Bramac opäť potvrdil pozíciu lídra vo svojom segmente aj za rok 2007

Spoločnosť Bramac – strešné systémy, spol. s r.o. pôsobí na slovenskom trhu už 14 rokov. Počas tohto obdobia si Bramac vybudoval a dlhodobo udržiava pozíciu lídra vo svojom segmente. Celkové tržby z predaja v roku 2007 predstavovali sumu vyše 800 miliónov slovenských korún, čo predstavuje medziročný nárast o 14 %.

Trhový podiel Bramac-u kontinuálne narastá, v minulom roku predstavoval 42,1 % z celkového trhu strešných krytín, vďaka čomu Bramac-u na Slovensku patrí 1. miesto. Značka Bramac s 81 % spontánnou znalosťou je u potenciálnych zákazníkov súčasne najznámejšou značkou strešnej krytiny.

Spoločnosť Bramac v roku 2007 na Slovensku predala 2 360 000 metrov štvorcových škridiel Bramac, čo predstavuje takmer 12 000 striech rodinných domov. Opätovný nárast predaja kopíruje aj trend rastu stavebného trhu, ktorý sa v rôznych segmentoch stavebného trhu pohyboval v 2007 v rozmedzí 8 – 10 %. V roku 2008 Bramac opäť očakáva rast stavebného trhu, ale na nižšej úrovni – okolo 7 %.

Spoločnosť Bramac – strešné systémy, spol. s r.o. je súčasťou koncernu Bramac Dachsysteme International, ktorý je činný v 10 krajinách Európy. Koncern v 2007 vzrástol medziročne v predaji o 12 %. Pozitívne výsledky zaznamenal aj v rozvíjajúcich sa krajinách – v Bulharsku a Rumunsku – kam smerovali aj najväčšie investície do výroby a technológií.

Najpredávanejšie modely na Slovensku

Dlhodobo najpredávanejšími modelmi škridiel Bramac sú Alpská škridla klasik, Alpská škridla (obe s povrchovou úpravou Protector) a Moravská škridla plus. Model Alpská škridla klasik tvorí takmer 50 % predaja spomedzi všetkých modelov škridiel Bramac. Aj napriek tomu, že tento model je cenovo na hranici prémiových produktov, zákazníci majú oň veľký záujem. Pozitívne v predaji napreduje aj model Bramac Max. Ide o jedinečný veľkoformátový model, ktorý je určený pre prípady, kedy je potrebné brať do úvahy hmotnosť strechy. Bramac Max je najľahšou strešnou krytinou spomedzi všetkých pevných krytín na trhu. Použitie tohto modelu znižuje celkovo náklady na veľkých plochách až do 20 %.

Najobľúbenejšie farby

Nášmu trhu, a teda strechám na Slovensku, kraľuje klasika – tehlovočervená farba, a to takmer v 50 % prípadov. Zvyšných 50 % najobľúbenejších farieb tvoria neutrálne odtiene v poradí – červenohnedá, čierna, sivá, bridlicovočierna a tmavohnedá farba. Táto vysoká preferencia neutrálnych odtieňov sa dá odôvodniť faktom, že v súčasnosti prevláda trend farebných fasád a k nim zákazníci skôr kombinujú neutrálny odtieň strechy.

Dôležitejšia je kvalita ako cena

Ochota zákazníka zaplatiť vyššiu sumu za drahší a kvalitnejší model, a teda za kvalitnejšiu strechu, kopíruje aj výsledky prieskumu, ktoré realizovala spoločnosť Bramac v spolupráci s agentúrou GfK v júni 2007. Prieskum sa týkal rozhodovania sa konečného zákazníka pri výbere strešnej krytiny a ukázal, že pre zákazníka je dôležitý produkt, ktorý ponúka dlhú životnosť (78 % odpovedí), ochranu domu pred extrémnym počasím (60 %) a vysokú kvalitu produktu (58 %). Až následne je reč o dobrej cene (39 %). Na trhu sa dajú nájsť aj lacné produkty, ktoré sú pre zákazníka cenovo dostupnejšie, ale nespĺňajú požiadavky na kvalitný produkt. Tie sa predávajú v porovnaní s minulými rokmi už oveľa menej.

Súčasťou prieskumu boli aj otázky týkajúce sa znalosti značiek strešných krytín. Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že najznámejšou značkou spomedzi strešných krytín je značka Bramac (81 % spontánnych odpovedí), ďalej nasleduje Tondach (53 %) a následne Rova (32 %). Ďalšie značky nasledovali až s výraznejším odskokom (KM Beta – 11 % a Mediterran – 9 %).

So znalosťou značiek súvisia aj nákupné preferencie zákazníkov. Pri otázke „pre akú značku sa rozhodnú“ odpovedali následovne: pre Bramac (49 %), Tondach (14 %) a Rovu (11 %). O streche začínajú koneční zákazníci uvažovať už 1 rok pred samotnou kúpou a viac ako polovica z nich je už rok dopredu rozhodnutá o konkrétnej značke.

Slováci chcú aj profesionálnu prácu, ale profesionálnych pokrývačov je málo

Tak ako Slováci sú viac ochotní zaplatiť za drahší, ale kvalitnejší produkt, rovnako viac preferujú aj profesionálnu pokládku strechy. Zákazníci postupne „dospievajú“ – uvedomujú si, že funkčná strecha je na jednej strane otázkou kvality produktu a na strane druhej je rovnako dôležitá aj profesionálna realizácia strechy. Profesionálom si dá strechu zrealizovať 74 % zákazníkov, s pomocou známych z okolia stavia 15 % a 11 % zákazníkov si robí strechu svojpomocne.   

„Expandujúci strešný trh ponúka veľký priestor na rast počtu profesionálnych pokrývačov. Príležitosti sú však doposiaľ stále nevyužité. V súčasnosti však opäť platí, že remeslo má zlaté dno. Pokrývači sa nemusia báť o nedostatok práce, ich kvalitná a profesionálna práca je žiadaná a veľmi sa cení. V záujme Bramac-u je, aby sa počet profesionálnych pokrývačov na Slovensku zvyšoval. Tomu slúži aj náš projekt Profesionálny pokrývač Bramac“, hovorí Ing. Marian Brezovský, riaditeľ pre predaj a marketing.

Zdroj: Bramac – strešné systémy, spol. s r.o.