Vlaky medzi Bratislavou a Trnavou premávajú po novom
Galéria(3)

Vlaky medzi Bratislavou a Trnavou premávajú po novom

Cestujúcich z Bratislavy do Trnavy po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác čaká obnovenie železničnej dopravy podľa normálneho grafikonu. Na 45-kilometrovom traťovom úseku v týchto dňoch prebehli posledné technické skúšky, a tak zrekonštruovaný úsek bude definitívne spĺňať požiadavky Európskej únie. Stavba za takmer 6 miliárd Sk, ktorú postavilo združenie vedené spoločnosťou Skanska DS, bola financovaná z kohézneho fondu ISPA (50%) a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR).

Na trati z Bratislavy do Piešťan boli súčasne opravované tri úseky. Jedným z nich je traťový úsek Šenkvice – Cífer v dĺžke takmer 10 kilometrov a stanice Bratislava Rača, Sv. Jur, Pezinok, Šenkvice, Cífer a Trnava. „Z hľadiska stavebných prác je rekonštrukcia železničnej trate a staníc v tak husto zastavanom území, ako to bolo v tomto prípade, jednou z najťažších úloh v oblasti dopravného staviteľstva. Zvýšené nároky sú na stavbárov, kvalitu projektov a koordináciu prác. Na druhej strane ale prinesie zvýšenie rýchlosti, komfortu prepravy a v neposlednom rade aj bezpečnosti dopravy“, dodal riaditeľ stavby Daniel Valla zo spoločnosti Skanska DS, ktorá je lídrom združenia.

Rekonštruovaný úsek je súčasťou V. železničného koridoru, na ktorom sa po celkovom ukončení modernizácie zvýši traťová rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu a zjednotí tak dopravný systém s pravidlami Európskej únie. V týchto dňoch prebehli záverečné technické a bezpečnostné skúšky trakčného vedenia a novovybudovaných koľají, ktoré potvrdili, že trať spĺňa parametre aj pri najvyššej rýchlosti. Slovenská vetva V. koridoru v dĺžke 545 kilometrov zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu, Košice až po Čiernu nad Tisou. Koridor prechádza šiestimi krajinami a siaha od Talianska až po Ukrajinu.

Základné údaje:

Názov stavby: Modernizácia železničnej trate Šenkvice – Cífer a staníc Bratislava Rača – Trnava
Lokalita: Bratislava – Trnava
Investor: Železnice slovenskej republiky
Zhotoviteľ: „Združenie Modernizácia Bratislava Rača – Trnava“
Vedúci združenia: Skanska DS a. s.
Celková dĺžka úseku: 44,2 km
Počet zrekonštruovaných staníc: 6
Dĺžka rekonštruovaného traťového úseku: 9,8 km
Začiatok stavby: jún 2004
Ukončenie hlavných stavebných prác: december 2007

Zdroj: SKANSKA SK