V súčasnosti prebiehajú dokončovacie práce výstavby portálových časti tunelov Ovčiarsko a Žilina na úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý bude tvoriť aj južný obchvat mesta Žilina. Zhotoviteľom tohto úseku je Združenie Ovčiarsko, s vedúcim členom Doprastav, a.s. a členmi Strabag, s.r.o., Váhostav – SK a.s. a Metrostav, a.s. Hlavným projektantom je Združenie D1 HP-LL, s vedúcim členom DOPRAVOPROJEKT, a. s., a členmi GEOCONSULT s. r.o. a Basler & Hofmann Slovakia s.r.o. Portálové časti ako aj oba tunelové objekty projektovala spoločnosť Basler & Hofmann Slovakia s.r.o.
Inžinierske stavby
Stále viac projekčných firiem využíva moderné BIM nástroje na prípravu stavebných projektov od koncepčného návrhu cez konštrukcie, profesie a výpočty až po 3D vizualizácie a výkresovú dokumentáciu i odovzdanie BIM dát pre prevádzkovateľa stavby.
Dňa 8.októbra 2019 sa na pôde Slovenskej správy ciest Bratislava uskutočnilo dvadsiate šieste diskusné fórum Cestársky deň, ktorý sa niesol pod názvom „Vybrané technológie Skupiny EUROVIA“. Podujatie bolo zrealizované v spolupráci s pobočkou Slovenskej cestnej spoločnosti pri SSC a záštitu nad ním prevzal riaditeľ úseku technického rozvoja SSC Ing. Jozef Polčic. Odborným garantom bol Ing. Peter Kovaľ, predseda Slovenskej asociácie pre asfaltové vozovky (SAAV).
Predstavitelia štátnej správy a samosprávy, správcovia ciest a odborníci zo Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska a Ukrajiny sa v dňoch 17. – 18. októbra 2019 stretnú v Púchove na 24. ročníku Dní slovenských cestárov. Podujatie organizuje Slovenská cestná spoločnosť v spolupráci so Správou ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja.
V rámci komplexnejšieho zabezpečenia stability cesty v telese tzv. Kraľovianskeho zosuvu sa realizoval jeden úsek aj s použitím nového stabilizačného systému, umožňujúceho spätné využitie materiálu in situ. Pôvodne bola predmetná cesta vybudovaná v prípravnej fáze výstavby diaľnice D1 Turany – Hubová (v údolnom variante V1 v km 4,7 – 6,4), ktorej pokračovanie bolo zastavené.
Diaľnica D1 Budimír – Bidovce tvorí spoločne s časťou úseku R2/R4 súčasť základného komunikačného systému Slovenskej republiky a zároveň siete diaľnic a rýchlostných ciest na našom území. Spolu s rýchlostnou cestou R2/R4, úsek Šaca – Košické Oľšany, vytvorí predpoklad na kompletný juhovýchodný obchvat mesta Košice s odľahčením hustoty dopravy tohto mesta.
Spoločnosť Metrostav napreduje s demontážnymi prácami, ktoré sú súčasťou modernizácie plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo.
Obnova plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo napreduje podľa plánu. Po odstránení oceľových vrát z pravej plavebnej komory, pokračuje spoločnosť Metrostav s ďalšími búracími prácami.
Rozhodnutím investora bol severný obchvat Prešova v úseku rýchlostnej cesty R4 rozdelený na I. etapu km 0,000 – 4,300 s tunelom Bikoš a II. etapu km 4,300 – 14,5 s tunelom Okruhliak. Kým I. etapa severného obchvatu Prešova nedávnym poklepaním základného kameňa pokročila do fázy výstavby, práce na druhom úseku boli pozastavené. Dôvodom bolo ekonomické prehodnocovanie riešenia tunela Okruhliak.
Spoločnosť CESTY NITRA, a.s. vyše 65 rokov ponúka kvalitné služby svojim zákazníkom najmä pri výrobe asfaltom obaľovaných zmesí a aj pri ich zabudovaní. Od r. 2000 je naša spoločnosť súčasťou francúzskej stavebnej skupiny COLAS, ale až v nadchádzajúcom roku 2020 sa staneme jej organickou súčasťou aj zmenou mena na COLAS Slovakia, a.s. v rámci fúzie s už bývalými Inžinierskymi stavbami v Košiciach.
Predmetom článku je stavba Zlepšenie cyklistickej infraštruktúry v TSK, časť 6 – úsek Púchov – Nosická priehrada a časť 1 – úsek Horná Streda – Nové Mesto nad Váhom. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť kostru cyklodopravy na Považí, na ktorú sa budú pripájať ďalšie cyklotrasy, a to aj cezhraničného charakteru. Cyklomagistrála bude spájať významné body v rámci kraja, ako sú priemyselné parky, centrá sídiel a dopravné uzly.
Spoločnosť Amberg Engineering Slovakia, s. r. o., spracúva projektovú dokumentáciu stavby KE, Rekonštrukcia a modernizácia cesty II/552 – Slanecká cesta pre stavebné povolenie v podrobnostiach realizácie stavby (DSPRS). V rámci stavby sa navrhli dva trvalé mostné objekty (201-00, 202-00) a jeden dočasný mostný objekt 801-00. Článok sa zameriava na projektové riešenie mostného objektu 201-00 s využitím BIM nástroja s parametrickým modelovaním konštrukcie.
Vážení obchodní partneri, už viac ako šestnásť rokov sa spoločnosť AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. úspešne podieľa na realizácii tých najdôležitejších infraštruktúrnych projektov, či už v pozícii stavebného dozoru, alebo projektanta. Hoci švajčiarska skupina AMBERG, ktorej sme súčasťou sa počtom zamestnancov radí z celosvetového hľadiska skôr medzi skupiny menšie, svojou vysokou odbornosťou, znalosťami, skúsenosťami a viac ako 50-ročnou tradíciou, patrí v odbornom svete medzi popredné a uznávané európske skupiny firiem združujúce inžiniersko-projektové a konzultačné spoločnosti.
Cieľom tohto článku je poukázať na možnosti riešenia ochrany proti padaniu skál, ktorým sú priamo ohrozené mnohé úseky cestnej a železničnej infraštruktúry. Článok sa zaoberá konkrétnym prípadom riešenia tejto problematiky na železničnej trati Banská Bystrica – Dolná Štubňa v správe Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s, kde sa v súčasnosti realizujú opatrenia na zaistenie bezpečnej prevádzky, a to prevažne formou opláštenia z výstužných oceľových sietí.
Digitálna kamera vybavená obrazovým snímačom, vyrobeným technológiou CCD, predstavuje revolúciu v oblasti merania svetla. Vo všeobecnosti to, čo vnímame pri pohľade na kritický detail a okolie, zachytí aj digitálna kamera s vysokým rozlíšením série LMK firmy TechnoTeam Bildverarbeitung Ilmenau.