Most Bouregreg patrí v súčasnosti k najobdivuhodnejším mostným projektom. Zavesený most dlhý 952 m v blízkosti marockého hlavného mesta Rabat je symbolom modernizácie infraštruktúry v krajine. Architektonicky vzbudzuje pozornosť dvoma pylónmi vysokými 197 m a 185 m. Ich umelecký tvar predstavuje pre odborníkov na debnenie špeciálne výzvy. Riešenie, ktoré bolo vyvinuté pre tento projekt, je založené na samošplhacom debnení SKE100.
Inžinierske stavby
V roku 2000 podpísali generálni riaditelia Železníc SR a Českých dráh Memorandum o modernizácii železničného spojenia Prahy a Bratislavy. Predstavitelia oboch strán sa v Memorande zaviazali zvýšiť rýchlosť osobných vlakov na 160 km/h a nákladných vlakov na 120 km/h. Cieľové parametre modernizovanej trate sa mali dosiahnuť postupnými krokmi.
Slovenská cestná spoločnosť ZSVTS, Odborná sekcia CESTNÉ STAVITEĽSTVO, Stavebná fakulta STU v Bratislave, Katedra dopravných stavieb, SKSI v spolupráci so spoločnosťou Kongres STUDIO, spol. s r.o. Vás pozývajú na XIX. seminár Ivana POLIAČKA s medzinárodnou účasťou – VÝSKUM A TECHNICKÝ ROZVOJV CESTNOM STAVITEĽSTVE. Seminár sa bude konať 20. - 21. novembra v Bratislave.
Monitorovanie stavu mostných konštrukcií je v súčasnosti založené väčšinou na vizuálnych metódach, ktoré sú prípadne dopĺňané odoberaním rôznych vzoriek. Ani jedna z týchto metód nám však nedáva potrebné ucelené informácie o správaní sa celej konštrukcie. Dnes je Prístavný most v Bratislave najvyťaženejším mostom na Slovensku. Najmä jeho diaľničná časť nebola projektovaná na súčasné dopravné a tranzitné nároky, preto bude v najbližšom období potrebné venovať pozornosť stavu jeho nosnej konštrukcie.
Povrch každej vozovky je to, čo každého vodiča najviac zaujíma. Je to predovšetkým preto, že od vlastností povrchu vozovky závisí bezpečnosť jazdy (napríklad protišmykové vlastnosti, odvod vody z povrchu vozovky), jej pohodlie (hlučnosť, otrasy) a mnoho ďalších podstatných charakteristík.
Od augusta 2012 do mája 2013 prebiehala výstavba oblúkového mosta cez rieku Visla v poľskom meste Toruň. Z dôvodu úspory času sa oblúky mosta postavili na brehu rieky a na plávajúcich pontónoch sa dopravili na mostné piliere v rieke. Hmotnosť jednej sekcie bola približne 2 700 ton, preto bola predmetom množstva komplexných teoretických a inžinierskych otázok, ako aj zdrojom nezabudnuteľných skúseností pre projektantov, zhotoviteľa, komunitu mesta Toruň a celého Poľska.
Ak máte okolo seba spoľahlivých ľudí a určitú dávku odvahy, podnikanie môže byť pre vás výzvou aj v 55 rokoch. Tak ako pre Michala Piffka zo spoločnosti Prestot, spol. s r. o.
Modernizácia železničných tratí postupne prechádza z relatívne jednoduchých geologických a geomorfologických pomerov, kde bola prevažná časť modernizovanej trate vedená v pôvodnom koridore, do náročného a členitého územia, kde bude stále viac potrebné budovať vysoké násypové telesá, hlboké zárezy, prípadne tunely. Pri všetkých týchto konštrukciách zohrávajú dôležitú úlohu geosyntetické materiály a s nimi súvisiace vystužené oporné konštrukcie (vystužené strmé svahy a vystužené oporné múry).
Netradičný, a pritom jednoduchý tvar s čistými líniami je stručná charakteristika čerpacej stanice pohonných hmôt v Matúškove na Slovensku. Autorský Ateliér SAD zvolil pri navrhovaní odlišný prístup a objekt si zároveň zachoval všetky charakteristické znaky typické pre tento druh stavby.
Pri opätovnej výstavbe mosta v Kurimanoch na diaľnici D1 Jánovce – Jablonov prebiehalo meranie napätosti podpornej konštrukcie Pižmo počas betonáže pomocou automatizovaného meracieho systému. Technológia merania optickými vláknami sa porovnávala s výsledkami meraní konvenčnou metódou.
Od augusta 2012 do mája 2013 prebiehala výstavba oblúkového mosta cez rieku Visla v poľskom meste Toruň. Z dôvodu úspory času sa oblúky mosta postavili na brehu rieky a na plávajúcich pontónoch sa dopravili na mostné piliere v rieke. Hmotnosť jednej sekcie bola približne 2 700 ton, preto bola predmetom množstva komplexných teoretických a inžinierskych otázok, ako aj zdrojom nezabudnuteľných skúseností pre projektantov, zhotoviteľa, komunitu mesta Toruň a celého Poľska.
V pondelok 2. decembra 2013 o 11. hodine minister dopravy a primátor hlavného mesta za veľkej účasti médií uvoľnili prvé skrutky oceľovej konštrukcie Starého mosta v Bratislave. Bol to symbolický akt začiatku demontáže „starého“ Starého mosta a tým aj začiatku výstavby „nového“ Starého mosta. Scenár tohto aktu bol mizerný. Pod skrutky, ktoré boli uvoľnené už skôr, pridali toľko vazelíny, že pán primátor uvoľnil skrutku hravo iba prstami. Prácu, ktorá čaká realizačné firmy, to však určite nesymbolizovalo. Kým sa stavba týmto slávnostným otvorením mohla začať, prešiel jej projekt kontroverzným vývojom.
Od 14. mája je v predaji nové číslo časopisu Inžinierske stavby/Inženýrské stavby, ktoré vás upúta novou obálkou. O tom, ako vníma svojich obchodných partnerov spoločnosť Váhostav – SK, si prečítate v rozhovore s jej výkonným riaditeľom Ing. Ivanom Kimličkom. Ako financuje ochranu pred povodňami Česká republika či akú úlohu zohrávajú drôtokamenné konštrukcie v čase prebiehajúcich klimatických zmien, nájdete v článkoch venovaných protipovodňovej ochrane.
V novembri 2012 sa v Bratislave uskutočnil XVII. seminár Ivana Poliačka so zameraním na prípravu, projektovanie a realizáciu stavieb diaľnic a rýchlostných ciest v SR. Článok ponúka stručný prehľad prezentovaných príspevkov odborníkov, ako aj poznatky zo zahraničia. Opisuje progresívne riešenia objektov na úsekoch rýchlostnej cesty R1 navrhnuté v projektoch, použitie nových cestných stavebných materiálov aj problémy pri zavádzaní nových technológií.
Spoločnosť TSS GRADE, a. s., prešla za posledný rok komplexnou finančnou a organizačnou reštrukturalizáciou, ako aj zmenou systému riadenia. V súčasnosti sa sústreďuje na stabilizáciu na trhu železničnej infraštruktúry, ako aj na možnosť rozšírenia svojej pôsobnosti do ostatných segmentov. O plánoch na nasledujúce obdobie sme sa rozprávali s jej generálnym riaditeľom Ing. Dušanom Chovancom.