Spoločnosť Skanska je podľa ministra dopravy Andreja Doležala dobre oboznámená s aktuálnou havarijnou situáciou tunelu Višňové. Firma diaľničný úsek na D1 dokončí za zmluvnú cenu 254,83 milióna eur do konca roka 2023.
Inžinierske stavby
Celkové náklady na jeho výstavbu odhaduje rezort hospodárstva na maximálne 9,843 mil. eur.
Projekt cezhraničnej spolupráce medzi Bratislavským krajom a regiónom Dolného Rakúska prináša svoje ďalšie ovocie. Čoskoro sa totiž začne s realizáciou ďalšieho cyklomosta ponad rieku Moravu, ktorý prepojí medzinárodnú trasu EuroVelo 13 Cesta Železnej opony s rakúskou národnou cyklotrasou KTM.
Prekladisko v Čiernej nad Tisou sa začalo budovať v roku 1946, pričom prvé vlaky z východu začali prúdiť na naše územie už v roku 1947. Hlavný stavebný ruch sa datuje v rokoch 1948 až 1962, keď vznikli najdôležitejšie koľajové skupiny, rampy a k nim prislúchajúce administratívne a prevádzkové budovy.
Panely noba sú ako živý organizmus. V ľubovoľnej dĺžke stúpajú do svahu, dokážu sa zdvihnúť až do výšky 6 m, sklenené preklenú aj mosty, dokážu sa zalomiť, oživia starú stenu. A ak treba, dokážu sa sklopiť.
Od začiatku výstavby tunela Žilina musela spoločnosť Metrostav v úlohe zhotoviteľa riešiť nepriaznivé okolnosti v podobe extrémne náročných inžinierskogeologických podmienok. Práce, ktoré si vyžadovali technologickú disciplínu, realizovala vlastnými kapacitami aj technickým zázemím.
Mostný objekt bol navrhnutý v podobe dvoch samostatných paralelných mostov so spojitou nosnou konštrukciou s konštantným komôrkovým prierezom, budovaných technológiou postupného vysúvania.
Diaľnica D3 Hodějovice – Třebonín vytvorí spolu s predchádzajúcou stavbou D3 Úsilné – Hodějovice obchvat Českých Budějovíc, ktorým sa odvedie všetka tranzitná doprava z existujúcej cesty I/3 v úseku České Budějovice – Krasejovka, ktorej kapacita je v súčasnosti úplne vyčerpaná.
Spoločnosť SMS a. s. uzatvorila v novembri 2019 zmluvu z Trenčianskymi vodárňami a kanalizáciami, a. s., na realizáciu diela líniovej stavby Považany – kanalizácia. Obec Považany je bez verejnej splaškovej kanalizácie a ČOV. Predmetom stavby je preto návrh splaškovej kanalizácie a prečerpávania na ČOV Nové Mesto nad Váhom
Stavbu realizuje Združenie TuCon – VÁHOSTAV-SK, Klátovské rameno, ktoré tvorí spoločnosť TuCon, a. s., Žilina v pozícii vedúceho člena a spoločnosť VÁHOSTAV-SK, a. s., Bratislava v pozícii člena (ďalej ako Združenie).
Vzhľadom na mimoriadne dlhú požadovanú životnosť, až 170 rokov, venovali konštruktéri výmeny mosta Harbour Bridge v Corpus Christi na pobreží zálivu v Texase osobitnú pozornosť práve trvanlivosti, údržbe a vymeniteľnosti kľúčových komponentov mosta.
Prefabrikácia sa v stavebníctve využíva už pomerne dlhé obdobie a aj v súčasnosti predstavuje obľúbený spôsob výroby konštrukčných prvkov a dielcov. Za najvýraznejšie benefity prefabrikácie možno považovať ihneď zabudovateľný samonosný prvok, vysokú obrátkovosť foriem, kontrolu výrobného procesu a kvality vyhotovenia prefabrikátu a architektonické hľadisko. Prefabrikované prvky môžu byť zabudované v stavbách pozemného aj inžinierskeho staviteľstva.
Úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh je súčasťou trasy Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod (Ukrajina). Zároveň je zaradený do medzinárodnej cestnej siete pod označením E 50, na ktorú je napojená medzinárodná cesta E371, smerujúca z Prešova cez Svidník na hraničný priechod Vyšný Komárnik – Barwinek do Poľskej republiky.
Dňa 17. septembra 2020 premiéri dvoch susedných krajín – za Slovenskú republiku Igor Matovič a za Maďarsko Viktor Orbán – slávnostne prestrihli pásku na novovybudovanom cestnom moste cez Dunaj v Komárne.
Od začiatku výstavby tunela Žilina musela spoločnosť Metrostav v úlohe zhotoviteľa riešiť nepriaznivé okolnosti v podobe extrémne náročných inžinierskogeologických podmienok. Práce náročné na technologickú disciplínu realizovala spoločnosť vlastnými kapacitami a technickým zázemím.