Rekonštruovaný úsek s celkovou dĺžkou 43 km vedie od Podbanského až po križovatku s cestou I/66. Projekt Vysoké Tatry za 42 miliónov eur je financovaný z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zo štátneho rozpočtu a z rozpočtu Prešovského samosprávneho kraja. Termín ukončenia projektu je stanovený na rok 2024, ale veľká časť rekonštrukčných prác je v súlade s harmonogramami hotová už v týchto dňoch.
Ministerstvo životného prostredia od januára 2024 zrušilo Zelenú linku, na ktorej bolo možné anonymne ohlásiť porušovanie zákonov, súvisiacich s ochranou životného prostredia.
Ak ste sa zapojili do štvrtej výzvy Obnov dom, posledný termín na doručenie žiadosti je 8. januára 2024. Čo však robiť, ak vám odborne spôsobilá osoba nestíha vystaviť do tohto dátumu energetický certifikát alebo projektové energetické hodnotenie?
Pre spoločnosť STRABAG, s. r. o., je výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna jedným z kľúčových a najväčších aktuálne realizovaných stavebných diel na Slovensku. STRABAG sa na projekte účastní prostredníctvom združenia R2 Mýtna. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť.
Článok sa zaoberá opisom a možnosťami softvérového riešenia na hodnotenie premenných parametrov dlhodobo sledovaných úsekov (DSU). Toto riešenie bolo vytvorené v rámci rozborovej úlohy Slovenskej správy ciest ako nadväzujúce riešenie rozborovej úlohy z roku 2014 Metodika výberu kritérií sledovania a vyhodnotenia dlhodobo sledovaných úsekov. Priblížime architektúru, rozsah a možnosti použitia programu.
Čo s tým? Kľúčom je trvanlivosť. „V praxi to znamená vykonávať pravidelné prehliadky a menšie opravy priebežne, a nie problémy ignorovať,“ hovorí Ing. Ján Laco, PhD., Ceng MICE. Na základe skúseností zo zahraničia vie, že sa dá stavať k projektom v zmysle udržateľnosti zodpovedne a pri každom zadaní hľadať rôzne možnosti a najlepšie riešenia.
V bratislavskom prístave má vzniknúť terminál na skvapalnený plyn. Výstavba novej fosílnej infraštruktúry je podľa aktivistov v rozpore s dosiahnutím cieľov Parížskej dohody. Na prebytok kapacít upozornila aj Medzinárodná energetická agentúra.
Národný park Podunajsko mal byť naším prvým nížinným parkom a v poradí desiatym na našom území. Podľa nového šéfa envirorezortu však Slovensko žiadne nové parky nepotrebuje.
Pohybovať sa po meste pešo, na bicykli alebo verejnou dopravou a dostať za to od mesta odmenu? Vo Viedni sa skrátka oplatí nechať auto doma, za šetrenie emisií domáci dostanú voľné vstupy do vybraných kultúrnych inštitúcií alebo na akcie.
Najudržateľnejšou univerzitou na Slovensku je Slovenská poľnohospodárska univerzita (SPU) v Nitre. Globálne sa umiestnila na 178. mieste spomedzi 1183 univerzít, čo znamená zlepšenie umiestnenia až o 56 miest oproti roku 2022.
V investičnom procese existuje niekoľko kľúčových faktorov, ktoré ovplyvňujú celkovú investíciu.
Slovenská inovačná a energetická agentúra začne budúci rok budovať sieť regionálnych centier udržateľnej energetiky. V rámci nich budú odborníci mapovať a analyzovať potenciál úspor a zvyšovať energetickú sebestačnosť regiónov.
České dráhy začnú testovať motorovú naftu so zvýšeným obsahom udržateľnej biozložky z odpadových tukov a rastlinných olejov. Používanie takéhoto paliva výrazne zníži emisie oxidu uhličitého.
Slovenská inovačná a energetická agentúra (SIEA) vyhlásila výzvu z Programu Slovensko zameranú na podporu zníženia energetickej náročnosti a využívania obnoviteľných zdrojov vo verejných budovách.
Kampus Univerzity Komenského v Bratislave, vrátane najviac zúboženého Šturáku, sa mal obnoviť už v minulosti. Termín bol však niekoľkokrát posúvaný a najväčšie internáty na Slovensku sa obnovovali len postupne. Výnimku ale naďalej tvoril najväčší objekt, Internát Ľudovíta Štúra, ktorého premena naďalej stagnovala. Dnes sa to čiastočne mení – Univerzita Komenského získala peniaze na jeho transformáciu.