Módny dom Armani zosobňuje kreativitu. Vežu lemujú bambusové stromy s diódami

Nie je nezvyčajným úkazom, že módne značky rozšíria svoj sortiment nad rámec oblečenia a ponúknu zákazníkovi kompletný servis. V prípade značky Armani bolo potrebné vytvoriť budovu, ktorá bude zastrešovať butiky, reštauráciu a hotel, a súčasne ju zabaliť do elegantného a nadčasového architektonického dizajnu.

Talianska módna značka vznikla v roku 1975. Založil ju Giorgio Armani spolu so svojím partnerom, architektom Segiom Galeottim. Armani získaval skúsenosti v milánskych módnych obchodoch a neskôr aj ako návrhár v spoločnosti Nino Cerruti, potom sa stal návrhárom na voľnej nohe. Jeho návrhy zaujali médiá na svetovej úrovni, čo bolo pomysleným otvorením dverí do sveta vysokej módy.

Hlavnými produktmi značky sú haute couture, kožené výrobky, topánky, hodinky, šperky a bytové doplnky. V súčasnosti však značka zastrešuje aj niekoľko subkategórií špecializujúcich sa aj na low-endovú módu, streetwear, detskú módu, nábytok, cukrárske výrobky, kvetinárstva či hotelierstvo.

Veža módy

Široký záber bol jedným zo základných faktorov ovplyvňujúcich zadanie pre architektov. V Tokiu je teda všetok sortiment obsiahnutý v jednej budove – vo veži. Vo vlajkovom obchode bolo potrebné vytvoriť nálady spojené s dizajnérskou kreativitou a akosi zosobniť esenciu a atmosféry ateliéru módneho návrhára.

Vonkajší plášť Ginza tower tvorí sklo odrážajúce okolitú panorámu. V spodnej časti sú umiestnené pozlátené bambusové stromy s LED diódami. Na ďalších úrovniach sa LED svetlá prenášajú za fasádu v podobe závesu, ktorý možno naprogramovať, a tým meniť výraz budovy podľa potreby.

Budovu vo vertikále lemujú bambusové výhonky.
Budovu vo vertikále lemujú bambusové výhonky. | Zdroj: Ramon Prat

Exkluzívny interiér

Obchody Giorgio Armani sú delené na viacero partícií – malých salónikov. V nich sú vystavené tematické skupiny produktov. Vymedzujú ich koberce s rôznym dizajnom a paravánmi tvorenými platinovou sieťovinou. Dopĺňajú ich elegantné čierne podlahy a stropy. Butik Emporio Armani sa vyznačuje súvislými stenami a lesklými čiernymi povrchmi. Tvary interiérových doplnkov sú inšpirované symbolom „Emporio Armani“, ktorý sa podsvietený objavuje na viacerých stenách butiku.

Nábytok je riešený v tvare meandrov, na ktorých je vystavený tovar. V priestoroch reštaurácie sa objavujú motívy obchodov GA aj EA. Použité sú rovnaké paravány s platinovou sieťovinou v kombinácii s čiernymi povrchmi a štylizované motívy loga Emporio Armani. Mobiliár tvoria čierne lakované drevené stoly, ktorých povrch zdobí zlatý list.

Talianska módna značka vznikla v roku 1975.
Talianska módna značka vznikla v roku 1975. | Zdroj: Ramon Prat

Zákazník snov

Autorská dvojica priblížila spoluprácu na navrhovanom procese: „Na rozdiel od iných projektov, kde je vzácne stretnúť sa s klientom, bol Giorgio Armani stále prítomný a vždy pripravený prediskutovať akékoľvek zmeny konceptu. Vďaka jeho zvedavosti a spolupráci počas tvorivého procesu bol pre nás ideálnym klientom.“

Hlavný vstup do „veže módy“.
Hlavný vstup do „veže módy“. | Zdroj: Ramon Prat

ARMANI GINZA TOWER

Miesto: Tokio, Japonsko
Investor: Gruppo Giorgio Armani
Architekti: Doriana a Massimiliano Fuksas
Úžitková plocha: 7 370 m2
Realizácia: 2005 – 2007

Alexandra Müllerová

Článok bol publikovaný v časopise ASB 08-09/2021.