Supermarket COOP JEDNOTA
Galéria(6)

Supermarket COOP JEDNOTA

Partneri sekcie:

Projekt unifikovanej predajne v Kalnej nad Hronom vychádza z víťazného návrhu, ktorý autori predložili v rámci súťaže vypísanej spotrebným družstvom COOP JEDNOTA SLOVENSKO, s. d. Zámerom stavebníka bolo získať návrh na vybudovanie celoslovenskej siete predajní s predajnou plochou 300 m2 a 500 m2. Hlavnou ideou návrhu bolo dosiahnuť jedinečný a nezameniteľný dizajn, ktorým by sa predajne spotrebných družstiev COOP JEDNOTA, s. d., výrazne odlišovali od iných predajných sietí.

Prvý objekt s predajnou plochou 300 m2 sa realizoval COOP Jednotou Levice, s. d., v Kalnej nad Hronom. Architektonicky je objekt riešený ako jednoduchý geometrický tvar – kváder so zmäkčenými zaoblenými rohmi, výrezom vo fasáde s hlavným vstupom a zasklenou stenou na umiestnenie akciových reklamných panelov. Touto zasklenou stenou sa do predajne privádza prirodzené svetlo v časti pokladne a vďaka nej je možný aj výhľad von. Dispozične je pôdorys striktne rozdelený na predajnú časť a skladovú časť s priestormi pre zamestnancov a technickým zázemím.

Fasáda objektu vychádza zo štylizovaného čiarkového kódu označenia tovarov. Rytmus priestorových vertikál na fasáde jednopodlažný objekt opticky zvyšuje. Materiálom použitým na fasáde, farebnosťou a mäkkým tvarom predajní sa dosiahlo pocitové spojenie s kuchyňou, resp. dizajnom kuchynských spotrebičov. Povrchová úprava fasády je nielen estetická, ale má aj dlhú životnosť, pričom jej vzhľad sa nemení a fasáda ani nevyžaduje nijakú údržbu.

Konštrukčne je objekt riešený ako betónový skelet s plnostennými betónovými nosníkmi na celý rozpon, vďaka čomu dispozičné riešenie objektu nijako neovplyvňujú vnútorné stĺpy, takže zariadenie predajne možno prispôsobovať konkrétnym požiadavkám.

Predpokladá sa, že objekty sa budú budovať pri miestnych komunikáciách s priamym prístupom zákazníkov na parkoviská a možnosťou priameho zásobovania. Zásobovanie je prísne oddelené od prístupu zákazníkov do predajní. Objekty svojou výškou zapadnú do prízemnej, resp. dvojpodlažnej okolitej zástavby menších miest a dedín.

Predajňa je označená výrazným logom podľa dizajn manuálu COOP Jednota, s. d. Fasáda objektu je večer nasvietená a priťahuje pozornosť i zákazníkov.

Kvalitná realizácia objektu predajne, počnúc výberom materiálu, jeho trvanlivosťou, estetickou kvalitou a vyhotovením, má prezentovať kvalitu slovenských výrobkov. Táto „architektonická kampaň“ výrazne podporuje snahu maloobchodného reťazca – zaujať zákazníkov a prilákať ich nakupovať v slovenskom supermarkete slovenské výrobky.

Miesto / Location: Kalná nad Hronom
Druh výstavby / Type of construction: novostavba
Autori architektonického riešenia: Ing. Ľubomír Holejšovský
                                                      Ing. arch. Vladimír Jarabica                                                     
Hlavný projektant / General designer: SAN-HUMA 90, s. r. o.
Hlavný zhotovovateľ / General contractor: KERAMING, a. s. 
Stavebník: COOP Jednota Levice, s. d.
Investičné náklady / Investment costs: 1,17 mil. €
Stavebné náklady / Construction costs: 1,02 mil. €
Začiatok výstavby / Beginning of construction: 11/2008
Ukončenie výstavby / Completion of construction: 6/2009
Základné údaje o stavbe
Plocha pozemku: 1 580 m2
Zastavaná plocha: 534, 70 m2
Predajná plocha prevádzky: 300,00 m2
Úžitková plocha prevádzky: 494,80 m2
Obstavaný priestor prevádzkovej budovy predajne: 2 494,10 m3

   
   

Foto: Pavel MELUŠ