ASB Stavebníctvo Stránka 52

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Projekt bytových domov R+R Residence 2 v Michalovciach nadviazal na úspešnú prvú etapu a rovnako ako ona ponúkol bývanie za rozumnú cenu, v nadštandardnej kvalite a v najkvalitnejšom rezidenčnom projekte v regióne.

Skúsenosti s realizáciou asfaltových vozoviek v cestných tuneloch majú máloktorí zhotovitelia. Na základe poznatkov zo zahraničia, keď boli v Európe evidované v cestných tuneloch viaceré požiare, sa na Slovensku navrhovali diaľničné tunely výlučne s cementobetónovou vozovkou, a to nielen z hľadiska bezpečnosti, ale hlavne z hľadiska životnosti. Aktuálne sa však naskytá príležitosť zrealizovať v cestnom tuneli asfaltovú vozovku z dôvodu urýchlenia jej výstavby a odovzdania úseku cesty do predčasného užívania. Táto príležitosť predstavuje skúšku nielen pre zhotoviteľa, ale aj pre projektanta, pretože návrh asfaltovej vozovky v tuneli má svoje špecifiká a obmedzenia najmä z hľadiska kvalitatívnych parametrov jednotlivých vrstiev vozovky.

4 júla sme v Štátnom fonde rozvoja bývania zažili skutočne nezabudnuteľný deň. V Nitrianskom Rudne generálny riaditeľ ŠFRB Milan Lipka spolu so štátnym tajomníkom Ministerstva dopravy SR , Igorom Chomom a starostom obce Nitrianske Rudno, Róbertom Štrbákom položili základný kameň pre výstavbu 18 nových bytových jednotiek.

Sálavé panely ECOSUN z produkcie firmy FENIX Slovensko bodujú nízkymi obstarávacími a prevádzkovými nákladmi, infračerveným teplom, flexibilnou reguláciou, širokým uplatnením a jednoduchou inštaláciou. Vyberať pritom môžete podľa dizajnu, výkonu, veľkosti a umiestnenia (a tým aj veľkosti sálavej a konvekčnej zložky).

Cement je po vode druhá najčastejšie používaná surovina vo svete. Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií CO2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou.

Ide o cestu I. triedy s celkovou dĺžkou 11,470 km, ktorá vznikla prekategorizovaním pôvodnej cesty II/586. Cesta I/13 je súčasťou európskej medzinárodnej trasy E575 a z hľadiska dopravného významu predstavuje dôležitý cestný ťah. Riešený úsek sa nachádza v Trnavskom kraji, v okrese Dunajská Streda, a prechádza cez katastrálne územia obcí Veľký Meder, Ižop a Čiližská Radvaň.

Predmetom projektu bola komplexná prestavba preťaženej mestskej komunikácie Harmincovej ulice s pôvodným usporiadaním pruhov 1 + 1 na komfortnú a kapacitnú štvorpruhovú cestu. Predmetná komunikácia spája bratislavské mestské časti Dúbravka a Lamač, no zároveň je z funkčného hľadiska pre veľkú časť okresu Bratislava IV aj prístupným bodom na diaľnicu D2. Realizáciu stavebných prác zabezpečovala spoločnosť STRABAG, s. r. o., v termíne od augusta 2022 do októbra 2023. Išlo o jednu z najväčších investícií magistrátu hlavného mesta do rozvoja cestnej infraštruktúry za ostatné roky.

Vládny kabinet priebežne posudzuje investície, či spĺňajú podmienky strategickosti. Na rokovaní v stredu 10. júla odsúhlasila vláda veľký balík takýchto investícií – diaľničných a železničných – z dielne rezortu dopravy a dve nemocnice (ministerstvo zdravotníctva). Pred časom sa stal strategickým projekt rozvoja a modernizácie FNsP J. A. Reimana v Prešove (rezort obrany).

Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná sa napája na existujúci obchvat Trstenej a vedie zvlneným členitým terénom, prevažne v extraviláne. Na konci úseku R3 vedie po vetve križovatky Nižná a prostredníctvom rovnomenného privádzača sa pripája na súčasnú cestu I/59 cez okružnú križovatku pred vjazdom do Nižnej. Úsek bude postavený v polovičnom profile s úpravou šírkových pomerov na začiatku a na konci úseku. V km 3,900 – 4,160 povedie cesta v plnom profile. Za mostom v km 4,160 bude vybudovaná len pravá strana rýchlostnej cesty, ukončená v km 4,400 mimoúrovňovou križovatkou s privádzačom.