Pri výstavbe Auparku presadzuje mesto mimoúrovňové riešenie dopravy
Mimoúrovňový variant dopravy pri pripravovanej výstavbe Auparku presadzuje mesto Košice. Predpokladaný rozpočet tohto riešenia je približne 650 miliónov Sk oproti úrovňovému riešeniu, v ktorom sa ráta s rozpočtovým nákladom do 300 miliónov Sk.
Podľa primátora Františka Knapíka mesto si uvedomuje, že technické riešenie dopravy podľa mimoúrovňového variantu je na tomto území finančne veľmi náročné. „Pokúsime sa však rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie,“ uviedol dnes Knapík.
Podľa vedenia mesta a ÚHA navrhovaný mimoúrovňový variant výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov v tejto oblasti a prispieva k sceleniu pešej zóny medzi Hlavnou ulicou a Južnou triedou. Zvyšuje taktiež atraktivitu investície a stáva sa prestížnou záležitosťou pre obidvoch partnerov – pre mesto aj investora.
V prípade nedosiahnutia prijateľného modelu financovania mimoúrovňového variantu má mesto pri úrovňovom variante definované technické podmienky realizácie, ako sú podchody pod komunikáciami, napojovacie rampy a podobne tak, aby v budúcnosti mimoúrovňový model bol stále realizovateľný.
Návrh predpolia stavby, vrátane pamätníkov na Námestí osloboditeľov, bude mesto riešiť v rámci medzinárodnej spolupráce formou predpokladanej architektonickej súťaže. „Mestu záleží na tom, aby sa v týchto priestoroch vytvoril dôstojný pietny priestor a rozšírila sa pešia zóna Námestia osloboditeľov,“ uviedla hovorkyňa Magistrátu mesta Košice Jana Geročová.
Výstavba nákupno-zábavného centra Aupark v Košiciach si vyžiada investíciu 2,8 miliardy Sk. Investorom je spoločnosť HB Reavis Group. Prípravné práce už začali v týchto dňoch a ukončenie sa predpokladá v roku 2010. Očakáva sa, že v ňom vznikne 800 priamych pracovných miest, 1 200 parkovacích miest a realizovať ho majú východoslovenské firmy.
Zdroj: TASR