Inžinierske stavby

Partneri sekcie:

Príspevok sa venuje výsledkom geotechnického a hydrogeologického monitoringu počas projektovej prípravy a realizácie tunela Milochov. Je zameraný na technické riešenie zabezpečenia svahov východného portálu a ich interakciu s okolitým horninovým prostredím.

Projekt Oosterweel Link predstavuje nové, 15 km dlhé diaľničné spojenie na záverečnej fáze obchvatu R1 okolo Antverp (Belgicko). Obchvat Antverp je pritom kľúčovou súčasťou základnej transeurópskej dopravnej siete (TEN-T). Na predmetnom úseku sa nachádza množstvo zaujímavých vystužených zemných oporných konštrukcií s kamenným alebo zeleným lícom dosahujúcich výšku až 17 m.

Významný medzinárodný výrobca izolačných materiálov TECHNONICOL pôsobí na Slovenskom trhu prostredníctvom obchodno-distribučnej spoločnosti Bitumat už od roku 2008. Korporácia TECHNONICOL vyrába strešné, hydroizolačné a tepelno-izolačné materiály, ktoré produkuje v 57 výrobných závodoch v celkovo 87 krajinách naprieč Európou a Áziou.

Vodné dielo Ružín bolo vybudované v rokoch 1962 až 1972 a vyžiadalo si nové usporiadanie cestnej siete v tejto lokalite, a tým aj realizáciu viacerých premostení ponad vodnú plochu nádrže. Tieto mosty sa budovali v rokoch 1964 až 1969, ešte pred napustením priehrady.

Diaľničný úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec je súčasťou diaľničného ťahu D3. V križovatke Hričovské Podhradie sa napája na diaľnicu D1, ktorá tvorí základný ťah Slovenskou republikou v smere západ – východ. Riešený úsek D3 dopĺňa diaľničnú sieť v smere Žilina – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, čím s úsekom D1 vytvára od Bratislavy jednu zo severojužných dopravných osí Slovenska.