cestari zrusili aj tender na obnovu cesty pri polomke
Galéria(2)

Cestári zrušili aj tender na obnovu cesty pri Polomke

Slovenská správa ciest zrušila ďalšiu verejnú súťaž, tentoraz na rekonštrukciu úseku cesty I/66 pri Polomke v okrese Brezno. Zdôvodnila to zmenou okolností, za akých tender pred troma týždňami vyhlásila. Cestári o tom informovali vo Vestníku verejného obstarávania. Projekt mal byť financovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava.

cestari zrusili aj tender na obnovu cesty pri polomke 7005 big image
Predpokladaná cena za rekonštrukciu cesty pri Polomke v dĺžke 4,3 kilometra je 9,265 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. V prepočte na jeden kilometer je to 2,15 mil. eur. Súčasťou prác plánovaných na 638 dní, teda jeden rok a deväť mesiacov, má byť obnova odvodnenia komunikácie v podobe vyčistenia pozdĺžnych priekop. Navrhnuté je vybudovanie rámových namiesto rúrových priepustov a v intraviláne obce nová dažďová kanalizácia miesto súčasného odvodnenia. Cestári v rámci rekonštrukcie komunikácie plánujú aj výstavbu štyroch nových mostov. Tie majú nahradiť tri mosty a jeden rámový monolitický priepust, ktoré sú navrhnuté na demoláciu. Ponuky v tendri sa mali otvárať 19. augusta.

Slovenská správa ciest minulý týždeň zrušila aj verejnú súťaž na prvú etapu výstavby obchvatu Brezna na ceste I/66 tri týždne po jej začiatku. Ako dôvod uviedla tiež zmenu okolností, za akých tender vyhlásila. Predpokladaná cena stavby prvej časti obchvatu centra Horehronia v dĺžke 2,5 kilometra je 27,121 mil. eur bez DPH, čo je v prepočte na jeden kilometer 10,84 mil. eur. Stavebné práce, vrátane úprav a preložiek komunikácií, sú plánované na 638 dní od zadania zákazky. Cestári plánovali stavbu financovať s využitím peňazí z Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Doprava. Ponuky sa mali otvárať 20. augusta.

Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Spravuje takmer 3 500 kilometrov ciest I. triedy, vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I., II. a III. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou.

Zdroj: SITA