uz 10 rokov s amberg engineering slovakia
Galéria(9)

Už 10 rokov s Amberg Engineering Slovakia

V roku 2003 sa pán Felix Amberg, vidiac potenciál slovenského trhu, rozhodol rozšíriť svoju skupinu firiem o ďalšiu spoločnosť. Hoci skupina AMBERG sa počtom zamestnancov radí z celosvetového hľadiska skôr medzi skupiny menšie, svojou vysokou odbornosťou, znalosťami, skúsenosťami a viac ako 40-ročnou tradíciou, patrí v odbornom svete medzi popredné a uznávané európske skupiny firiem združujúce inžiniersko-projektové a konzultačné spoločnosti.

uz 10 rokov s amberg engineering slovakia 6935 big image
dsc 7115 6 7adjust big image
5 cov trnava big image
dsc 8956 7 8enhancer big image
dsc 6547 8 9enhancer color big image
dsc 1862 3 4 tonemapped sha big image
07 d1 jablonov studenec big image
dsc 9268 69 70enhancer 1mra big image
Hoci sesterské firmy zo skupiny AMBERG sa špecializujú takmer výlučne na projektovanie a dozorovanie tunelov a iných podzemných stavieb, zameranie AMBERG Engineering na Slovensku je podstatne širšie, o čom svedčí aj množstvo zrealizovaných projektov.

V roku 2004 spoločnosť začala úspešne písať svoju históriu v oblasti geotechnického a stavebného dozoru. Bolo to na stavbe tunela Sitina, na diaľničnom úseku D2 Lamačská cesta – Staré Grunty. V roku 2005 ako líder združenia  vyhrala súťaž na činnosť stavebného dozoru na najdlhšom úseku diaľnice D1 Mengusovce – Jánovce s tunelom Bôrik. A potom sa to rozbehlo.

Nasledovali ďalšie úseky či už diaľnice D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov, diaľnice D1 Jablonov – Studenec, Dubná Skala – Turany, alebo rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie, resp. ciest I. triedy I/61 Trenčín – most, I/68 Mníšek nad Popradom – štátna hranica SR/PR. Keďže cieľom AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. nikdy nebolo dozorovať iba diaľnice alebo cesty, bolo iba otázkou času, kedy prenikne aj na železnice. Podarilo sa to na 2 úsekoch, a to Piešťany – Nové Mesto n./V. a Trenčianska Teplá – Beluša. V roku 2006  spoločnosť podpísala prvú zmluvu na dozorovanie vodohospodárskej stavby, a to ČOV a odkanalizovanie Trnavského regiónu. Odvtedy sa i vďaka AMBERG-u ľuďom na Kysuciach, v Trnave, Galante, Žiline, Trenčíne, na Liptove a na iných miestach žije ľahšie.

V súčasnosti je spoločnosť v oblasti dozorovania dopravných a vodohospodárskych stavieb lídrom na slovenskom trhu.

O tom, že spoločnosť sa dynamicky rozvíja svedčí aj tá skutočnosť, že v roku 2009 úspešne a plnohodnotne vstúpila na trh projekcie dopravných stavieb. Pochváliť sa môže vypracovaním DSP diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, preložky cesty I/68 Plavnica, alebo DÚR diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov s druhou rúrou tunela Horelica, D1 Bratislava – Trnava, rozšírenie na 6-pruh, rýchlostnej cesty R2 Dolné Vestenice – Nováky, R4 Prešov – severný obchvat s tunelmi Okruhliak a Bikoš, resp. cesty I/64 Komjatice – Nitra. Pritom projekcii pozemných stavieb sa spoločnosť venuje už od jej vzniku v roku 2003. Realizačná projektová dokumentácia novostavby výrobnej budovy Schwan Cosmetics ČR, s.r.o. má v zozname jej zákaziek číslo 1.

Dôležitou, ale nie tak bežnou a medzi konkurenčnými firmami rozšírenou špecializáciou, ktorej sa v spoločnosti venuje veľká pozornosť, je zameriavanie a skresľovanie skutkového stavu už existujúcich budov rôzneho využitia (komplex budov Apponyiho paláca a Starej radnice, kaštieľ Radvanských, atómová elektráreň Mochovce, Ministerstvo financií SR a iné). 
        
S ohľadom na rozvíjajúce sa aktivity bolo potrebné v roku 2010 vytvoriť novú organizačnú štruktúru spoločnosti s dvomi divíziami, a to Divíziou projekcie a Divíziou stavebného dozoru a inžinieringu a projekciu rozšíriť o strediská v Košiciach a Žiline. To v Košiciach sa v roku 2012 rozrástlo o geodetickú zložku.  

Práca v projekcii alebo priamo na stavbe v pozícii dozora nie je jednoduchá. Naopak, je veľmi zodpovedná a vyžaduje si celého človeka. AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. v súčasnosti zamestnáva viac ako 70 takýchto ľudí. Tvoria ju všetko skúsení pracovníci, ktorí už v minulosti dokázali, že sú schopní k plnej spokojnosti zákazníka vyriešiť aj tie najnáročnejšie problémy spojené s projektovaním a dozorovaním jednotlivých druhov stavieb, vrátane ich technologického vybavenia.

Čo dodať na záver? Snáď iba prianie, aby blízka budúcnosť, na Slovensku spojená najmä s dobudovaním diaľnic a rýchlostných ciest, s modernizáciou železničných tratí, ale aj s odkanalizovaním a dodávkou pitnej vody pre ďalšie regióny Slovenska, priniesla spoločnosti AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. nové zaujímavé projekty.

www.amberg.sk

ZDROJ: PR článok spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.

–>–>