Mageba, spoločnosť so sídlom vo švajčiarskom Bulachu, je jedným z popredných svetových dodávateľov konštrukčných ložísk, mostných záverov a iných vysokokvalitných výrobkov a služieb pre dopravnú infraštruktúru a stavebníctvo.
Inžinierske stavby
Počas rokovania bratislavského zastupiteľstva vo štvrtok (15.decembra) odznela zo strany vedenia mesta informácia, že Bratislava uvažuje o pokute pre zhotoviteľa, pretože nebol v plnom rozsahu splnený 2. míľnik výstavby električkovej trate Bosákova ulica - Janíkov dvor v mestskej časti Petržalka.
Čo možno v najbližšom období očakávať a ako ovplyvní nová stavebná legislatíva výstavbu nájomných bytov, sme sa porozprávali s Ing. Milínom Kaňuščákom, konateľom spoločnosti KAMI PROFIT, s. r. o.
Cieľom projektu je zlepšiť odvádzanie a čistenie komunálnych odpadových vôd v aglomerácii Chrenovec-Brusno v Handlovskej doline v okrese Prievidza, ktorú tvoria obce Ráztočno, Jalovec, Chrenovec-Brusno, Lipník a Veľká Čausa (obr. 1). V obciach sa vybuduje splašková kanalizácia, odpadové vody sa odvedú spoločným výtlačným potrubím z obcí Veľká Čausa a Lipník do ČOV Prievidza. Zároveň sa zrealizuje kompletná stavebná a technologická časť 12 čerpacích staníc.
Dĺžka diaľničného úseku je 12,536 km, súčasťou trasy je aj 25 mostov (z toho 17 je na diaľnici, tri sú nadjazdy, dva mosty sú železničné, jeden most je provizórny a buduje sa nadchod pre zver). V článku približujeme dva z nich vrátane najdlhšieho diaľničného mosta na danom úseku.
Bobry, nutrie vodné a iné hrabavé hlodavce môžu spôsobovať na brehoch riek, hrádzach, ako aj na cestných a železničných násypoch v blízkosti vodných tokov značné škody. V určitých prípadoch môže ich činnosťou dôjsť až k zvýšenému riziku svahových porúch s vážnymi následkami spojenými so záplavami alebo s narušením prevádzky dopravnej infraštruktúry. Ide pritom o komplikovanú problematiku, keďže mnohé druhy týchto hlodavcov patria medzi zákonom chránené živočíchy.
Vzhľadom na dopravnú vyťaženosť diaľničného úseku D2, na ktorom sa most v bratislavskom Lamači nachádza, prebiehala jeho rekonštrukcia v dvoch fázach počas letných školských prázdnin v rokoch 2021 a 2022. Hoci most nemá výnimočné rozmery a parametre, ide o objekt, ktorý zabezpečuje križovanie mimoriadne dôležitých a vyťažených cestných a železničných koridorov.
Hlavnou funkciou diaľnice D3 je prepojenie hlavného mesta Prahy s oblasťou južných Čiech a napojenie oblastí Táborsko a Českobudějovicko na diaľničnú sieť. V priestore hraničného priechodu Dolní Dvořiště sa predpokladá napojenie diaľnice D3 na budúcu rakúsku vysokokapacitnú cestu S50. Diaľnica D3 je v celom úseku stavby navrhnutá v šírkovej kategórii D 27,5/120. Trasa prechádza pomerne členitým terénom a na danom úseku prekonáva výškový rozdiel približne 150 m.
Po podpise zmluvy v apríli 2021 začal nový zhotoviteľ s prípravou staveniska, pasportizáciou stavu tunela a následne po vypracovaní projektovej dokumentácie spoločnosťou Amberg Engineering Slovakia, s.r.o. rozbehol stavebné práce.
Predmetom článku je realizácia železničného mosta cez potok Varínka v sžkm 327,632 na stavbe „ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“. Stavebníkom sú Železnice Slovenskej republiky a zhotoviteľom je spoločnosť STRABAG, s. r. o.
Výsledky vibroakustickej štúdie, ktorú si nechalo vypracovať Ministerstvo kultúry SR, hovoria v neprospech stavby koľajovej trate popred budovu Slovenského národného divadla (SND) v lokalite bratislavskej Eurovey.
Divízia 8 spoločnosti Metrostav dočasne preruší práce na modernizácii ľavej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo pred záverečnou fázou – funkčnými skúškami. Práce na uvedení komory do prevádzky budú pokračovať po odstránení závažnej statickej poruchy, ktorá ohrozuje bezpečnú prevádzku vodného diela.
Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková, sekundárne ostenie, čiže finálny povrch tunela, je zabetónovaný na 460 z celkového počtu 477 klenieb.
Stabilitné opatrenia zosuvného územia stavby D1 Hubová – Ivachnová nad obcou Lisková v úseku km 12,083 – 12,350 predstavujú komplexné riešenie problému predmetnej lokality na základe najnovších poznatkov. Ich netypický návrh odzrkadľuje zložitosť geologickej skladby daného územia a potvrdzuje nevyhnutnosť vykonania dôkladného a podrobného inžinierskogeologického prieskumu s následným monitoringom už v štádiu projektovej prípravy stavby.
Diaľnica D1 od Bidoviec až po štátnu hranicu s Ukrajinou má už v rámci štúdie realizovateľnosti ukončené všetky dopravné prieskumy v území, konkrétne profilový, smerový križovatkový, smerový kordónový a anketový.