Schachermayer odštartoval novú štruktúru
Galéria(5)

Schachermayer odštartoval novú štruktúru

Od 1. februára 2009 funguje vo firme Schachermayer nová efektívna štruktúra. Projekt je nazvaný SCH-Európa. Spoločnosť Schachermayer sa začína čoraz viac prispôsobovať celoeurópskemu trhu a prestáva sa naďalej orientovať len na Rakúsko, prípadne na jednotlivé krajiny. Plánuje výrazne zvýšiť svoj význam v krajinách Európskej únie, ako aj v celej Európe. Tomuto cieľu prispôsobuje aj organizačnú štruktúru spoločnosti. Od minulého roku sa do čela rodinného podniku postavila ďalšia generácia – páni Mgr. Gerd Schachermayer a Jozef Schachermayer, MB. Pod ich vedením sa tieto organizačné zmeny urýchľujú. Základnou myšlienkou všetkých týchto opatrení je poskytovanie ešte lepších služieb pre vás – pre našich zákazníkov.

Schachermayer a Európa
Nová organizačná štruktúra sa vyznačuje väčšou trhovou orientáciou zameranou na optimalizáciu výkonov a služieb. Z materskej firmy sídliacej v Linci budú aj naďalej centrálne prostredníctvom novovytvorených obchodných jednotiek riadené všetky odbytové oblasti v okruhu približne 400 km, ktoré vytvorili tzv. domáci trh. Z produktovo orientovaných oddelení sa stali branžovo orientované obchodné oddelenia, podporované centrálnou divíziou, ktorej súčasťou je aj oddelenie logistiky a IT.



Trhová orientácia

Nové obchodné oddelenia sú členené branžovo a požiadavkám jednotlivých branží prispôsobujú aj svoj sortiment. Takto môžeme lepšie a cielenejšie vyhovieť potrebám našich zákazníkov. Každý zákazník má jedného partnera (obchodného zástupcu – branžového špecialistu), ktorého v prípade odborných problémov podporuje produktový špecialista. Pre poradenstvo sú k dispozícii odborné predajné materiály a ďalšie podklady. Takéto zameranie umožní hlbšie poznanie zákazníckych potrieb a navyše intenzívna výmena skúseností so zákazníkmi umožní zrýchliť procesu produktového vývoja a dodávku nových produktov. Byť rýchlo na trhu s novinkami, predvídať potreby zákazníkov vďaka hlbokým znalostiam ich potrieb – to je rozhodujúca výhoda našej spoločnosti na trhu a profitovať z nej budeme nielen my, ale predovšetkým naši zákazníci.

Optimalizácia procesov
Zhrnutie určitého rozsahu úloh a uplatnenie úspešne zavedených systémov vo väčších regiónoch optimalizuje procesy a zvyšuje celkovú výkonnosť firmy. Preto budú sklady jednotlivých oddelení v Linci združené do jedného centrálneho skladu a centrálna odbytová logistika bude pokrývať domáci trh na území omnoho väčšom, ako je to teraz – za domáci trh sa považuje región v okruhu asi 400 km od Lincu. Do tohto spoločného regiónu patrí tak Rakúsko, ako aj Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, severné Taliansko a južné Nemecko.

Branžovú orientáciu v rámci regiónu podporujú tri základné obchodné oddelenia, a to oddelenie interiérového vybavenia (Innenausbau), oddelenie stavebného kovania (Bau & Metall & Glas) a nakoniec oddelenie tzv. špecializovaného obchodu. Štvrté obchodné oddelenie, t. j. oddelenie drevo- a kovoobrábacích strojov, funguje pre celú Európu.

Obchodné oddelenie interiérového vybavenia zahŕňa najmä stolárstvo, nábytkársky priemysel, montáže nábytku, výrobu drevených výrobkov, drevopriemysel, služby interiérovým architektom, úradom štátnej správy, školy a bytové družstvá.

Obchodné oddelenie stavebného kovania sa koncentruje na výrobu okien a dverí, kovovýrobu a kovopriemysel, výrobu oceľových a portálových konštrukcii, stavebníctvo a na obchod s elektrickým  a ručným náradím.

Obchodné oddelenie špeciálneho obchodu pokrýva železiarstva, hobby markety, predajcov drevoplošných materiálov, obchodné reťazce, kuchynské štúdia a predajcov okien a dverí.

Akokoľvek je naša spoločnosť vnútorne organizovaná, na obsluhe zákazníka „pod jednou strechou“ sa nič nemení. Pre jedného zákazníka je vždy jediný priamy obchodný zástupca našej spoločnosti pripravený poskytovať služby, informovať o všetkom novom a poradiť v prípade potreby. Dlhodobé partnerstvo so zákazníkom je pre nás stále to najdôležitejšie, čo máme na mysli.