Tunel Višňové

Tunel Višňové má zabetónovanú poslednú klenbu

V tuneli Višňové zabetónovali poslednú klenbu. Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Evy Žgravčákovej má tunel dokončené základové pásy a sekundárne ostenie vrátane hĺbených častí tunela. Na betonáž nasadili päť betónovacích vozíkov a počas betonáží pracovalo v tuneli priemerne 300 ľudí.

Vypočujte si tento článok:

„Celkovo sa zabetónovalo 478 klenieb v hlavných tunelových rúrach, pričom na jednom 12-metrovom bloku bolo zabudovaných priemerne 167 kubických metrov (m3) betónu. Celkovo tu použili približne 80.000 m3 betónu. K tomu bolo zabetónovaných 143 menších klenieb v prepojkách, s ďalším objemom betónu zhruba 6500 m3,“ konkretizovala Žgravčáková.

Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému.
Momentálne sa realizujú opravy povrchov sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému. | Zdroj: visnovebude.sk

Doplnila, že momentálne sa opravujú povrchy sekundárneho ostenia a pokračuje realizácia doplnkového drenážneho systému. Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a po dokončení bude najdlhší na Slovensku. Celý diaľničný úsek vrátane tunela, ktorý od minulého roka dokončuje združenie na čele so spoločnosťou Skanska SK, a. s., bude mať dĺžku 13,5 kilometra.