Vo februári 2021 oznámila TASR, že po súťažnom dialógu verejného obstarávania na dokončenie úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové bola prijatá víťazná ponuka spoločnosti Skanska SK, a. s., Slovensko, Skanska, a. s., Česko a Skanska S.A. Poľsko v hodnote 254 835 881,97 eura. V júli 2022 nasledoval tender vyhlásený NDS, a. s., na technologické vybavenie tunela vrátane informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala.
Inžinierske stavby
Spoločnosť U. S. Steel Košice, s.r.o. je najväčší stredoeurópsky výrobca plochých valcovaných výrobkov. Na plynulú výrobu potrebuje rôznorodú infraštruktúru, do ktorej patrí aj rozsiahla sieť koľajiska pre koľajovú dopravu. Súčasťou koľajiska je aj viacero železničných mostov, na ktorých sa vykonáva pravidelná kontrola v zmysle vyhlášky č. 350/2010 Z. z. o stavebnom a technickom poriadku dráh a interných firemných postupov.
Južná časť R2 od Kriváňa po Mýtnu povedie údolím estakád.
Samospráva podala na Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR žiadosť o nenávratný finančný príspevok z eurofondov.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) finalizuje projekt predĺženia rýchlostnej cesty R1 po Slovenskú Ľupču, a ešte tento rok plánuje spustiť verejné obstarávanie na dodávateľa stavby.
Najväčšia časť tejto sumy, takmer 191 miliónov eur, pôjde vo forme kapitálových transferov na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, vrátane výdavkov mimo spolufinancovania k projektom financovaným z prostriedkov Európskej únie.
Tunel Čebrať je súčasťou trasy diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Tunel je navrhnutý ako dvojrúrový cestný tunel kategórie 2T-7.5/100 s trvale jednosmernou premávkou. Tunelové rúry (ľavá a pravá) sú rozdelené na razené a hĺbené úseky.
V júni 2021 vydal Nemecký úrad pre reguláciu použitia náhradných stavebných materiálov (nazývaný tiež Mantelverordnung) novú vyhlášku s platnosťou od augusta 2023. Touto vyhláškou chcú politici podporiť okrem iného opätovné využitie minerálneho stavebného odpadu. Aj keď sa často používa pri zemných prácach a na stavbách ciest, posilní sa tým ochrana pôdy a podzemnej vody na národnej úrovni.
Spoločnosť VHS-Geotech, s.r.o., vznikla v druhej polovici roku 2019 rozhodnutím predstavenstva spoločnosti VÁHOSTAV-SK, a.s., o odčlenení strediska Špeciálneho zakladania a zriadení samostatnej výrobno-obchodnej spoločnosti. Pracovný kolektív spoločnosti tak nastúpil na autonómnu cestu riadenia svojich obchodných aktivít a realizácie, samozrejme, v synergii s materskou spoločnosťou. Našim cieľom je rýchlo a kvalitne splniť požiadavky všetkých našich zákazníkov na trhu inžinierskych a pozemných stavieb.
Článok sa zaoberá geotechnickým riešením stabilizácie havarijného zosuvu v obci Svätý Anton v rámci výkonu bezodkladných havarijných opatrení. Havarijný zosuv predstavoval bezprostredné riziko pre komunikáciu 1. triedy I/51 a premávku na nej, ako aj pre priľahlé objekty. Stabilizácia zosuvného územia sa riešila komplexne, to znamená od doplnkových prieskumných prác, ktoré upresnili IG a HG pomery územia, cez návrh záchranných opatrení až po ich realizáciu.
Spoločnosť PORR s. r. o. rozširuje svoje pôsobenie o divíziu špeciálneho zakladania. Zámerom je ponúknuť partnerom dlhodobé skúsenosti a znalosti rakúskej spoločnosti pôsobiacej na trhu viac ako 150 rokov.
Spoločnosť Valbek SK, spol. s r. o., pokračuje v projektových prácach na stavbe „Modernizácia železničnej trate Zohor – Malacky“ na stupni DSPRS, v prípade jedného podjazdu na stupni DUR a následne DSPRS. Článok sa venuje mimoúrovňovým kríženiam cestnej a železničnej infraštruktúry v lokalitách jestvujúcich úrovňových krížení.
Článok sa venuje lávkam pre peších, ktoré boli postavené v rokoch 2020 až 2022. Obe lávky sú vo svojej kategórii inovatívne. Lávka pre peších v Topoľčanoch je prvou extradosed lávkou pre peších na Slovensku a lávka v Senici je prvým mostom na Slovensku, pri ktorom sa v rámci nosnej konštrukcie využila GFRP výstuž.
Divízia 8 spoločnosti Metrostav, a. s., v spolupráci s Vodohospodárskou výstavbou, š.p., aj napriek niekoľkým prekážkam, úspešne napreduje s prácami na modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo.
Koncom roka 2021 sa skončili vyše rok trvajúce práce na modernizácii diaľnice D1 v úseku Trnava – Horná Streda, na ktorej sa podieľala aj spoločnosť PPA INŽINIERING, s. r. o., člen skupiny PPA CONTROLL, a. s. Čo všetko môžu využívať motoristi od januára?