Na stavbe liptovského úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová v dĺžke takmer 15 kilometrov ešte pokračujú v razení severnej rúry tunela Čebrať z oboch strán. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) do jej prerazenia ostáva ešte 77 metrov.
Inžinierske stavby
Slovensko má o ďalší prerazený tunel naviac. Po vyše ôsmich rokoch od oficiálneho spustenia razenia (19. septembra 2014), ktoré sa začalo osadením sošky sv. Barbory pri východnom portáli, prišlo aj na akt slávnostného prerazenia tunela Čebrať.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR chce presadiť zmeny, ktoré to umožnia, v zákone o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, vrátane zákona o katastri nehnuteľností.
Ministerstvo hospodárstva SR vyhlásilo ďalšiu, v poradí tretiu, výzvu z Plánu obnovy a odolnosti v oblasti Zelenej ekonomiky. Podpora sa zameriava na modernizáciu existujúcich zariadení na výrobu elektriny s využitím vodnej energie, tzv. vodných elektrární.
Realizácia tunela Karpaty závisí od procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA, ako aj od možností financovania. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) informuje o stave prípravy stavby na svojej webovej stránke.
Križovatka Prešov, západ zabezpečuje mimoúrovňové kríženie a vzájomné prepojenie diaľnice D1, rýchlostnej cesty R4 Prešov, severný obchvat, cesty I/18, cesty II/546 a komunikačného systému mesta Prešov.
Poľské mesto Świnoujście sa nachádza na 44 ostrovoch, z ktorých sú obývané iba tri – Usedom, Wolin a Karsibor. Prepravu medzi nimi zaisťujú v súčasnosti trajekty, ktoré nie sú vzhľadom na premenlivosť počasia úplne spoľahlivé. Z tohto dôvodu sa poľská vláda rozhodla vybudovať podzemné prepojenie mesta s pevninou.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) chce ešte do konca tohto roka vyhlásiť súťaže v objeme zhruba 40 mil. eur a v budúcom roku približne za 140 mil. eur.
Podľa štátnej tajomníčky Ministerstva dopravy a výstavby SR Kataríny Brunckovej (nom. Sme rodina) objem alokovaných finančných prostriedkov je obrovský a stavbári sa by sa nemali obávať o verejné zákazky.
O výstavbe obojstranného odpočívadla na novovybudovanej rýchlostnej ceste R4 Košice – Milhosť pri vstupe na územie Slovenskej republiky z Maďarskej republiky sme priniesli základné informácie už pred rokom. V tomto čísle sa k stavbe vraciame, aby sme sa pozreli na aktuálny stav a časti stavby realizované vlastnými kapacitami spoločnosti STRABAG , s. r. o.
Dlhé roky boli geotechnické údaje zhromaždené počas projektovej fázy sprístupňované zhotoviteľom, ale zmluvné dokumenty zvyčajne odmietali akúkoľvek zodpovednosť za riziko interpretácie údajov. Zhotovitelia (uchádzači o zákazku) zväčša nemajú čas ani na zaručenú návratnosť investícií na uskutočnenie nákladného doplnkového prieskumu, preto sú nútení spoliehať sa na svoje vlastné interpretácie dostupných údajov.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) by mala v najbližších dňoch podpísať zmluvu s vybraným zhotoviteľom rozšírenia úseku diaľnice, vrátane križovania D1 a D4.
V dôsledku zrútenia skalných blokov na cestnú komunikáciu I/9 za križovatkou do obce Horná Súča pri Drietome (Trenčiansky kraj) začiatkom roka 2021 došlo k ohrozeniu bezpečnosti cestnej premávky a bola vyhlásená mimoriadna situácia.
Most s unikátnym vzhľadom spojil dva brehy Dunaja, a to po 16-ročnej práci projektantov, investorov aj zhotoviteľov. Cezhraničný projekt bol špecifický v tom, že musel vyhovovať zákonom a technickým predpisom platným na Slovensku aj v Maďarsku.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) má aktuálne vo výstavbe sedem úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v celkovej dĺžke 75 kilometrov.