Cestári zrušili aj tender na obnovu cesty pri Polomke
Slovenská správa ciest zrušila ďalšiu verejnú súťaž, tentoraz na rekonštrukciu úseku cesty I/66 pri Polomke v okrese Brezno. Zdôvodnila to zmenou okolností, za akých tender pred troma týždňami vyhlásila. Cestári o tom informovali vo Vestníku verejného obstarávania. Projekt mal byť financovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava.
Predpokladaná cena za rekonštrukciu cesty pri Polomke v dĺžke 4,3 kilometra je 9,265 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. V prepočte na jeden kilometer je to 2,15 mil. eur. Súčasťou prác plánovaných na 638 dní, teda jeden rok a deväť mesiacov, má byť obnova odvodnenia komunikácie v podobe vyčistenia pozdĺžnych priekop. Navrhnuté je vybudovanie rámových namiesto rúrových priepustov a v intraviláne obce nová dažďová kanalizácia miesto súčasného odvodnenia. Cestári v rámci rekonštrukcie komunikácie plánujú aj výstavbu štyroch nových mostov. Tie majú nahradiť tri mosty a jeden rámový monolitický priepust, ktoré sú navrhnuté na demoláciu. Ponuky v tendri sa mali otvárať 19. augusta.Slovenská správa ciest minulý týždeň zrušila aj verejnú súťaž na prvú etapu výstavby obchvatu Brezna na ceste I/66 tri týždne po jej začiatku. Ako dôvod uviedla tiež zmenu okolností, za akých tender vyhlásila. Predpokladaná cena stavby prvej časti obchvatu centra Horehronia v dĺžke 2,5 kilometra je 27,121 mil. eur bez DPH, čo je v prepočte na jeden kilometer 10,84 mil. eur. Stavebné práce, vrátane úprav a preložiek komunikácií, sú plánované na 638 dní od zadania zákazky. Cestári plánovali stavbu financovať s využitím peňazí z Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava. Ponuky sa mali otvárať 20. augusta.
Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Spravuje takmer 3 500 kilometrov ciest I. triedy, vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I., II. a III. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou.
Zdroj: SITA