Vlaky medzi Bratislavou a Trnavou premávajú po novom
Cestujúcich z Bratislavy do Trnavy po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác čaká obnovenie železničnej dopravy podľa normálneho grafikonu. Na 45-kilometrovom traťovom úseku v týchto dňoch prebehli posledné technické skúšky, a tak zrekonštruovaný úsek bude definitívne spĺňať požiadavky Európskej únie. Stavba za takmer 6 miliárd Sk, ktorú postavilo združenie vedené spoločnosťou Skanska DS, bola financovaná z kohézneho fondu ISPA (50%) a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR).
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Rekonštruovaný úsek je súčasťou V. železničného koridoru, na ktorom sa po celkovom ukončení modernizácie zvýši traťová rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu a zjednotí tak dopravný systém s pravidlami Európskej únie. V týchto dňoch prebehli záverečné technické a bezpečnostné skúšky trakčného vedenia a novovybudovaných koľají, ktoré potvrdili, že trať spĺňa parametre aj pri najvyššej rýchlosti. Slovenská vetva V. koridoru v dĺžke 545 kilometrov zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu, Košice až po Čiernu nad Tisou. Koridor prechádza šiestimi krajinami a siaha od Talianska až po Ukrajinu.
Základné údaje:
Názov stavby: Modernizácia železničnej trate Šenkvice – Cífer a staníc Bratislava Rača – Trnava
Lokalita: Bratislava – Trnava
Investor: Železnice slovenskej republiky
Zhotoviteľ: „Združenie Modernizácia Bratislava Rača – Trnava“
Vedúci združenia: Skanska DS a. s.
Celková dĺžka úseku: 44,2 km
Počet zrekonštruovaných staníc: 6
Dĺžka rekonštruovaného traťového úseku: 9,8 km
Začiatok stavby: jún 2004
Ukončenie hlavných stavebných prác: december 2007
Zdroj: SKANSKA SK