Príspevok opisuje rozbor 470 m dlhého diaľničného mosta na D4 v hlavnom meste SR Bratislave. Most je súčasťou 2 941,55 m dlhého (786,95 + 470 + 430 + 1 254,60 m) diaľničného súmostia cez rieku Dunaj a jej okolie.
Inžinierske stavby
Vahadlové (angl. rocker) ložiská a valčekové (angl. roller) ložiská, ktoré poskytujú lineárnu oporu mostnej konštrukcii a zároveň umožňujú otáčanie len okolo jednej osi, už nie sú najmodernejšími riešeniami ložísk – nové ložiská RESTON®CYLINDER od mageba teraz ponúkajú lepší výkon a nové funkcie.
Bratislavský primátor Matúš Vallo to povedal v utorok (9. augusta) počas tlačovej besedy, ktorej témou bolo obnovenie stavebných prác na električkovej trati Bosákova - Janíkov dvor. Udeje sa tak postupne, počas niekoľkých týždňov.
Vybudovanie moderného strediska technicko-hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel je vstupenkou do 21. storočia.
Chorváti už pár dní využívajú slávnostne otvorený nový most, ktorý spája doteraz izolovanú oblasť okolo mesta Dubrovník so zvyškom krajiny.
V rámci prípravy stavby modernizácie železničnej trate v úseku Brno – Přerov, 2. stavba, Blažovice – Vyškov, v stupni dokumentácie pre územné rozhodnutie, sme sa spolupodieľali na projektoch niekoľkých železničných mostov. Celková dĺžka modernizovaného úseku je 21,7 km.
Stavba D1 Hubová – Ivachnová nadväzuje priamo na pripravovaný predchádzajúci úsek D1 Turany – Hubová v smere do Martina. Nový úsek diaľnice D1 sa začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej budú oba úseky diaľnice napojené na existujúcu cestu I/18.
Spoločnosť nesie meno zakladateľa Arthura Porra, ktoré je spojené s vývojom novej rakúskej tunelovacej metódy a v súčasnosti aj s rýchlo sa rozvíjajúcou digitalizáciou v sektore stavebníctva, už viac ako 150 rokov. Na Slovensku sa zameriava na výstavbu veľkých infraštruktúrnych projektov, v súčasnosti sa zúčastňuje na výstavbe R3 Tvrdošín – Nižná a D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové.
Jedným z dôležitých modernizačných trendov v rámci infraštruktúry ŽSR je komplexný program elektrifikácie železničných tratí. Jeho nesporný ekonomický, prevádzkový a v neposlednom rade aj ekologický prínos je overený a potvrdený dlhoročnými skúsenosťami vyspelých zahraničných železničných spoločností, ale aj praktickými poznatkami ŽSR.
Ministerka kultúry Natália Milanová v utorok (19. júla) na tlačovej besede oficiálne odštartovala diskusiu o trase električky po Landererovej ulici ako alternatíve k navrhovanej trase na Pribinovej ulici pred Slovenským národným divadlom v bratislavskej zóne Eurovea pri Dunaji.
Most zabezpečuje mimoúrovňové križovanie diaľnice D1 so štátnou cestou I/18, riekou Váh, železničnou traťou a preložkou cesty III/01898. Počas výstavby bol identifikovaný potenciálny zosun, preto sa nosná konštrukcia predĺžila o ďalší dilatačný celok. Pri výstavbe komorového prierezu nosnej konštrukcie sa využila technológia letmej betonáže a betonáže na podpernej skruži.
AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. pôsobí na slovenskom trhu od 19.6.2003. Aj vďaka stále rastúcemu dopytu po službách, ktoré poskytujeme a po odborníkoch z oblasti nielen podzemného staviteľstva, sa firma neustále rozrastala a dnes v nej pracuje viac ako 70 zamestnancov.
Výstavba novej električkovej trate v úseku Pribinova – Košická – Miletičova v Bratislave by sa mala začať v roku 2024. Navrhovaná trať je dvojkoľajná s rozchodom 1 000 milimetrov.
Spoločnosť Metrostav, a. s., divízia 8 úspešne napreduje s prácami na inovácii a modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.
Podľa ministerstva investícií je už isté, že hlavné mesto nestihne dokončiť a sprevádzkovať predĺženie električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor do povinného termínu.