Snažíme sa neustále posúvať dizajnové a technologické hranice

Moderný luxus potrebuje udržateľné myslenie a konanie. Luxus znamená zmysluplný, ohromujúci dizajn a ušľachtilé výrobky, ktoré svojou funkčnosťou dlhodobo vzbudzujú medzi používateľmi nadšenie.

Udržateľnosť zaručuje šetrné využívanie zdrojov počas výrobného procesu. Dlhá životnosť výrobku v kombinácii s recyklovateľnosťou je kráľovskou disciplínou, pretože takýto výrobok teší svojho majiteľa desiatky rokov, kým sa vydá na svoju novú cestu ako surovina alebo materiál a znovu sa zrodí bez toho, aby bola ohrozená jeho kvalita. O týchto a ďalších témach sme sa rozprávali s YVONNE PIU, marketingovou riaditeľkou spoločnosti KALDEWEI.

Spoločnosť Kaldewei je nadnárodná spoločnosť. Aké postavenie v nej má vaša dcérska česko-slovenská spoločnosť Kaldewei CS?
Česko-slovenská pobočka je silným pilierom spoločnosti KALDEWEI, je lokálne ukotvená, čiže ju vnímame ako svoju pevnú súčasť.

Ktoré vaše produkty sú pre zákazníkov najzaujímavejšie?
V skratke, sú to trvalo udržateľné výrobky. V spoločnosti KALDEWEI nevnímame udržateľnosť ako trend, ale ako úlohu pre celé generácie. Pretože naše kúpeľňové výrobky sú vďaka recyklovateľným materiálom udržateľné od začiatku.

Základné trendy sú nasledovné: voľne stojace vane, ako napríklad MEISTERSTÜCK OYO DUO, sprchové vaničky v úrovni podlahy, ako napríklad nový Superplan po vynovení, a exkluzívne umývadlá, ako napríklad misy MIENA z kolekcie Avocado Dreams, ktoré navrhla Bethan Laura Wood.

Zdroj: KALDEWEI

Pandémia trvala takmer dva roky. Aký mala vplyv na marketingové aktivity spoločnosti?
Pandémia nás v tomto období prinútila viac sa presunúť do digitálnej sféry, od marketingových aktivít až po prácu na diaľku. A niečo z toho sa udržalo dodnes.

Spoločnosť Kaldewei vystavovala na veľtrhu ISH 2023. Aké novinky ste predstavili?
Na veľtrhu ISH boli predstavené fantastické produktové novinky v duchu nášho konceptu Luxstain­ability®, teda symbiózy luxusu a udržateľnosti. Spoločnosť KALDEWEI opäť spolupracovala s renomovanými dizajnérmi, aby ponúkla výnimočné riešenia pre exkluzívne kúpeľne vo všetkých segmentoch – umývanie, sprchovanie, kúpanie a doplnky, ktoré sú pôsobivé a zároveň pohodlné a užívateľsky príjemné.

Na veľtrhu ISH spoločnosť KALDEWEI predstavila revolučné, dizajnovo výrazné inovácie a udržateľné riešenia pre kúpeľne. Medzi najvýnimočnejšie produkty patria nové sprchové riešenia KALDEWEI: značka KALDEWEI ako špecialista na sprchové vaničky v úrovni podlahy po prvýkrát predstavila nové profily odtokových žľabov s patentovaným ovládaním, ktoré navrhol ateliér Aisslinger.

SUPERPLAN, klasika medzi sprchovými vaničkami v úrovni podlahy, prešla modernizáciou. Vďaka inováciám povrchových úprav a exkluzívnym farbám sa umývadlové misy stali skutočnými dizajnovými ikonami a predstavili sme aj produktový rad Bespoke. V segmente kúpacích vaní predstavila spoločnosť KALDEWEI dizajnový kúsok s názvom MEISTERSTÜCK OYO DUO, ktorý navrhol Stefan Diez a ktorý bol ocenený nemeckou cenou za dizajn German Design Award. Medzi novinkami na veľtrhu ISH nechýbali ani atraktívne doplnky a príslušenstvo, ako napríklad neviditeľný protišmykový povrch Invisible Grip, ako aj rozmerové nadstavce a dômyselné inštalačné riešenia, ktoré remeselníkom ešte viac uľahčujú inštaláciu výrobkov KALDEWEI.

V stánku KALDEWEI sa návštevníci mohli bližšie zoznámiť nielen s revolučnými a zároveň dizajnovo vydarenými inováciami výrobkov, ale aj s ďalšou kľúčovou témou veľtrhu ISH s veľkým spoločenským a ekonomickým významom: udržateľnosťou. Predstavené boli najnovšie riešenia z limitovanej edície nature protect, ktorá je vyrobená z ocele so zníženým obsahom CO2 a je základným prvkom konceptu Luxstainability®. Okrem toho spoločnosť KALDEWEI spolu s WWF Nemecko informovala návštevníkov veľtrhu o nových iniciatívach proti plastovému odpadu, s cieľom vytvoriť prostredie, v ktorom stojí za to žiť.

Ktoré výrobky sa tento rok tešia najväčšej obľube medzi dizajnérmi a architektmi v Českej republike a na Slovensku?
Voľne stojaca vaňa Meisterstück OYO DUO rozhodne zaujala architektov na českom a slovenskom trhu nielen svojím vzhľadom, ale aj farebnou škálou. A veľký úspech zaznamenali aj umývadlové misy Miena, pre ktoré kampaň vytvoril fotograf Bryan Adams.

Líši sa nákupné správanie zákazníkov v Nemecku od nákupného správania zákazníkov spoločnosti KALDEWEI v Českej republike a na Slovensku?
Áno, samozrejme, každá krajina má vlastnú pripojovaciu techniku, iné normy a inú legislatívu. Musíme ich rešpektovať a zohľadňovať aj miestne podmienky. Okrem toho sú kultúrne zvyklosti a celkový vkus zákazníkov jednoducho veľmi odlišné. Niet pochýb o tom, že v Spojených arabských emirátoch sú žiadané úplne iné farby a dekory ako vo Francúzsku a napríklad v Českej republike a na Slovensku sa preferuje praktickosť a kvalita. Český trh je významný z hľadiska internetového predaja. Zároveň je tu veľa luxusných showroomov, ktoré ponúkajú kompletný servis pre vybavenie kúpeľní. Zákazníci majú záujem vidieť výrobky naživo a konzultovať technické detaily priamo v predajniach.

Ako sa bude rozširovať online predaj výrobkov KALDEWEI v strednej Európe?
Ako prémiový výrobca sa snažíme poskytovať našim zákazníkom čo najlepšie informácie a ponúkať konzistentnú komunikáciu značky. Maloobchodné prostredie sa v posledných rokoch zmenilo a stáva sa čoraz dynamickejším, najmä v dôsledku nástupu obchodníkov z oblasti e-commerce a rozšírenia predajných kanálov do tejto oblasti aj pre kamenné predajne.

Príčinu možno hľadať v zmene zaobchádzania s informáciami a nákupného správania spotrebiteľov. Túto situáciu nemožno ignorovať, a preto sme sa rozhodli aktívne podporovať našich partnerov, ktorí pôsobia na internete, ak ide o značku KALDEWEI a dobré umiestnenie našich výrobkov na trhu.

V zásade rozlišujeme medzi riadením značky a zviditeľňovaním značky a dodávaním výrobkov. V tejto oblasti zastávame odlišný prístup: vo všeobecnosti zachovávame tradičné obchodné partnerstvá a úzko spolupracujeme, ale v prípade potreby sa vydáme aj na nové cesty, ak pre nás majú zmysel.

Zdroj: KALDEWEI

Spoločnosť Kaldewei je v Európe vnímaná ako veľmi aktívna v otázkach udržateľnosti a ochrany klímy. Môžete odbornej verejnosti priblížiť svoj prínos k tejto téme?
Máme šťastie, že náš materiál je sám o sebe recyklovateľný. Je to smaltovaná oceľ, teda robustné oceľové telo s luxusnou sklenenou glazúrou, tie tvoria nerozlučnú dvojicu. Fantastický materiál, ktorý dokonale spája luxus a udržateľnosť. Táto Luxstainability®, symbióza luxusu a udržateľnosti, je základom nášho strategického smerovania. A v tomto zmysle robí spoločnosť KALDEWEI priekopnícku prácu v rámci svojho odboru.

V roku 2021 sme sa stali prvou spoločnosťou v odvetví sanitárnej keramiky, ktorá podpísala tzv. vedecky podložené ciele (Science Based Targets) a vydala sa na cestu klimaticky neutrálnej výroby. S novou limitovanou edíciou KALDEWEI nature protect z ocele so zníženým obsahom CO2 sme urobili veľký krok k tomuto cieľu. A profitujú z toho aj naši partneri v stavebníctve, pretože vďaka kúpeľňovým riešeniam KALDEWEI nature protect majú stavebné projekty výrazne nižšiu uhlíkovú stopu.
Moderný luxus súčasnosti musí zahŕňať udržateľné myslenie, hospodárenie a konanie. Preto aj naďalej investujeme do cesty smerujúcej ku klimatickej neutralite a do ochrany životného prostredia.

Napríklad nový fotovoltický systém vo výrobnom závode v Ahlene zabezpečuje udržateľné a nezávislé zásobovanie energiou. O úsporu energie sa však snažíme aj prostredníctvom inteligentného vývoja výrobkov v súlade s našou koncepciou Luxstainability®, ako je napríklad nový sprchový profil KALDEWEI Heat Recovery, odtokový žľab s integrovanou rekuperáciou tepla.

Okrem toho v rámci nášho dlhodobého partnerstva s WWF Nemecko spájame sily v boji proti plastom, aktuálne v projekte opakovane použiteľných obalov v hotelierstve, maloobchode a logistike.

Yvonne Piu Marketingová riaditeľka spoločnosti KALDEWEI
Yvonne Piu, Marketingová riaditeľka spoločnosti KALDEWEI | Zdroj: KALDEWEI

www.kaldewei.cz

Zdroj: PR článok Kaldewei CS, s.r.o.