Hlavným cieľom rekonštrukcie koľají č. 1 a č. 2 v traťovom úseku Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce bola komplexná obnova všetkých prvkov železničnej infraštruktúry v danom traťovom úseku.
Stavebníctvo
KLIMAK Akadémia praxe je program duálneho vzdelávania, ktorý spája teóriu a prax pre budúcich odborníkov v TZB. Študenti získavajú skúsenosti priamo na zákazkách a pracujú s najmodernejšími technológiami, čím sa pripravujú na kariéru v odbore.
Novinkami v portfóliu spoločnosti Panasonic Heating & Cooling Solutions sú dve nové rezidenčné klimatizácie. Power Heat Multi má špičkový vykurovací výkon, ktorý nesklame ani v mrazoch do –25 °C! RAC Solo je mimoriadne kompaktná klimatizácia, ktorá na prevádzku nepotrebuje vonkajšiu jednotku.
Článok sa zaoberá diagnostikou železničných betónových a murovaných mostov v zlom stave so zameraním na zistenie ich reálneho stavu a zaťažiteľnosti. Predmetné mosty boli diagnostikované na území Slovenska a Českej republiky. Výsledkom diagnostiky a prepočtov bolo stanovenie optimálneho spôsobu rekonštrukcie, prípadne prestavby.
Od zemnej konštrukcie sa vyžaduje jej dlhodobá funkčnosť vzhľadom na to, že je integrálnou súčasťou rozsiahlejšej, finančne náročnejšej dopravnej stavby (diaľnice, cesty, železničné dráhy, vzletovo-pristávacie a pojazdné dráhy, spevnené a odstavné plochy).
Ako zmodernizovať vykurovanie v staršom dome, ktorý vykuruje plynovým kotlom? Riešením môže byť hybridný systém. Kondenzačný kotol sa môže kedykoľvek doplniť o ekologickejšie tepelné čerpadlo.
V roku 2023 zrealizovalo združenie „Šaštín-Kúty PORR“ (v zložení PORR, a. s., a PORR, s. r. o.) rekonštrukciu traťovej koľaje č. 1 na úseku medzi železničnou stanicou Šaštín-Stráže a Kúty. Rekonštrukcia bola nevyhnutná z dôvodu prevádzkového opotrebovania a uplynutia životnosti jednotlivých prvkov koľaje. Hlavným cieľom bolo zabezpečiť dlhodobú bezpečnosť železničnej prevádzky, zlepšiť kvalitu infraštruktúry, zvýšiť maximálnu traťovú rýchlosť a zvýšiť komfort cestujúcich vynovením zastávky v Kuklove.
Práce na električkovej trati v lokalite Rusovská cesta v bratislavskej Petržalke v blízkosti zastávky Jungmannova postúpili, chystá sa doplnenie koľajníc, je založený aj násyp, pracuje sa na blízkom moste.
Prvý ročník celoslovenskej súťaže Cena Inžinierskej komory vo výstavbe, ktorú organizuje Slovenská komora stavebných inžinierov, pozná víťazov. V súlade so štatútom súťaže a prísnymi hodnotiacimi kritériami sa deväťčlenná odborná porota rozhodla udeliť 18 ocenení v piatich kategóriách.
Inteligentný plynový kondenzačný kotol Vitodens 200-W spĺňa najvyššie nároky na komfortné zabezpečenie tepla, pripravený na budúcnosť s certifikátom pre použitie 20 % podielu vodíka v zemnom plyne.
Približne na prelome tisícročí sa spoločnosť Doprastav, a.s., začala venovať segmentu podzemných stavieb, ktorý zahŕňa aj výstavbu a rekonštrukciu tunelov rôznymi technológiami.
Stavebný sektor produkuje cca. 38 % celosvetových emisií CO2. Kľúčom k ich účinnému znižovaniu je hľadanie komplexných nízkoemisných palivových riešení. STRABAG testuje sľubné prístupy: namiesto nafty a benzínu chce v budúcnosti využívať hydrogenované rastlinné oleje, elektromobilitu a vodíkový pohon.
Cestná doprava na Slovensku čelí rastúcej intenzite premávky, čo zvyšuje nároky na infraštruktúru. Diaľničné úseky a cestné tunely sú kľúčovými prvkami dopravnej siete a ich technologické vybavenie musí spĺňať najprísnejšie bezpečnostné a prevádzkové normy. Spoločnosť PPA CONTROLL, a. s., zohráva významnú úlohu v tejto oblasti už od roku 2002, pričom jej prvým projektom bolo technologické vybavenie diaľničného tunela Branisko.
Cement je po vode druhá najčastejšie používaná surovina vo svete. Vzhľadom na neustály rast svetovej spotreby betónu z dôvodu rastu svetovej populácie bude potreba cementu naďalej rásť. Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií CO2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou.
Tunely na novostavbách diaľnic aj železníc predstavujú spravidla nielen objekty s najvyššími nákladmi, ale aj s najdlhším časom výstavby, ktorý následne ovplyvňuje čas výstavby celého úseku príslušnej dopravnej infraštruktúry. Rýchlosť výstavby je okrem objektívnych faktorov, akými sú geologické a morfologické podmienky, podmienená aj subjektívnymi faktormi, najmä zvolenou metódou razenia a tiež počtom pracovísk – čelieb, z ktorých sa tunelové rúry razia.