
Ďalší míľnik pre tunel Višňové. Diaľničiari ukončili betonáž vozovky oboch tunelových rúr
Vo viac ako sedemkilometrovom diaľničnom tuneli Višňové ukončili betonáž oboch tunelových rúr. Práce na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala sa tak posúvajú do predfinálnej etapy.
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
„Máme za sebou významný míľnik tejto stavby. Pred pár hodinami vyšiel ‚finišér‘ z druhej tunelovej rúry, a tak máme v oboch tuneloch vybetónovanú vozovku. Je to významný krok k tomu, aby sme túto stavbu odovzdali čo najskôr. Zmluvný termín je február 2026, ale my stále dúfame, že sa to podarí do konca roka,“ doplnil minister dopravy Jozef Ráž.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Filipa Macháčka je ukončenie betónovania vozovky oboch tunelových rúr významný míľnik, aby sa mohlo pokračovať v ďalších nadväzujúcich prácach. „Je tu 720 kilometrov káblov, z ktorých je položených 560 kilometrov, máme 1039 LED svietidiel, z ktorých sú nainštalované dve tretiny. Z 84 ventilátorov je nainštalovaných 42. Rozhodujúci diel je teraz na zhotoviteľovi technologickej časti tunela. Ten polrok bude extrémne náročný, aby sa nám podarilo to, čo chceme,“ doplnil Macháček.
Obrovskou výzvou podľa neho budú funkčné skúšky. Odštartujú na jeseň. NDS ich skrátila tak, aby sa mohli automobily na diaľnicu pustiť čo najskôr a zároveň aby všetky skúšky prebehli hladko a bez nedostatkov.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. „Ak vezmeme do úvahy, že prieskumná štôlňa sa začala raziť v roku 1998, tak sa na tejto stavbe vystriedalo už 13 ministrov dopravy vrátane mňa. Robíme všetko pre to, aby naša administratíva príbeh menom Višňové konečne uzavrela,“ zdôraznil Ráž.