V rámci rekonštrukcií mostných objektov na Slovensku treba venovať zvýšenú pozornosť vhodným typom rekonštrukcie a kvalite realizovaných prác. Článok uvádza príklad rekonštrukcie mosta, ktorú realizovala firma COLAS Slovakia, a. s., v obci Ladzany v Banskobystrickom kraji.
Inžinierske stavby
Spoločnosť DELTECH, a. s., sa zameriava na dodávky elektrotechnológií v rozsahu od návrhu cez naprojektovanie, inštaláciu a následný záručný a pozáručný servis. Jeden zo segmentov spoločnosti predstavuje aj dopravná infraštruktúra. V rámci nej možno za najvýznamnejšie diela označiť dodávky technológie pre tunely Šibenik a Považský Chlmec, kde táto spoločnosť pôsobila ako generálny dodávateľ.
Špecifikom riešenej mostnej vozovky bolo, že sa navrhovala na sklápacom moste. Riešenie výmeny krytu vozovky bolo vypracované s ohľadom na požiadavky objednávateľa dodržať pôvodnú hrúbku a hmotnosť sklápacej časti mostnej vozovky.
Zabezpečovanie dopravnej obsluhy územia hromadnou osobnou dopravou formou integrovaného dopravného systému (IDS) predstavuje v súčasnosti najefektívnejší známy spôsob dopravy. IDS zahŕňa električkové, trolejbusové a autobusové linky dopravného podniku, regionálne autobusové linky a všetky prímestské vlaky kategórie osobný vlak a regionálny expres. Jeho cieľom je zabezpečiť kvalitnú dopravnú obslužnosť území a konkurencieschopnosť hromadnej dopravy v porovnaní s individuálnou dopravou.
Parkovisko pri železničnej zastávke v Ivanke pri Dunaji postaví český Metrostav. Cieľom projektu je zvýšenie prepravy cestujúcej verejnosti prostredníctvom železničnej dopravy a odľahčenie cestnej siete do Bratislavy.
Metrostav začal s injektážou podzákladia pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Ďalšie práce prebiehajú súbežne.
Po úspešnom prerazení tunela Prešov napreduje spoločnosť Metrostav s razbou a betonážnymi prácami. Tunel v celkovej dĺžke 2,2 kilometra bude súčasťou diaľničného obchvatu mesta Prešov.
Keď príde čas vybrať nový softvér pre 3D modelovanie, je ľahké nechať sa ohromiť množstvom možností a funkcií. Ktoré funkcie sú ale dôležité a čo je potrebné pre každodennú prácu?
„Stavebná produkcia ostáva v plusových číslach a tento trend by mal pokračovať aj v roku 2020,“ uviedla štátna tajomníčka MDV SR Ladislava Cangelová na Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva, ktoré sa aktuálne konalo 4. 11. 2019. Cieľom ministerstva je, aby bol v zásobníku dostatok zákaziek, pretože nespojitosť spôsobuje problémy nielen ministerstvu, ale v konečnom dôsledku aj občanom SR.
Rýchlostnú cestu R2 Kriváň – Lovinobaňa, Tomášovce (úsek Mýtna – Tomášovce) v dĺžke 13,5 kilometra v okrese Lučenec stavia skupina firiem na čele so spoločnosťou Metrostav, a. s.
Monitorované tunelové systémy, ktorým sa venujeme v tomto článku, sú neprestajne vystavované rôznym typom napätostí, okrem iného aj z dôvodov nových podzemných výkopových prác a prítomnosti raziacich strojov. Z toho vyplýva nevyhnutnosť nasadenia spoľahlivého automatizovaného systému monitoringu deformácií tvaru.
Mesto Štúrovo na juhovýchodnom cípe Nitrianskeho kraja vošlo do dejín slovenského stavebníctva naposledy v roku 2001, keď tu bol otvorený Most Márie Valérie spájajúci slovenskú stranu Dunaja a maďarské mesto Esztergom (Ostrihom). V dôsledku toho sa v Štúrove zásadne zmenila organizácia dopravy, tranzit sa presunul z centra na cesty I. triedy vrátane Nánanskej cesty I/76.
Stav infraštruktúry diaľnic a tunelov na Slovensku zaostáva za plánmi aj očakávaniami verejnosti. Svoj podiel na tom má aj reliéf krajiny s množstvom hornatých častí a vodných tokov, ktoré sú pre zhotoviteľov spomínanej infraštruktúry veľkou výzvou.
Metrostav rozšíril rozsah demontážnych prác aj na ďalšie časti pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo. Naďalej pokračuje vo vykonávaní búracích prác na drážkach bitiev.
Stavebné práce na západnom diaľničnom obchvate mesta Prešov sú v plnom prúde. Súčasťou tejto rozsiahlej dopravnej stavby sú aj dve rúry rovnomenného tunela. Každá má dĺžku presahujúcu 2 km, navzájom sú prepojené ôsmimi prepojeniami. Tunel sa začal raziť v júni minulého roka, práce realizuje spoločnosť Metrostav, a. s., v spolupráci s firmou TuCon, a. s.