Izolujeme stavbu voči tlakovej vode a priesakom.
Stavebníctvo
Už 16 rokov spoločnosť VELUX na Slovensku organizuje súťaž pre študentov stredných škôl so zameraním na stavebníctvo. Po rokoch sa vyhlásenie výsledkov opäť konalo naživo za osobného stretnutia súťažiacich študentov, pedagógov a zástupcov architektonickej obce.
Technologická revitalizácia starších budov je téma, ktorá nepriťahuje takú veľkú pozornosť projektantov a realizátorov ako nové projekty. Je to asi prirodzené, keďže neponúka toľko voľnosti a nedáva taký veľký priestor na demonštrovanie technologického know-how ako nové budovy.
Projekt bytových domov R+R Residence 2 v Michalovciach nadviazal na úspešnú prvú etapu a rovnako ako ona ponúkol bývanie za rozumnú cenu, v nadštandardnej kvalite a v najkvalitnejšom rezidenčnom projekte v regióne.
Skúsenosti s realizáciou asfaltových vozoviek v cestných tuneloch majú máloktorí zhotovitelia. Na základe poznatkov zo zahraničia, keď boli v Európe evidované v cestných tuneloch viaceré požiare, sa na Slovensku navrhovali diaľničné tunely výlučne s cementobetónovou vozovkou, a to nielen z hľadiska bezpečnosti, ale hlavne z hľadiska životnosti. Aktuálne sa však naskytá príležitosť zrealizovať v cestnom tuneli asfaltovú vozovku z dôvodu urýchlenia jej výstavby a odovzdania úseku cesty do predčasného užívania. Táto príležitosť predstavuje skúšku nielen pre zhotoviteľa, ale aj pre projektanta, pretože návrh asfaltovej vozovky v tuneli má svoje špecifiká a obmedzenia najmä z hľadiska kvalitatívnych parametrov jednotlivých vrstiev vozovky.
4 júla sme v Štátnom fonde rozvoja bývania zažili skutočne nezabudnuteľný deň. V Nitrianskom Rudne generálny riaditeľ ŠFRB Milan Lipka spolu so štátnym tajomníkom Ministerstva dopravy SR , Igorom Chomom a starostom obce Nitrianske Rudno, Róbertom Štrbákom položili základný kameň pre výstavbu 18 nových bytových jednotiek.
Inovovaná kúpeľňová séria Geberit Bambini ponúka nové riešenia pre kúpeľne v predškolských a školských zariadeniach. WC a umývadlá sú prispôsobené potrebám najmenších používateľov a pomáhajú im objavovať svet osobnej hygieny hravou formou.
Sálavé panely ECOSUN z produkcie firmy FENIX Slovensko bodujú nízkymi obstarávacími a prevádzkovými nákladmi, infračerveným teplom, flexibilnou reguláciou, širokým uplatnením a jednoduchou inštaláciou. Vyberať pritom môžete podľa dizajnu, výkonu, veľkosti a umiestnenia (a tým aj veľkosti sálavej a konvekčnej zložky).
Cement je po vode druhá najčastejšie používaná surovina vo svete. Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií CO2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou.
Ide o cestu I. triedy s celkovou dĺžkou 11,470 km, ktorá vznikla prekategorizovaním pôvodnej cesty II/586. Cesta I/13 je súčasťou európskej medzinárodnej trasy E575 a z hľadiska dopravného významu predstavuje dôležitý cestný ťah. Riešený úsek sa nachádza v Trnavskom kraji, v okrese Dunajská Streda, a prechádza cez katastrálne územia obcí Veľký Meder, Ižop a Čiližská Radvaň.
Predmetom projektu bola komplexná prestavba preťaženej mestskej komunikácie Harmincovej ulice s pôvodným usporiadaním pruhov 1 + 1 na komfortnú a kapacitnú štvorpruhovú cestu. Predmetná komunikácia spája bratislavské mestské časti Dúbravka a Lamač, no zároveň je z funkčného hľadiska pre veľkú časť okresu Bratislava IV aj prístupným bodom na diaľnicu D2. Realizáciu stavebných prác zabezpečovala spoločnosť STRABAG, s. r. o., v termíne od augusta 2022 do októbra 2023. Išlo o jednu z najväčších investícií magistrátu hlavného mesta do rozvoja cestnej infraštruktúry za ostatné roky.
Vládny kabinet priebežne posudzuje investície, či spĺňajú podmienky strategickosti. Na rokovaní v stredu 10. júla odsúhlasila vláda veľký balík takýchto investícií – diaľničných a železničných – z dielne rezortu dopravy a dve nemocnice (ministerstvo zdravotníctva). Pred časom sa stal strategickým projekt rozvoja a modernizácie FNsP J. A. Reimana v Prešove (rezort obrany).
Či už ide o možnosť otravy, požiaru alebo pádu pri prístupe ku komínu, všetkému sa dá zabrániť pri dodržaní určitých pravidiel.
Vlani prijatá smernica Európskeho parlamentu a Rady EÚ o energetickej efektívnosti zvýšila tlak na dekarbonizáciu. Do roku 2027 musia spĺňať stanovené požiadavky na nižšie emisie nielen všetky nové budovy, ale aj všetky budovy verejného sektora.
Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná sa napája na existujúci obchvat Trstenej a vedie zvlneným členitým terénom, prevažne v extraviláne. Na konci úseku R3 vedie po vetve križovatky Nižná a prostredníctvom rovnomenného privádzača sa pripája na súčasnú cestu I/59 cez okružnú križovatku pred vjazdom do Nižnej. Úsek bude postavený v polovičnom profile s úpravou šírkových pomerov na začiatku a na konci úseku. V km 3,900 – 4,160 povedie cesta v plnom profile. Za mostom v km 4,160 bude vybudovaná len pravá strana rýchlostnej cesty, ukončená v km 4,400 mimoúrovňovou križovatkou s privádzačom.