Slováci veria zemnému plynu. Podľa aktuálneho prieskumu by si ho opätovne vybralo deväť z desiatich domácností.
Stavebníctvo
Najstaršia základná umelecká škola na Slovensku sa po dva a pol roku vrátila do zrekonštruovaných priestorov Georgievitsovho paláca. Národná kultúrna pamiatka bola dlhodobo v dezolátnom stave.
Niekoľko dní pred Vianocami si môžu mesto Bratislava ako investor a zhotoviteľ Združenie NS MHD Petržalka (hlavný člen Aldesa Construcciones Polska, ďalej Aldesa Construcciones) stavby 2. etapy trate Jungmanova-Janíkov dvor v Petržalke zaknihovať ako dôležitý úspech.
Krbové kachle TELDE od českého výrobcu ROMOTOP prinášajú do chát a rodinných domov výkonné a ekologické riešenie vykurovania. Vďaka teplovodnému výmenníku, bezpečnostným prvkom a inovatívnej technológii spaľovania DOUBLE SPIN poskytujú nielen rýchle vyhriatie celého priestoru, ale aj šetrný prístup k životnému prostrediu.
DYNAMIK HOLDING, a.s., ktorý tento rok získal prestížny titul Stavebná firma roka 2024, v poslednom kvartáli roka úspešne dokončil a slávnostne odovzdal tri stavebné projekty realizované súčasne v rôznych regiónoch Slovenska.
Medzi berlínskymi štvrťami Prenzlauer Berg a Friedrichshain vzniká nové centrum pre kreativitu a inovácie, ktoré poskytne začínajúcim firmám moderné pracovné prostredie. Administratívna budova SPARK, jedna z viacerých nových stavieb na tomto mieste, sa buduje ako úsporná a ekologická hybridná drevostavba.
Uznesenie vlády zo stredy na dva a pol strany o tom, ako podporiť spoločnosť štátnu spoločnosť Verejné prístavy, znamená podporu rozvoja verejných prístavov Bratislava a Komárno. No bez vysporiadania sa s dedičstvom z roku 1994, úveru od banky do max. 170 mil. eur a zmeny územného plánu (ÚP) v bratislavskom Zimnom prístave nebude možné modernizovať najmä prístav v hlavnom meste.
Spoločnosti Panasonic a tado° predstavili spoločné integrované riešenie pre maximálnu účinnosť vykurovania a úsporu energie pre tepelné čerpadlá Panasonic Aquarea. Táto novinka prináša integráciu smart prvkov tado° do systémov tepelných čerpadiel spolu s aplikáciou pre jednoduché ovládanie, zvýšenie efektivity a optimalizáciu nákladov. Podľa údajov spoločnosti tado° ušetria zákazníci vďaka smart vykurovaniu v priemere až 22 % spotreby energie.
Navrhovaný prístav HARBOUR PARK na území s rozlohou 792-tisíc m2 má v sebe spojiť lodnú, cestnú a železničnú dopravu a využiť výbornú geografickú a logistickú pozíciu Bratislavy smerom do rakúskej Viedne, maďarskej Budapešti a moravského Brna.
Skupina ESCO Slovensko, za ktorou stoja akcionári ČEZ a SPP, prináša na slovenský trh komplexné energetické riešenia pre podniky, štátne inštitúcie a samosprávy. Vďaka odbornosti a medzinárodným skúsenostiam akcionárov ESCO Slovensko pomáha svojim klientom efektívne plniť ciele ESG a prispievať k ochrane životného prostredia.
Trh tepelnej techniky zažíva turbulentné obdobie. Snahou Európskej únie je ochrana klímy, dekarbonizácie vykurovania a zdravé životné prostredie v budovách. Klimatické ciele nás teda zaväzujú k aplikácii udržateľných technológií. Tepelné čerpadlá sú jednou z nich. Jedným z cieľov Európskej únie je nainštalovať až šesťdesiat miliónov týchto zariadení do roku 2030. Ale Európska únia mieni a chovanie spotrebiteľov mení…
Výroba cementu je podľa expertov zodpovedná za vznik 7 – 8 % celkových emisií co2 vo svete vyprodukovaných ľudskou činnosťou. považská cementáreň berie záväzok ochrany životného prostredia ako prioritnú spoločenskú zodpovednosť. Zavádzaním najmodernejších dostupných technológií na výrobu cementu, prispôsobovaním procesov a v spolupráci so zákazníkmi neustále znižuje emisie skleníkových plynov vo výrobe (hlavne co2). vysokokvalitnými zmesovými cementami s podielom trosky a vápenca.
Most Geoga v Južnej Kórei, ktorý bol v čase uvedenia do prevádzky v roku 2010 vybavený dilatačnými závermi TENSA®MODULAR, si vyžadoval výmenu gumených tesniacich profilov a komponentov na báze elastomérnych ložísk, aby sa priebežne obnovila ich plná funkčnosť.
Projekt diaľničného úseku D35 Ostrov – Vysoké Mýto je kľúčovou súčasťou cestnej infraštruktúry v Pardubickom kraji, pričom jeho najvýznamnejším stavebným prvkom je tunel Homole. Tunel prechádza pod vrchom Homole a jeho konštrukcia sa stretáva s viacerými geotechnickými výzvami, ktoré ovplyvňujú samotnú výstavbu aj prevádzku.
Český Metrostav bol pre neho prvou voľbou. Neskôr prešiel do Metrostavu Slovakia, dnes je predsedom predstavenstva. S Robertom Pátkom sme hovorili o náročnej situácii na stavebnom trhu, vlastnom developmente či o stavebnom zákone.