Módny dom Versace: Návštevníkov vítajú hlavy Medúzy

V renesančnom meste Florencia môžu návštevníci okrem krásnej autentickej architektúry a umenia objavovať v interiéroch poklady v podobe exkluzívnej módy. Značka Versace ako reprezentant talianskeho vkusu a bezprostrednosti nemohla svojej povesti ostať nič dlžná.

Talianska značka Versace, založená v roku 1978, nesie meno po svojom zakladateľovi Giannim Versacem. Značka je známa svojimi signifikantnými vzormi, extravagantnými potlačami a jasnými farbami zladenými do jedinečnej kompozície štýlu a luxusu. Obchod dominuje ulici diamantovým výkladom a zlatými odleskami luxusu.

Logo Versace – hlava gréckej mytologickej postavy Medúzy – pochádza z podlahy zrúcanín v oblasti Reggio Calabria, kde sa spolu so svojou sestrou Donatellou hrával. Reprezentuje uhrančivosť značky, kde rovnako ako pri Medúze stačí jeden pohľad, po ktorom niet cesty späť.

Priestor naplno prezentuje myšlienku zakladateľa gianniho Versaceho: stačí jeden pohľad a už niet cesty späť.
Hlavy Medúzy nad výkladmi vítajú návštevníkov.
Súkromný salón ladený do bronzových tónov.
Zlatý dekor steny dotvára atmosféru luxusu.
V hlavnom priestore predajne sa nad hlavami vznáša zlatá inštalácia.
Pôdorys predajne.

Palác módy

Moderný obchod v útrobách storočia starej budovy vytvára priestor na dialóg medzi tradíciou a pokrokom. Architekti z japonského ateliéru Curiosity pod vedením Francúza Gwenaela Nicolasa pristúpili k priestoru ako k exhibícii s prízvukom na kultové kúsky z dielne Versace.

Využívajú plný potenciál unikátnej historickej štruktúry budovy, ktorý dopĺňajú o platformy dynamicky zvýrazňujúce osobitosť značky. Päť miestností sa nelíši iba svojím tvarom a veľkosťou priestoru. Každá je riešená v inom duchu, a teda z piatich rozličných interiérov každý komunikuje iný príbeh a inú atmosféru.

V hlavnom priestore predajne sa nad hlavami vznáša zlatá inštalácia.
V hlavnom priestore predajne sa nad hlavami vznáša zlatá inštalácia. | Zdroj: Curiosity

Odkazy na históriu sa manifestujú predovšetkým v použitých materiáloch a technikách. Samotný výklad pozostávajúci z inverzného trojuholníkového vzoru v arkierových oknách podporuje vertikalitu a vťahuje návštevníka dnu. Bájna medúza sa vynára z kamenného nadpražia a víta odvážlivcov, ktorí prekročili vstupný prah. Vzor drevenej podlahy kopíruje renesančné originály orentských interiérov.

Päť komnát

V miestnosti venovanej ženskej kolekcii sa pod klenbovým stropom nachádza rozsiahla zlatá inštalácia. V miestnosti s doplnkami je inštalovaná stena s bronzovými odleskami, pripomínajúca šperk zdobiaci architektúru.

Salónik je zas ladený do odtieňov modrej, zahalený do zamatových závesov. Pánska kolekcia je prezentovaná vo väšej miestnosti s bronzovými prvkami a zdobenými klenbami. V srdci dispozície sa nachádza bronzový salón, kde sú prezentované unikátne doplnky z kolekcie.

Súkromný salón ladený do bronzových tónov.
Súkromný salón ladený do bronzových tónov. | Zdroj: Curiosity

VLAJKOVÁ PREDAJŇA VERSACE

Miesto: Florencia, Taliansko
Investor: Versace Group
Architekti: Gwenael Nicolas, Curiosity
Realizácia: 2019

Alexandra Müllerová

Článok bol publikovaný v časopise ASB 04/2021.