V diaľničnom tuneli Višňové je hotová reprofilácia

Tunel Višňové, 2022
Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť

Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková, sekundárne ostenie, čiže finálny povrch tunela, je zabetónovaný na 460 z celkového počtu 477 klenieb.

Podľa jej slov výstavba najnáročnejšieho úseku diaľnice D1 pokračuje aj pred zimou vo vysokom tempe. „Na stavbe je doteraz položených vyše 26-tisíc metrov štvorcových asfaltov, vybudovaných 2 568 metrov novej kanalizácie, zrealizovaných viac ako 180-tisíc metrov kubických výkopov a 71-tisíc metrov kubických násypov,“ priblížila rozsah prác Žgravčáková.

Doplnila, že na ôsmich mostoch je z celkovej dĺžky 4 700 metrov mostoviek hotových už 3 300 metrov. Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a po dokončení bude najdlhší na Slovensku. Celý diaľničný úsek vrátane tunela, ktorý od minulého roka dokončuje združenie na čele so spoločnosťou Skanska SK, a. s., bude mať dĺžku 13,5 kilometra.

Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je zároveň súčasťou plánovaného komplexného diaľničného prepojenia Bratislavy a Košíc diaľnicou. Úsek začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.