pravy provizórneho hradenia vtoku.
Galéria(8)

Modernizácia Vodného diela Gabčíkovo: injektáž podzákladia

Metrostav začal s injektážou podzákladia pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Ďalšie práce prebiehajú súbežne.

Pracovníci spoločnosti Zakladania stavieb začali s prácami na injektáži podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory VDG. Ich cieľom je spevnenie podkladu, z ktorého sa v priebehu 30-ročnej prevádzky vyplavili jemné častice štrku, čo malo za dôsledok rozvoľnenie podložia. Vyplnením a utesnením vzniknutých dutín sa zjednotí a spevní podložie komôr.

Injektáž bude prebiehať až po vyhodnotení vhodnosti injektážnej hmoty v skúšobných poliach a potrvá do apríla 2020. „Ide o komplikovaný krok z hľadiska priestorových možností. Kanál vysoký 4 metre obmedzuje možnosti manipulácie. Budeme musieť použiť malé vŕtacie súpravy. Časovo náročné je najmä prevŕtanie železobetónovej dosky s hrúbkou 2 metre,“ hovorí Radek Liška, projektový manažér Metrostav. V podloží pravej stavebnej komory VDG sa počíta s 250 vrtmi, pričom sa plánuje realizácia približne 4 vrtov denne.

Skúšky injektáže podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory.
Skúšky injektáže podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory. |

Prebiehajú aj ďalšie práce

Metrostav začal aj s opravami dynamických ochrán dolného aj horného zhlavia. Tie zabezpečujú, aby loď zotrvačnosťou nevrazila do premostenia komory, ak sa v dôsledku poruchy stane neovládateľnou.
Do konca roka budú hotové aj demontáže potrubných rozvodov a strojovní hydraulického systému. Metrostav aktuálne ukončuje rokovania s dodávateľom nových špičkových hydraulických agregátov a valcov, ktoré sa budú vyrábať v Holandsku.

Začali sa opravy dynamických ochrán dolného aj horného zhlavia
Začali sa opravy dynamických ochrán dolného aj horného zhlavia |

Pomalšie postupujú úpravy provizórneho hradenia vtoku, kde práce komplikujú stiesnené priestory a zistené nedostatky pôvodných železobetónových konštrukcií, ktoré si vyžiadali ďalšie korekcie. Naďalej pokračujú aj búracie práce na vodiacich drážkach pre pohyblivé bitvy, regulačných uzáveroch, prahoch dolných vrát a šácht PH4x4.

Rodia sa nové vráta

Pracovníci divízie 3 so špecializáciou na oceľové konštrukcie už takmer dokončili prvý diel dolných oceľových vrát plavebnej komory. Vráta sa vyrábajú v halách Metrostavu v Horných Počerniciach neďaleko Prahy. „Výroba dolných vrát prebieha uspokojivo. Ich transport na Slovensko a začatie montáží na prelome marca a apríla budúceho roka sú reálne,“ teší sa Radek Liška.

www.metrostav.cz

Pozrite sa, ako postupujú demontážne práce na pravej plavebnej komore Vodného diela Gabčíkovo:

Pokračujú búracie práce na vodiacich drážkach pre pohyblivé bitvy.
Pokračujú búracie práce na vodiacich drážkach pre pohyblivé bitvy
Skúšky injektáže podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory.
Skúšky injektáže podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory
pravy provizórneho hradenia vtoku.
pravy provizórneho hradenia vtoku
Začali sa opravy dynamických ochrán dolného aj horného zhlavia.
Začali sa opravy dynamických ochrán dolného aj horného zhlavia

ZDROJ: PR článok spoločnosti Metrostav a.s.