Pružne uspokojiť zákazky akejkoľvek veľkosti (profil združenia A-Keramika Group)
Už tretí rok pôsobí na slovenskom stavebnom trhu Občianske združenie A- Keramika Group, ktorá je združením dvanástich predajcov keramických dlažieb a obkladov, sanitárnej keramiky a techniky, stavebnej chémie a iných materiálov. „Snažíme sa presadiť na trhu ponukou nadštandardných služieb,“ hovorí tajomník spoločnosti A- Keramika Group Karol Wimmer. Inými slovami, ambíciou je dostať sa do pozície špecialistu, ktorý vie svojmu zákazníkovi odporučiť optimálny produkt i technické riešenie.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Profilácia členov
Pravidelná výmena názorov a skúseností členov združenia pomohli vytvoriť dynamicky sa rozvíjajúcu sieť predajní po celom Slovensku, v ktorých pôsobia profesijne zdatní predajcovia. Prirodzenou snahou združenia A-Keramika Group je ponúknuť výnimočný produkt, ktorý zákazník inde nenájde. „Táto selekcia vychádza aj z úzkej spolupráce našich členov s výrobcami a investíciami do obslužného personálu vzorkovní,“ vysvetľuje Karol Wimmer.
Niektorí členovia predávajú vo svojich areáloch aj hrubý stavebný materiál. Ďalší sa zase úzko špecializujú a pôsobia iba vo vzorkovniach – teda prezentačných kúpeľňových štúdiách. Závisí to najmä od člena A-Keramika Group v regióne a vývojovej profilácie, ktorou prešiel. sa Pri rozhodovaní o výbere materiálov zákazník čoraz viac využíva službu architekta, či už ide o architekta, od ktorého si klient objednal projekt, alebo o toho, ktorý je priamo v predajni.
Kvalita a ceny kopírujú trh
„Rozhodujúcim faktorom pri výbere dodávateľov a materiálov je kvalita,“ zdôrazňuje Karol Wimmer. „Dbáme o to, aby sme sa vždy pohybovali v prvej kvalitatívnej triede.“ Orientácia na náročnejšieho zákazníka však nevylučuje schopnosť ponúknuť a uspokojiť potreby zákazníka zo širokého portfólia výrobkov zahŕňajúcich aj lacnejší segment.
Hoci aj na Slovensku existuje čoraz väčší tlak na obchodovanie s lacnými čínskymi materiálmi, A-Keramika Group ponecháva aj v tomto smere svojim členom slobodu v rozhodovaní . Tí totiž najlepšie vedia, aké potreby má zákazník v danom regióne. Cena produktu je potom nastavená v pomere k jeho kvalite a prirodzene kopíruje trh.
Zmena myslenia
Tajomník A-Keramika Group sa domnieva, že po nasýtení bratislavského priestoru a jej okolia porastú aj regióny. Veď zahraničné investície sa prejavujú už aj v okolí Trnavy, Žiliny či ostatných regiónoch.
„Otázka je, akým smerom sa trh vyvinie po skončení stavebného boomu a kedy sa štandardizuje trh pod vplyvom vstupu do Európskej únie,“ pýta sa Karol Wimmer. „Možno očakávať, že v budúcnosti sa záujem investorov a stavebných firiem presunie zo sféry novostavieb do rekonštrukcií. Takisto bude záležať na ekonomickej sile ľudí a na vývoji turistického ruchu. To je pre nás tiež zaujímavá oblasť, pretože s tým napríklad súvisí rozvoj zariadení zameraných na wellness a iných relaxačných centier.“
Podľa Karola Wimmera možno očakávať aj výraznú zmenu v myslení ľudí a zmeny spotrebiteľského správania, a to v požiadavke spracovania komplexnej potreby klienta na jednom mieste, teda posun od „do it yourself“. „Či tieto zmeny nastanú, ukáže čas. Naďalej sa však budeme snažiť uspokojovať potreby našich zákazníkov a poskytovať im v našich vzorkovniach príjemný zážitok,“ uzatvára Karol Wimmer.
Prehľad obchodných prevádzok členov A-Keramika Group JOPA – Nám. Ľ. Štúra 31, Banská Bystrica, tel.: 048/4164967 |
Ľudo Petránsky
Foto: A-Keramika Group