Obsahom článku sú geotechnické riešenia zárubných a oporných múrov na modernizovanej železničnej trati v úseku Liptovský Hrádok – Paludza, ktorá je v procese verejného obstarávania na výber zhotoviteľa. Súčasťou toho istého projektu, resp. modernizovanej časti, je aj hĺbený tunel Paludza. Železnica vedie vo vybranom koridore v blízkosti diaľnice D1 a prekonáva viaceré terénne nerovnosti. Od samotnej hĺbky zárezov, v ktorých trať vedie, boli odvodené a projektovo pripravené rôzne typy a kombinácie geotechnických konštrukcií.
železnice
Od 11. októbra sa opäť obnoví možnosť cestovania vlakom do Viedne aj z Bratislavy – hlavnej stanice. Na pondelkovej tlačovej konferencii to uviedol minister dopravy Jozef Ráž za účasti generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ivana Bednárika a generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Petra Helexu.
Viac ako dva milióny eur investujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) do rekonštrukcie železničnej stanice vo Vrútkach. Ako informoval minister dopravy Jozef Ráž, stavebné práce potrvajú v zmysle zmluvy 12 mesiacov.
Vranov nad Topľou sa čoskoro dočká novej železničnej zastávky, ktorá výrazne zlepší dopravnú obslužnosť mesta a jeho okolia. Projekt vznikol na základe iniciatívy mesta Vranov nad Topľou v spolupráci s Ministerstvom dopravy SR a so Železnicami SR. Nová železničná zastávka bude umiestnená v medzistaničnom úseku jednokoľajnej neelektrifikovanej železničnej trate Vranov nad Topľou – Nižný Hrabovec v kilometri 12,969.
Budovanie vysokorýchlostných tratí (VRT) je jedným z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov v strednej a vo východnej Európe. Vlani sa zástupcovia Českej republiky, Estónska, Maďarska, Lotyšska, Poľska a Slovenska zaviazali v Pražskom vyhlásení zvýšiť potenciál vysokorýchlostnej dopravnej siete medzi krajinami.
Smelé plány na miliardové ročné investície do ciest už na Slovensku boli a zostali nenaplnené.
Modernizácia železničných tratí na Slovensku je jedným z najvýraznejších krokov smerom k bezpečnejšej, rýchlejšej a komfortnejšej doprave. Slovensko je súčasťou siete dopravných koridorov prepájajúcich kľúčové metropolitné uzly najmä vďaka železničnej trase Bratislava – Žilina – Čierna nad Tisou, ktorá patrí do európskeho koridoru č. V. Modernizácii čiastkového úseku tohto koridoru sme sa venovali už v IS č. 2/2024 pri téme mostov uzla Žilina. V tomto článku upriamujeme pozornosť na ďalší významný úsek: modernizáciu trate Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry.
Na stavbe železničného uzla v Žiline preinvestovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zatiaľ 330 miliónov eur. Celková zazmluvnená hodnota diela je 392 miliónov eur. Informoval o tom generálny riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik.
Časť nadjazdu pri Brodskom v okrese Skalica nad železničnou traťou Kúty – Břeclav sa v sobotu zrútila. Pre cestujúcich nevznikajú žiadne nové obmedzenia. Uviedla to riaditeľka odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Jana Pôbišová.
V rámci stavby „Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží“ vznikla požiadavka na návrh zastrešenia nástupíšť rekonštruovanej železničnej stanice formou platformy nad koľajiskom. Stanica sa nachádza v centre Prahy a je jedným z najfrekventovanejších dopravných uzlov prímestskej železničnej dopravy.
Společnost SWIETELSKY Rail CZ realizovala rekonstrukci železničních tratí poškozených povodněmi v úsecích Ostrava-Svinov – Štítina a Krnov – Skrochovice. Práce zahrnovaly odstranění nánosů, stabilizaci zemního tělesa, sanaci železničního spodku a obnovu geometrických parametrů koleje.
Príspevok predstavuje technické riešenie a spôsob realizácie SO 08-33-12 Čadca – štátna hranica ČR/SR, zárubný múr pri koľaji č. 1 (nžkm 282,130 – 282,404), ktorý pre zhotoviteľské združenie zrealizovala formou dodávky na kľúč spoločnosť VHS Geotech s.r.o., Bratislava, dcérska spoločnosť člena združenia – spoločnosti VÁHOSTAV.
Využívanie finančných prostriedkov Európskej únie na rozvoj železničnej dopravy je pre Slovenskú republiku strategickou prioritou. O aktuálnych úspechoch a plánoch sme sa rozprávali so štátnou tajomníčkou Ministerstva dopravy SR Denisou Žilákovou.
Modernizácia je navrhnutá s dôrazom na zachovanie súčasnej polohy trate a minimalizáciu zmien jej trasovania, pričom sa zachováva hlavný cieľ, a to zvýšenie traťovej rýchlosti zo súčasných 80 km/h na 120 km/h. Modernizácia úseku 3. etapy Čadca – št. hranica ČR/SR podľa dodatku č. 4 k zmluve o dielo bude ukončená v decembri tohto roku.
Jedným z výrazných projektov obnovy železničnej infraštruktúry v Slovenskej republike je projekt rekonštrukcie úseku železničnej trate Hronský Beňadik – Nová Baňa, ktorý ako dodávateľ stavebných prác realizuje tím železničného staviteľstva spoločnosti STRABAG s.r.o.