Profil spoločnosti Bramac – strešné systémy, spol. s r. o.
Psychológovia tvrdia, že červená farba podporuje chuť. Môžeme si len tipnúť, či práve vzbudiť chuť postaviť z červenej škridly strechu bolo zámerom loga spoločnosti Bramac . Ak to aj nebol marketingový účel, podľa výsledkov a trhového postavenia spoločnosti Bramac – strešné systémy, spol. s r. o., možno tvrdiť, že mnoho Slovákov ich výrobky pozná a s chuťou používa. O štruktúre a filozofii spoločnosti sme sa porozprávali s riaditeľom pre predaj a marketing Ing. Mariánom Brezovským a s vedúcim predaja Ing. Tiborom Dávidom.
![]() |
Poznáte výhody Klubu ASB? Stačí bezplatná registrácia a získate sektorové analýzy slovenského stavebníctva s rebríčkami firiem ⟶ |
Čo rozhodovalo pri výbere regiónu?
M. Brezovský: Po revolúcii prevládali v týchto regiónoch investície nie do zelených lúk, ale kupovali sa bývalé závody. Toto bola bývalá tehelňa.
Aká je výrobná kapacita závodu? Vyrábate aj na export?

Ako často obmieňate modelovú štruktúru vášho výrobného portfólia?
Spoločnosť Bramac pôsobí na slovenskom trhu už vyše dvanásť rokov. Za toto obdobie sa jej podarilo získať vo svojom segmente vedúce postavenie s viac ako 40 % podielom na trhu. Čomu za to vďačíte?
M. Brezovský: Obsadenie trhu bolo postupné a vyžadovalo prácu všetkých ľudí, ktorí tu pôsobili. Niektorí z nich sú tu dodnes. Ak môžem byť konkrétny, napríklad pán Kubička (pozn. redakcie: Ing. Peter Kubička pracoval v spoločnosti Bramac v rokoch 1996 až 2005 ako konateľ a riaditeľ pre predaj a marketing) spravil veľký kus práce, čo sa týka trhového podielu a obsadenia trhu našou značkou. Bramac má výborný tím oblastných manažérov. Vďačíme za to teda oduševnenej práci ľudí, ktorí tu pracujú.
Tibor Dávid: Naša filozofia vychádza z toho, že chceme, aby nás zákazník vnímal ako špecialistu na strechy. Chceme vyrábať kvalitný produkt, ale nechceme ho nechať na trhu bez kontroly. Naším cieľom je sledovať jeho cestu od výroby až po umiestnenie na strechu, takže poskytnúť širokospektrálny servis. Celá naša snaha je orientovaná smerom k zákazníkovi. Cieľmi spoločnosti vždy boli: aktívny prístup k trhu, dobré vybudovanie obchodnej siete, aktívny predaj, špičkový servis.
Keď sme pri konkurencii, ako ju vnímate? Máte pocit, že sa jej nemusíte z hľadiska svojho postavenia obávať?
M. Brezovský: V nijakom prípade. Konkurenciu by ste si mali vážiť. Pretože len tá vás môže posunúť ďalej a za to by sme jej mali byť vďační. Ja osobne nerád odsudzujem konkurenciu. Hájim si svoju vlastnú značku a verím, že je najlepšia. Bolo by zlé, keby konkurencia robila inak. Je to teda prirodzený boj a vždy by mal prebiehať v rámci korektného správania na trhu.
Máte okolo 110 zamestnancov. Aká je vaša zamestnanecká štruktúra a ako svojich zamestnancov motivujete?

Máte nejaké lojalitné programy aj pre realizačné firmy, ktoré pracujú s vašimi produktmi?
M. Brezovský: Spomeniem napríklad každoročnú Pokrývačskú olympiádu. Jej cieľom je organizovať zdravú súťaž medzi realizačnými spoločnosťami. Firmy majú možnosť prezentovať výsledky svojej práce a najlepšie výrobky postúpia do medzinárodného kola súťaže. Myšlienka organizovať takúto súťaž vznikla pred desiatimi rokmi na Slovenku, dnes sa už koná aj v ostatných krajinách, v ktorých pôsobí koncern Bramac. Myslíme si, že aj to prispieva k dobrým vzťahom medzi nami ako výrobcom a realizátormi, ktorí pracujú s našimi produktmi.
Ako jedinej strešnej značke na Slovensku vám udelili štatút Superbrand…
HistóriaS prvou, ručnou výrobou škridiel začal v roku 1844 Adolph Kroher v Nemecku. Táto škridla sa používala na strechy predovšetkým v alpských oblastiach, kde sú klimatické podmienky pomerne extrémne. Obľubu si získala najmä pre svoju vysokú pevnosť a dobrú mrazuvzdornosť. V roku 1953 v Nemecku založili firmu Brass&Co, ktorá vyrábala tzv. frankfurtskú škridlu na bežiacom páse. História koncernu Bramac sa začala rokom 1966, keď sa spojili spoločnosti Brass&Co a Hofman&Maculan pod spoločný názov BRAasMACulan. V súčasnosti firmu BRAMAC Dachsysteme International GmbH spoločne vlastnia rovnakým podielom spoločnosti Lafarge Roofing a Wienerberger AG.
Závody Závody BRAMAC a začiatky pôsobenia: |
Jana Vršanská
Foto: Bramac, archív redakcie










