Oblúkový železobetónový most bol postavený v roku 1931. V súčasnosti prevádza cestu II. triedy č. 487 ponad prírodný vodný tok rieky Kysuca v obci Raková. Rekonštrukcia mosta vyplynula z požiadavky miestnych samospráv na zlepšenie dopravnej situácie na predmetnom úseku cesty II/487. Na splnenie týchto požiadaviek bolo nevyhnutné zlepšiť stavebno-technický stav mosta. Predmetom článku je stručná charakteristika technického riešenia rekonštrukcie mosta.
Inžinierske stavby
Informáciu o dokumente o spolupráci medzi mestom Bratislava a developerom JTRE v súvislosti s vybudovaním električkovej trate v rozvojových zónach Pribinova a Chalupkova uverejnil v utorok (7.6) portál imhd.sk.
Spoločnosť PORR, s. r. o., pôsobí na českom a slovenskom trhu už od roku 1991 a počas svojej existencie úspešne realizovala množstvo projektov v pozemnom a inžinierskom staviteľstve.
mageba je hrdá na to, že je prvou spoločnosťou na svete, ktorej bolo udelené Európske technické osvedčene (ETA) pre jednoprofilové mostné dilatačné závery (MDZ).
Práce na výstavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku Bosákova – Janíkov dvor pokračujú najmä prekládkou inžinierskych sietí. Primátor Matúš Vallo na sociálnej sieti vo štvrtok (3. júna) napísal, že v posledných týždňoch sú výrazne utlmené.
Stavba je pokračovaním projektu I/66 Brezno – obchvat, I. etapa, realizovaného v dĺžke 2,542 km, ktorá sa začína na existujúcej ceste I/66 smerujúcej od Banskej Bystrice do Brezna a je situovaná v priestore, resp. v koridore medzi areálom bývalej Mostárne Brezno a jestvujúcou železničnou traťou, kde na kruhovom objazde Mazorníkovo došlo k napojeniu na cestu II/529 a slúži na dobudovanie ďalšej časti obchvatu mesta Brezno.
Dôvodom je potrebná oprava zatiaľ zistených nedostatkov blokov sekundárneho ostenia tunela po predchádzajúcom zhotoviteľovi.
Tento úsek s dĺžkou takmer 16 km predstavuje zatiaľ historicky, investične aj technicky najnáročnejší projekt modernizácie železničnej trate. Realizovalo ho Združenie Nimnica (s vedúcim členom spoločnosťou Doprastav, a. s.), pričom zmluvu na modernizáciu tohto úseku s ním ŽSR podpísali 7. 7. 2016
Divízia 8 spoločnosti Metrostav stavia centrum technicko-hygienickej údržby vlakov v Nových Zámkoch a v Humennom, ktoré sa postarajú o čistotu vlakov národného dopravcu.
Spoločnosť SWIETELSKY dokončila v auguste 2021 hlavnú časť minuloročných prác na stavbe Poříčany – Velim na I. koridore medzi Prahou a Kolínom. Počet výlukových dní sa pritom na traťových úsekoch Velim – Pečky a Pečky – Poříčany podarilo skrátiť pri štyroch výlukách, keď bola premávka obmedzená na jednu koľaj. V 62 dňoch výluky SWIETELSKY Rail navyše realizoval traťový úsek výhybňa Cerhenice – Velim s oboma traťovými koľajami v celkovej dĺžke 5,8 km, čím celkovo skrátil výluky o rovných 100 dní.
Jednou z odpovedí na rozvoj dopravnej infraštruktúry je vytvorenie tzv. Transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), ktorej súčasťou je na území Českej republiky aj pripravovaná vysokorýchlostná trať (VRT) Praha – Brno – Ostrava s odbočením smerom na Břeclav (Viedeň/Bratislavu).
Trať je súčasťou globálneho prepojenia paneurópskeho železničného koridoru IV v rámci hlavnej siete TEN-T Core a je zaradená aj do dohôd AGC a AGTC (trasa č. E52 a C-E52). Zároveň je súčasťou prepojenia slovensko-českej hranice so slovensko-maďarskou hranicou cez Bratislavu.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 sa presunula s prácami do ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo. Hotové dielo plánujú odovzdať v januári 2023.
Stavebný objekt, ktorý je predmetom tohto článku, je súčasťou stavby Rekonštrukcia ŽST Chrastava. V rámci rekonštrukcie železničnej stanice a priľahlých traťových úsekov bolo navrhnuté nové smerové a výškové vedenie.
Župní poslanci sa v otvorenom liste uchádzajú o eurofondy na všetky kľúčové dopravné stavby v kraji.