Modernizácia železničnej trate Nové Mesto  nad Váhom – Púchov
Galéria(10)

Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov

Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov je súčasťou V. európskeho koridoru. Modernizácia v časti úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša sa začala v novembri 2009 a predpokladaný čas výstavby je 48 mesiacov.

Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – PúchovÚsek Trenčianska Teplá – Beluša má dĺžku 20,409 km. Stavba sa bude realizovať vo dvoch etapách, pričom v každej z nich sa budú modernizovať dve železničné stanice a dva medzistaničné úseky:

  • IV. etapa: žst. Trenčianska Teplá a žst. Dubnica nad Váhom a dva medzistaničné úseky Trenčianska Teplá – Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom – Ilava,
  • V. etapa: žst. Ilava a žst. Ladce a dva prislúchajúce medzistaničné úseky Ilava – Ladce a Ladce – Beluša.

Etapy IV a V sú rozdelené na osem ucelených častí stavby – UČS 33 až 40.

Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov
Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – Púchov

Priebeh prác
Modernizácia spočíva v znesení starého železničného zvršku, komplexnej sanácii železničného spodku a vo vybudovaní nového odvodnenia tratí a staníc. Novopoložený železničný zvršok je v tvare UIC, má predpäté betónové podvaly v tvare BP 3 a koľajnice v tvare UIC 60. Táto zostava umožňuje traťovú rýchlosť v hlavných koľajach až do 160 km/h vrátane.

Príslušné mosty, podchody, nadjazdy a podobne sú modernizované tak, aby nedochádzalo k úrovňovému kríženiu akýchkoľvek komunikácií s traťou. Trakčné vedenie je vymenené v celom rozsahu, sú vybudované nové trakčné stožiare a na ne zavesená nová zostava vedenia. Zabezpečovacie zariadenie je modernizované na systém SIMIS s plánovanou aktiváciou približne na jeseň roku 2013.
–>–>
Železničná trať Nové Mesto nad Váhom – PúchovV roku 2010 sa realizovali dva medzistaničné úseky: Trenčianska Teplá – Dubnica nad Váhom a Ladce – Beluša. V Dubnici sa vybudoval nový cestný nadjazd s preložkou miestnej obslužnej komunikácie a v časti obce Príles nový podchod pre peších. V roku 2011 sa modernizuje traťový úsek Ilava – Ladce a od leta aj bratislavské zhlavie železničnej stanice Ladce. V traťovom úseku sa rekonštruuje cestný nadjazd v Tunežiciach, v ktorom sa vzhľadom na zmenu trasovania osí koľají pridáva jedno pole mostnej konštrukcie, a v obci Košeca, kde existujúce úrovňové priecestie nahradí nový nadjazd. V tomto roku zároveň prebehnú prípravné práce na mostných objektoch, ktoré sú nevyhnutné na začatie výlukových prác z dôvodu modernizácie koľají v ďalších rokoch.

Pokračovanie žst. Ladce – smer žilinské zhlavie a vybudovanie cestného podjazdu, ostrovných nástupíšť, podchodov pre cestujúcich a podobne je naplánované na jar roku 2012. Súčasne sa bude modernizovať úsek Dubnica – Ilava a celá žst. Trenčianska Teplá. V roku 2013 bude stavba dokončená zostávajúcimi dvoma železničnými stanicami Dubnica nad Váhom a Ilava, ako aj spomenutou aktiváciou zabezpečovacieho zariadenia SIMIS od firmy Siemens.

Investor:   Železnice Slovenskej republiky
Projektant:   REMING Consult, a. s.
Zhotoviteľ:    Združenie ŽSR – Beluša v zložení:
    Strabag, s. r. o. – vedúci účastník združenia
    Viamont DSP, a. s., Porr (Slovensko), a. s., Boegl a Krýsl, k. s.
    Alpine Slovakia, a. s.
Termín výstavby:   11/2009 – 2. kvartál 2014

TEXT: Ing. Petr Koval
FOTO: Strabag

Petr Koval je riaditeľom výstavby v spoločnosti Strabag, s. r. o.

Článok bol uverejnený v časopise Inžinierske stavby/inženýrské stavby.