Úsek Vážskej cyklomagistrály s dĺžkou 21,2 km spájajúci Trenčín a Nové Mesto nad Váhom bol dokončený v predstihu štyroch mesiacov v novembri minulého roka. V rámci koridoru pre cyklistov naprieč celým Trenčianskym samosprávnym krajom ide o tretí úsek tejto trasy, ktorá bude po dobudovaní merať viac ako 100 km.
Inžinierske stavby
Spoločnosť PORR pripravuje v krátkom čase otvorenie mimoúrovňovej križovatky Triblavina na diaľnici D1 (km 18,080) na úseku Bratislava – Senec. Súčasťou projektu sú aj okružné križovatky, ktoré zabezpečia napojenie na diaľnicu z okolitých obcí.
Začiatok stavebných prác musela spoločnosť STRABAG, ktorá stavbu realizuje, odložiť o viac ako dva mesiace, keďže v dotknutom území sa v marci začal realizovať archeologický prieskum. V súčasnosti však už výstavba, najmä v podobe rozsiahlych zemných prác, prebieha naplno.
V posledných rokoch sledujeme stále častejšie vznik svahových deformácií a porúch líniových stavieb vplyvom klimatických zmien. Jedným z podobných prípadov je aj porucha cesty II/531 z leta 2020, ktorej sa bude venovať tento príspevok.
Nedostatok stavebného materiálu podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala už reálne ovplyvňuje nielen verejné, ale aj súkromné zákazky.
Úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh je súčasťou trasy Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod (Ukrajina) a je zaradený do medzinárodnej cestnej siete pod označením E50. Napája sa naň medzinárodná cesta E371, ktorá smeruje z Prešova cez Svidník na hraničný priechod Vyšný Komárnik – Barwinek do Poľskej republiky.
Spoločnosť D4R7 Construction oznámila, že z technického hľadiska už dokončila ďalšie nové úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Po 720 dňoch od kolapsu Morandiho mosta a 476 dňoch od začiatku jeho prestavby slávnostne otvorili Most svätého Juraja v Janove.
V pondelok mimoriadne zasadal parlamentný hospodársky výbor. Snažil sa nájsť riešenie, ako čo najrýchlejšie prepojiť diaľnice D1 a D4.
Predsedom predstavenstva bude aj naďalej Juraj Tlapa.
Termín dokončenia bude podľa Andreja Doležala závisieť od budúceho zhotoviteľa, rýchlosť dostavby bude totiž jedným z kritérií súťaže.
Prezentované objektivizované výsledky výskumu môžu v prípade akceptácie kompetentnými pracovníkmi napomôcť korektnej implementácii tejto metodiky do predikcie hluku od cestnej dopravy v zmysle požiadaviek cestného zákona [11].
Materiálmi firmy DGA je vyplnených už niekoľko miliónov kilometrov škár. Nájdete ich na mnohých cestách, diaľniciach, na civilných aj vojenských letiskách atď. Materiály využívajú renomované stavebné firmy pri svojej práci jednoducho preto, že sa na ne môžu spoľahnúť. Zákazníci dôverujú dlhej histórii firmy v odbore a oceňujú aj rady a podporu, ktoré firma ponúka, aby našla pre zákazníkov to pravé riešenie.
Profil prof. Ing. Ľudovíta Naďa, CSc., ktorý prinášame, je pripomenutím jeho pracovnej dráhy a úspechov pri príležitosti jeho 70. narodenín, ku ktorým mu, aj keď trochu s oneskorením, prajeme všetko najlepšie.
Stavebné práce na prvej etape severného obchvatu Prešova na R4 trvajú približne dva roky. Úsek v dĺžke 4,3 kilometra s tunelom Bikoš a za zmluvnú cenu 143 miliónov eur bez DPH by mali dokončiť do jeden a pol roka.