Inžinierske stavby

Partneri sekcie:

Spoločnosť Doprastav začala písať svoj príbeh už pred viac ako 70 rokmi. Korene zrodu sa datujú koncom 40. rokov, keď vznikajú československé stavebné závody – Závod pre dopravné stavby a Závod pre stavby vodohospodárske. Ich zlúčením vznikol 23. októbra 1951 národný podnik Ingstav Bratislava a po jeho reorganizácii 1. januára 1953 národný podnik Doprastav Bratislava.

Štvanická lávka prepojila dve dynamicky sa rozvíjajúce pražské štvrte a vniesla do historického prostredia nový náboj i pochybnosti o tom, ako elegantná biela stavba unesie nápor mestského prostredia. Radosť, akú jej otvorenie prinieslo, v Prahe tak často nevídajú.

Matěj Beránek -

Tento článok sa venuje problematike zosuvov svahov násypov a zárezov pozemných komunikácií spôsobených eróznou činnosťou. Zameriava sa na efektívne spôsoby ochrany svahov pomocou trvalých protieróznych georohoží, spôsobmi ich výberu a správneho návrhu z pohľadu teórie, výskumu a praxe.

Minister dopravy SR Pavol Lančarič rozhodol o odvolaní Vladimíra Jacka z funkcie predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Dôvodom bolo manažérske pochybenie pri tendri na výstavbu R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.

TASR -

Úsek R4 Prešov − severný obchvat, I. etapa, tvorí časť dopravnej siete Európskej únie TEN-T, ktorá je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 371 VIA CARPATIA v smere zo severu na juh, spájajúceho Baltické more s Egejským. Realizáciou tejto etapy sa prevedie doprava v smere od Sabinova do mimoúrovňovej križovatky Vydumanec na diaľnicu D1, čím sa odľahčí doprava v meste Prešov a motoristickej verejnosti sa ušetrí 10 minút jazdy.

Súčasný stav Vajnorskej radiály je desivý. Na niektorých miestach je stará presne polstoročie a posledná oprava sa tu realizovala ešte na začiatku tohto milénia. Koľaje sú dnes v katastrofálnom stave, opotrebované sú podvaly aj výhybky a trať je rozbitá. Toto všetko sa ale o pár dní začne meniť – Magistrát hlavného mesta konečne oznámil rekonštrukciu časti električkovej trate.

Andrej Sárközi -