Vizualizácia Polyfunkčnej zóny Harmincova v Bratislave-Dúbravke

Dúbravka stále láka investorov. Pribudnú byty a hotel pri rušnej križovatke

Pás územia v okolí električkovej trate v bratislavských mestských častiach Karlova Ves a Dúbravka má stále prázdne lokality, ktoré možno zmeniť na polyfunkčné územia s ubytovaním a službami. Takýto potenciál má prázdny nárožný priestor v Dúbravke medzi ulicou M. Schneidera-Trnavského a Harmincovou ulicou s rozlohou 14-tisíc metrov štvorcových.

Umiestnenie budúcej polyfunkcie čerpá z blízkosti električkovej trate a pred časom rozšírenej Harmincovej ulice, ale aj nákupného strediska a strednej školy a príležitostí pre aktívny oddych.

Firma Wayden, v ktorej je jediným spoločníkom JTRE HOLDING LTD, má rozhodnutie zo zisťovacieho konania od Okresného úradu Bratislava, že jej projekt Polyfunkčný komplex Harmincova sa nebude posudzovať podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA). Enviroportál uverejnil rozhodnutie 1. augusta 2025, predtým sa proti pôvodnému rozhodnutiu z apríla tohto roka odvolalo občianske združenie Záhradkári Dúbravská Hlavica. Okresný úrad rozhodol, že odvolanie sa nebude posudzovať podľa zákona o EIA.

V nároží pribudnú tri objekty

Výstavba prinesie dva bytové domy A a B, ktoré navrhol ateliér GFI ako kompaktný objekt na spoločnej dvojpodlažnej podzemnej garáži s celkovým počtom parkovacích miest 271. Z toho 254 stojísk bude v podzemnej parkovacej garáži a 17 parkovacích miest na parkovacom páse miestnej obslužnej cesty na povrchu.

Bytový dom A má mať 14 nadzemných podlaží a jedno strešné technické podlažie, bytový dom B bude mať osem nadzemných podlaží a jedno strešné technické podlažie. Tretím objektom bude ubytovacie zariadenie na krátkodobý pobyt.

Umiestnenie Polyfunkčnej zóny Harmincova v Bratislave_Dúbravke.
Umiestnenie Polyfunkčnej zóny Harmincova v Bratislave_Dúbravke. | Zdroj: EIA

Spodná stavba bytových domov A a B má navrhnutý približne štvorcový pôdorys. Tvorí ju dvojpodlažný suterén, pričom druhé podzemné podlažie je určené na parkovanie osobných automobilov. Do prvého podzemného podlažia môžu okrem osobných automobilov vstupovať aj malé zásobovacie vozidlá. Na prvom nadzemnom podlaží sú situované vstupné a obchodné priestory. Zvyšné nadzemné podlažia budú mať podľa návrhu bytové využitie.

Ubytovacie zariadenie má navrhnutých osem nadzemných podlaží a jedno strešné technické podlažie. V podzemnej časti stavby je dvojpodlažný suterén, ktorý nadväzuje na susediaci bytový dom. Na prvom nadzemnom podlaží – prízemí – sú situované vstupné a skladové priestory. Z hľadiska stanovenia úžitkových zaťažení je naplánované využitie prízemia na viazané prevádzky ubytovacieho zariadenia s možnosťou externého prevádzkovateľa, t. j. ako gastroprevádzka.

Viac zelene i úvaha o kapacite školských zariadení

V súvislosti s dopravou v území je navrhnutý hlavný vjazd a výjazd v pozícii predĺženia Ulice Ľ. Zúbka od križovatky Harmincova – M. Schneidera- Trnavského, z rozšírenej Harmincovej ulice o odbočovací pruh doprava na vjazde a pravým odbočením na výjazde z riešeného územia. Riešené územie bude pretínať miestna obslužná cesta.

Okresný úrad Bratislava medzi 16 opatreniami, ktoré majú zmierniť dôsledky výstavby na životné prostredie, navrhol exteriérové zelené plochy na streche. Sadové úpravy areálu majú dotvoriť priestor a začlenia ho do okolitej krajiny. Ide o dažďové záhrady, suché poldre, výsadbu stromov do alejí, nízke kríky, suchomilné trávy a trvalky v úzkych výsadbových plochách pozdĺž komunikácie.

V riešenom území navrhol investor detské ihriská, cyklo-pumptrack a mobiliár na relax a spoločenské kontakty rezidentov a návštevníkov komplexu. Štátna správa sa v rozhodnutí dotkla aj otázky kapacity školských zariadení. V ďalších stupňoch povoľovacieho procesu treba preukázať riešenie potenciálne nedostatočnej kapacity školských zariadení.

Polyfunkčný komplex Harmincova, Bratislava-Dúbravka

Investor: Wayden
Náklady: 36,5 mil. eur
Architekt: GFI
Parkovacie miesta: 271 parkovacích stojísk
Plocha riešeného územia: 14 371 m2
Realizácia: 04/2025 – 05/2029
Stav: nebude sa posudzovať podľa EIA