou kotvenou pažiacou konštrukciou, znižovanie hladiny podzemnej vody v stavebnej jame, úpravu základovej škáry, ako aj návrh pilót a základovej dosky.

Budovy základných škôl v SR sa vyznačujú veľmi nízkou tepelnou ochranou. Obnova týchto budov sa najčastejšie realizuje formou výmeny okien a dodatočným zateplením obvodového plášťa. Celková obnova výrazne absentuje.

Na nádvorí átria Filozofickej fakulty UK v Bratislave sa v januári 2011 začalo s montážou lešenia. Dôvodom bola realizácia zastrešenia nádvoria a komplexná rekonštrukcia fasády. Stavebné práce sa podarilo ukončiť v septembri 2011.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Zavesené odvetrané fasády nie sú určené iba pre novostavby alebo objekty halového typu, ale stále častejšie sa využívajú aj pri rekonštrukciách panelových bytov. V prípadoch budov, pri ktorých nestačí realizovať iba nový obklad, prípadne povrchovú úpravu, ale je nutné komplexne vyriešiť aj tepelnotechnické parametre celej obalovej konštrukcie, difúzne a vlhkostné pomery, predstavuje vhodné riešenie odvetraná zavesená fasáda opláštená cementotrieskovými doskami.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Spodná stavba stavebného objektu je v našich podmienkach namáhaná predovšetkým zrážkovou vodou a vlhkosťou z podzemnej vody. Rovnako však na základy stavby vplývajú aj odpadové vody či zložky pôdy rozpustené vo vode. Na ochranu nového, respektíve rekonštruovaného stavebného objektu proti vode a prieniku vlhkosti do vnútra stavebného objektu treba použiť vhodnú hydroizoláciu.

Správne zvolený systém verejného osvetlenia znamená výraznú úsporu elektrickej energie a zníženie emisií CO2. V súčasnosti sú vo fáze rozhodovania mnohé ďalšie projekty rekonštrukcie a modernizácie sústav verejného osvetlenia. Aké podmienky by mali spĺňať na reálne dosiahnutie cieľov efektívnosti a hospodárnosti?

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme na niekoho zabudli a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.