Nedostatočné prepojenie teórie a praxe sa prejavilo aj pri obnove osvetlenia v krátkom tuneli Stratená. Predmetnej tematike už bolo venovaných niekoľko článkov v odborných časopisoch v štádiu obstarávania, ale aj v štádiu riešenia projektu s názvom Obnova tunela Stratená v celkovej hodnote 957 127,72 eur bez DPH (bližšie pozri Oznámenie 17858 – DOP, Vestník č. 83/2021 z 08. 04. 2021)
Inžinierske stavby
Každá doba prináša svoj pokrok, ale aj svoje problémy. Platí to aj pre všetky odvetvia stavebníctva a neminulo to ani oblasť geotechniky.
Parkovacia politika, na ktorú sa Bratislava pripravovala dva roky, sa mala spustiť už túto jeseň pod názvom Parkovací asistent (PAAS). Napokon sa odkladá a registrácia začne až v decembri. Hlavné mesto sa tak postupne zaradí medzi vyspelé európske mestá, ktoré aj vďaka rozumnému manažmentu áut dokážu lepšie fungovať. Tak, aby sa parkovalo tam, kde to má zmysel, a aby vznikli rezidentské zóny s jasnými pravidlami tam, kde je dnes s parkovaním problém.
Budovanie cestnej infraštruktúry na Slovensku je kolektívnym dielom so spoločným cieľom vytvoriť sieť ciest a tunelov, po ktorých bezpečne a bez zdržaní dorazíme do cieľa. Spoločnosť DELTECH, a. s., je ako dodávateľ elektrotechnológií zapojená do budovania dopravnej infraštruktúry u nás už 17 rokov, pričom nami inštalované technológie dohliadajú na bezpečnosť viac ako 70 000 áut denne v piatich tuneloch.
Odbavovacia plocha ako integrálna súčasť každého letiska musí spĺňať požadované funkcie, aby bola dosiahnutá bezpečnosť, plynulosť a efektívnosť letiskovej prevádzky. Tieto požiadavky sú zabezpečené, ak sú splnené všetky predpisy a zásady pre príslušný typ letiska a kritické lietadlo.
Južný portál tunela Bikoš sa nachádza v km 1,6705 rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat. Táto komunikácia je súčasťou severojužného dopravného prepojenia rýchlostnou cestou R4 v úseku štátna hranica SR/PR – Vyšný Komárnik – Milhosť – štátna hranica SR/MR.
Článok opisuje v úvodnej časti všeobecné základné informácie o projekte Rail Baltica, v druhej polovici sa konkrétne venuje úseku okolo letiska v Rige, na ktorom sa projektantsky podieľala spoločnosť VALBEK&PRODEX, spol. s r. o., Bratislava.
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh vytvorí podmienky na odklon tranzitnej dopravy mimo zastavaného územia mesta Prešov s cieľom zlepšiť životné prostredie a zvýšiť bezpečnosť obyvateľov tohto mesta, ako aj poskytnúť vyšší dopravný komfort užívateľom komunikácie.
Mestský okruh v úseku Křimická - Karlovarská, v západnej časti Plzne, spojí v roku 2023 najrozsiahlejšiu priemyselnú zónu mesta s najväčšími sídliskami a zároveň odľahčí dopravu v centre.
V súlade s platným harmonogramom stavby „Zvýšenie bezpečnosti územia proti spätnému vzdutiu Malého Dunaja a Klátovského ramena z Váhu, I.etapa“ sa začiatkom septembra pristúpilo k najdôležitejšej fáze výstavby, a to k riadenému prevedeniu vôd Klátovského ramena cez železobetónový Zátvorný objekt.
Divízia 5 spoločnosti Metrostav ukončila výstavbu a postupne odovzdáva koncovému objednávateľovi tretí najdlhší diaľničný tunel v Slovenskej republike. Tunel Prešov v celkovej dĺžke 2,2 kilometra s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr je súčasťou diaľničného obchvatu mesta Prešov.
Stavba sa nachádza v II. bratislavskom obvode, medzi ulicami Prievozská, Mlynské nivy a Turčianska. Na mieste riešeného objektu bola konštrukcia suterénu 2. PP pôvodného objektu Business Centra (BC) Apollo, ktorá bola v celom rozsahu asanovaná.
Otvorenie úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov potvrdili minister dopravy a výstavby Andrej Doležal aj Národná diaľbničná spoločnosť.
Cieľom tohto článku je poukázať na možnosti riešenia ochrany cestnej a železničnej infraštruktúry proti padaniu skál. Článok sa zaoberá konkrétnym prípadom riešenia problematiky na železničnej trati Kraľovany – Párnica v km 3,150 – 3,750 v správe Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., kde sa v súčasnosti dokončila realizácia sanačných opatrení na zaistenie bezpečnosti dopravy.
PPP projekt D4R7 predstavoval od začiatku jednu z najväčších aktivít v budovaní dopravnej infraštruktúry minimálne na európskej úrovni. Celý projekt pozostávajúci z takmer 60 km diaľničnej pozemnej komunikácie (27 km diaľnice D4 a približne 32 km rýchlostnej cesty R7) má niekoľko technicky aj vizuálne náročných a exponovaných častí.