elektricka petrzalka

Zastávky na električkovej trati v Petržalke konečne dostávajú prístrešky

Nový subdodávateľ, ktorý dokončuje prístrešky na zastávkach na novej električkovej trati v bratislavskej Petržalke, na nich pracuje už druhý týždeň. Na prvom z nich na zastávke Gessayova sú už namontované aj sklá, čo je finálna časť montáže, ďalšie tri prístrešky sú na ich montáž pripravené. Uviedol to hovorca Bratislavy Peter Bubla.

„Momentálne sa montujú boxy na ďalších dvoch prístreškoch, na zastávke Pajštúnska a po nej budú nasledovať ďalšie,“ skonštatoval Bubla s tým, že funkčné sú už všetky autobusové prístrešky mimo línie električkovej trate.

Kedy by mohli byť prístrešky na zastávkach električky dokončené a samotné zastávky plne funkčné, si magistrát netrúfa odhadnúť. Odôvodňuje to aj skúsenosťou s predchádzajúcim subdodávateľom. Pôvodne totiž hlavné mesto avizovalo, že zastávky budú dokončené do začiatku školského roka, čo sa však nestalo a nie sú dokončené ani v novembri.

„Vzhľadom na skúsenosť s predchádzajúcim subdodávateľom nebudeme uvádzať termín dokončenia,“ poznamenal Bubla. Práce pokračujú aj na ďalších stavebných objektoch. Okrem prístreškov sú momentálne podľa hovorcu asi najviditeľnejšie terénne úpravy a výsadba stromov pozdĺž celej trate.

Pracuje sa aj na obidvoch mostoch na Kutlíkovej ulici aj na Panónskej ceste pri konečnej zastávke. Snahou je sprístupniť prestupný uzol, teda prepojenie autobusových a električkových liniek na zastávke Južné mesto ešte v tomto roku.

Pred dokončením sú chodníky a terénne úpravy pod električkovým mostom pri Kostole Sv. rodiny, ktoré budú na tomto mieste prepojené s novou lávkou ponad Chorvátske jazero. Finalizujú tiež terénne úpravy v blízkosti konečnej zastávky v smere do mesta. V priebehu nasledujúcich dní majú byť dokončené aj palisády popri Rusovskej ceste v križovatke s Bosákovou ulicou.

Kedy by mali byť dokončené stavebné práce v okolí Kutlíkovej ulice, aby mohla byť aj táto oblasť bez dopravných obmedzení, je zatiaľ otázne. „Snahou všetkých zainteresovaných subdodávateľov však je čo najskôr otvoriť jeden z dvoch mostov, aby bola Kutlíkova priechodná a doprava po tejto ulici mohla byť spustená aspoň v zúženom profile,“ podotkol Bubla.

Výstavbu trate v úseku Jungmannova – Janíkov dvor začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Projekt je financovaný z eurofondov. Stavba od začiatku čelila viacerým problémom. Práce boli v minulosti aj dočasne výrazne utlmené. Očakávaný termín dokončenia trate sa niekoľkokrát posúval. Električku spustili do prevádzky nakoniec 27. júla 2025. Viaceré stavebné práce na projekte však pokračujú ďalej.