Spoločnosť Doprastav začala písať svoj príbeh už pred viac ako 70 rokmi. Korene zrodu sa datujú koncom 40. rokov, keď vznikajú československé stavebné závody – Závod pre dopravné stavby a Závod pre stavby vodohospodárske. Ich zlúčením vznikol 23. októbra 1951 národný podnik Ingstav Bratislava a po jeho reorganizácii 1. januára 1953 národný podnik Doprastav Bratislava.
Inžinierske stavby
Kotviaca technika na mieru s životnosťou až 120 rokov.
Štvanická lávka prepojila dve dynamicky sa rozvíjajúce pražské štvrte a vniesla do historického prostredia nový náboj i pochybnosti o tom, ako elegantná biela stavba unesie nápor mestského prostredia. Radosť, akú jej otvorenie prinieslo, v Prahe tak často nevídajú.
V júli 2023 ukončila spoločnosť STRABAG, s. r. o., hlavnú časť stavebných prác na rekonštrukcii mosta cez vodnú nádrž Ružín v Margecanoch.
Tento článok sa venuje problematike zosuvov svahov násypov a zárezov pozemných komunikácií spôsobených eróznou činnosťou. Zameriava sa na efektívne spôsoby ochrany svahov pomocou trvalých protieróznych georohoží, spôsobmi ich výberu a správneho návrhu z pohľadu teórie, výskumu a praxe.
Minister dopravy SR Pavol Lančarič rozhodol o odvolaní Vladimíra Jacka z funkcie predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Dôvodom bolo manažérske pochybenie pri tendri na výstavbu R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.
Článok prezentuje optimalizácie návrhu vybraných oporných a zárubných múrov na diaľnici D1 v úseku Lietavská Lúčka – Višňové. V článku sú opísané úpravy na štyroch objektoch múrov, ktoré tvoria šesť samostatných konštrukcií.
Pre ilustráciu kľúčových krokov dávame do pozornosti projekt v Mexico City – stavebný projekt na dodávku veľkých seizmických ložísk pre výstavbu nového komplexu budov.
Úsek R4 Prešov − severný obchvat, I. etapa, tvorí časť dopravnej siete Európskej únie TEN-T, ktorá je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 371 VIA CARPATIA v smere zo severu na juh, spájajúceho Baltické more s Egejským. Realizáciou tejto etapy sa prevedie doprava v smere od Sabinova do mimoúrovňovej križovatky Vydumanec na diaľnicu D1, čím sa odľahčí doprava v meste Prešov a motoristickej verejnosti sa ušetrí 10 minút jazdy.
Rozhovor s Jiřím Skuhrom, generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva spoločnosti VÁHOSTAV-SK, a.s.
Pracovníci divízie 5 spoločnosti Metrostav na čele s projektovým manažérom Ing. Stanislavom Rosenthalom úspešne dokončili rekonštrukciu mostu Kbelská, ktorý je súčasťou rozsiahleho projektu Optimalizácia traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha – Vysočany (vrátane).
Súčasný stav Vajnorskej radiály je desivý. Na niektorých miestach je stará presne polstoročie a posledná oprava sa tu realizovala ešte na začiatku tohto milénia. Koľaje sú dnes v katastrofálnom stave, opotrebované sú podvaly aj výhybky a trať je rozbitá. Toto všetko sa ale o pár dní začne meniť – Magistrát hlavného mesta konečne oznámil rekonštrukciu časti električkovej trate.
Po viacročných prípravách sa v auguste 2022 začali rekonštrukčné práce na tunelovej rúre č. 2 historického Bratislavského tunela, ktorého východný portál sa nachádza približne iba 500 m od komplexu budov ŽST Bratislava hlavná stanica.
V Prahe prebieha obnova stropu stanice metra za plnej prevádzky. Na technicky a logisticky náročnej zákazke sa podieľa aj závod 8 spoločnosti Metrostav DIZ. Dokončenie obnovy je naplánované na jeseň 2026.
Na Javorovom vrchu pri Tvrdošíne by mal vyrásť nový veterný park. Pokusy o jeho výstavbu boli už skôr, zámer sa však nepodarilo uskutočniť. Na stole ministerstva životného prostredia sa teraz ocitol nový projekt parku, stretol sa však s nevôľou obyvateľov blízkych obcí.