Technologická revitalizácia starších budov je téma, ktorá nepriťahuje takú veľkú pozornosť projektantov a realizátorov ako nové projekty. Je to asi prirodzené, keďže neponúka toľko voľnosti a nedáva taký veľký priestor na demonštrovanie technologického know-how ako nové budovy.
Stavebníctvo
Projekt bytových domov R+R Residence 2 v Michalovciach nadviazal na úspešnú prvú etapu a rovnako ako ona ponúkol bývanie za rozumnú cenu, v nadštandardnej kvalite a v najkvalitnejšom rezidenčnom projekte v regióne.
Skúsenosti s realizáciou asfaltových vozoviek v cestných tuneloch majú máloktorí zhotovitelia. Na základe poznatkov zo zahraničia, keď boli v Európe evidované v cestných tuneloch viaceré požiare, sa na Slovensku navrhovali diaľničné tunely výlučne s cementobetónovou vozovkou, a to nielen z hľadiska bezpečnosti, ale hlavne z hľadiska životnosti. Aktuálne sa však naskytá príležitosť zrealizovať v cestnom tuneli asfaltovú vozovku z dôvodu urýchlenia jej výstavby a odovzdania úseku cesty do predčasného užívania. Táto príležitosť predstavuje skúšku nielen pre zhotoviteľa, ale aj pre projektanta, pretože návrh asfaltovej vozovky v tuneli má svoje špecifiká a obmedzenia najmä z hľadiska kvalitatívnych parametrov jednotlivých vrstiev vozovky.
4 júla sme v Štátnom fonde rozvoja bývania zažili skutočne nezabudnuteľný deň. V Nitrianskom Rudne generálny riaditeľ ŠFRB Milan Lipka spolu so štátnym tajomníkom Ministerstva dopravy SR , Igorom Chomom a starostom obce Nitrianske Rudno, Róbertom Štrbákom položili základný kameň pre výstavbu 18 nových bytových jednotiek.
Inovovaná kúpeľňová séria Geberit Bambini ponúka nové riešenia pre kúpeľne v predškolských a školských zariadeniach. WC a umývadlá sú prispôsobené potrebám najmenších používateľov a pomáhajú im objavovať svet osobnej hygieny hravou formou.
Sálavé panely ECOSUN z produkcie firmy FENIX Slovensko bodujú nízkymi obstarávacími a prevádzkovými nákladmi, infračerveným teplom, flexibilnou reguláciou, širokým uplatnením a jednoduchou inštaláciou. Vyberať pritom môžete podľa dizajnu, výkonu, veľkosti a umiestnenia (a tým aj veľkosti sálavej a konvekčnej zložky).
Cement je po vode druhá najčastejšie používaná surovina vo svete. Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií CO2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou.
Ide o cestu I. triedy s celkovou dĺžkou 11,470 km, ktorá vznikla prekategorizovaním pôvodnej cesty II/586. Cesta I/13 je súčasťou európskej medzinárodnej trasy E575 a z hľadiska dopravného významu predstavuje dôležitý cestný ťah. Riešený úsek sa nachádza v Trnavskom kraji, v okrese Dunajská Streda, a prechádza cez katastrálne územia obcí Veľký Meder, Ižop a Čiližská Radvaň.
Predmetom projektu bola komplexná prestavba preťaženej mestskej komunikácie Harmincovej ulice s pôvodným usporiadaním pruhov 1 + 1 na komfortnú a kapacitnú štvorpruhovú cestu. Predmetná komunikácia spája bratislavské mestské časti Dúbravka a Lamač, no zároveň je z funkčného hľadiska pre veľkú časť okresu Bratislava IV aj prístupným bodom na diaľnicu D2. Realizáciu stavebných prác zabezpečovala spoločnosť STRABAG, s. r. o., v termíne od augusta 2022 do októbra 2023. Išlo o jednu z najväčších investícií magistrátu hlavného mesta do rozvoja cestnej infraštruktúry za ostatné roky.
Vládny kabinet priebežne posudzuje investície, či spĺňajú podmienky strategickosti. Na rokovaní v stredu 10. júla odsúhlasila vláda veľký balík takýchto investícií – diaľničných a železničných – z dielne rezortu dopravy a dve nemocnice (ministerstvo zdravotníctva). Pred časom sa stal strategickým projekt rozvoja a modernizácie FNsP J. A. Reimana v Prešove (rezort obrany).
Či už ide o možnosť otravy, požiaru alebo pádu pri prístupe ku komínu, všetkému sa dá zabrániť pri dodržaní určitých pravidiel.
Vlani prijatá smernica Európskeho parlamentu a Rady EÚ o energetickej efektívnosti zvýšila tlak na dekarbonizáciu. Do roku 2027 musia spĺňať stanovené požiadavky na nižšie emisie nielen všetky nové budovy, ale aj všetky budovy verejného sektora.
Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná sa napája na existujúci obchvat Trstenej a vedie zvlneným členitým terénom, prevažne v extraviláne. Na konci úseku R3 vedie po vetve križovatky Nižná a prostredníctvom rovnomenného privádzača sa pripája na súčasnú cestu I/59 cez okružnú križovatku pred vjazdom do Nižnej. Úsek bude postavený v polovičnom profile s úpravou šírkových pomerov na začiatku a na konci úseku. V km 3,900 – 4,160 povedie cesta v plnom profile. Za mostom v km 4,160 bude vybudovaná len pravá strana rýchlostnej cesty, ukončená v km 4,400 mimoúrovňovou križovatkou s privádzačom.
Pre predstavu o komplexnosti projektu automatizácie budovy stačí vymenovať niekoľko systémov, napríklad vykurovanie, klimatizácia, EPS, monitorovacie a bezpečnostné systémy, výťahy či osvetlenie. Na projekte sa podieľa viacero subjektov. Prebieha fázami plánovania, tendrov, detailným projektovaním a zmenami, implementáciou a nakoniec údržbou systému. Podpora kvalitného softvérového riešenia je tu nevyhnutná a jeho zodpovedný výber predstavuje významnú manažérsku úlohu.
Dopyt v sektore priemyslu a logistiky (I&L) v regióne CEE-13 1 bol v posledných rokoch silný, ale v roku 2023 väčšina krajín zaznamenala pokles. Vývoj nájmov priemyselných a logistických priestorov dopĺňa rast platov pracovnej sily. Poľsko zostáva najväčším priemyselným a logistickým trhom v celej CEE-13 s modernými priestormi o rozlohe viac ako 30 miliónov m2, čo predstavuje približne 45 % z celkového regionálneho objemu, odhaľuje nová správa spoločnosti Colliers: "ExCEEding Borders: Navigating The Industrial LandscapeAnd Workforce In CEE-13".