Partneri sekcie:

Pri výstavbe Auparku presadzuje mesto mimoúrovňové riešenie dopravy

Mimoúrovňový variant dopravy pri pripravovanej výstavbe Auparku presadzuje mesto Košice. Predpokladaný rozpočet tohto riešenia je približne 650 miliónov Sk oproti úrovňovému riešeniu, v ktorom sa ráta s rozpočtovým nákladom do 300 miliónov Sk.

Konečnému rozhodnutiu riešenia dopravy, ku ktorému dospelo vedenie mesta spolu s Útvarom hlavného architekta (ÚHA), predchádzali v posledných mesiacoch zložité rokovania a samospráva sa rozhodla na základe detailného zhodnotenia technických riešení v prepojení na finančné analýzy. Variant ráta so zapustením dopravného koridoru na Námestí osloboditeľov v mieste kontaktu s Južnou Triedou.

Podľa primátora Františka Knapíka mesto si uvedomuje, že technické riešenie dopravy podľa mimoúrovňového variantu je na tomto území finančne veľmi náročné. „Pokúsime sa však rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie,“ uviedol dnes Knapík.

Podľa vedenia mesta a ÚHA navrhovaný mimoúrovňový variant výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov v tejto oblasti a prispieva k sceleniu pešej zóny medzi Hlavnou ulicou a Južnou triedou. Zvyšuje taktiež atraktivitu investície a stáva sa prestížnou záležitosťou pre obidvoch partnerov  – pre mesto aj investora.

V prípade nedosiahnutia prijateľného modelu financovania mimoúrovňového variantu má mesto pri úrovňovom variante definované technické podmienky realizácie, ako sú podchody pod komunikáciami, napojovacie rampy a podobne tak, aby v budúcnosti mimoúrovňový model bol stále realizovateľný.

Návrh predpolia stavby, vrátane pamätníkov na Námestí osloboditeľov, bude mesto riešiť v rámci medzinárodnej spolupráce formou predpokladanej architektonickej súťaže. „Mestu záleží na tom, aby sa v týchto priestoroch vytvoril dôstojný pietny priestor a rozšírila sa pešia zóna Námestia osloboditeľov,“ uviedla hovorkyňa Magistrátu mesta Košice Jana Geročová.

Výstavba nákupno-zábavného centra Aupark v Košiciach si vyžiada investíciu 2,8 miliardy Sk. Investorom je spoločnosť HB Reavis Group. Prípravné práce už začali v týchto dňoch a ukončenie sa predpokladá v roku 2010. Očakáva sa, že v ňom vznikne 800 priamych pracovných miest, 1 200 parkovacích miest a realizovať ho majú východoslovenské firmy.

Zdroj: TASR

KategórieDoprava