ASB Stavebníctvo Stránka 26

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Využívanie riešení, ktoré smerujú k udržateľnosti, musí byť pre developera efektívne. Zvýšené náklady spojené so zelenými riešeniami sa majú premietnuť do zníženej energetickej náročnosti objektov, uhlíkovej stopy a atraktívnosti budovy pre klienta. Zároveň takéto riešenia majú byť odborne poctivé, nie „fejkové“.

Monika Voleková -

Z geologického hľadiska predstavuje územie pred západným portálom tunela Višňové mimoriadne komplikovaný komplex. Bezprostredne pred vstupom do tunela vedie diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v záreze s pravostranným zárubným múrom V222. Tento zárubný múr bol navrhnutý tak, aby v hlbokom blokovom zosuve stabilizoval celé územie nad diaľnicou D1.

Časopis Inžinierske stavby -

Pevný základ je dôležitý pre stabilitu každej stavby tak, ako spoľahlivý systém pre úspech firmy. CDESK spája všetky časti podnikania od vnútornej organizácie cez komunikáciu s klientmi až po fakturáciu, aby sa mohli efektívne budovať projekty, ale aj firma a jej dobré meno.

Zapojte sa do prestížnej súťaže SAPI ENERGY AWARDS 2025 a ukážte, ako váš projekt mení svet k lepšiemu. Podporte udržateľné riešenia v oblasti obnoviteľnej energie a získajte príležitosť prezentovať svoj úspech na SAPI ENERGY CONFERENCE 2025.

Spoločnosť ista zaznamenala veľký úspech na prestížnom veľtrhu Infotherma 2025, ktorý sa konal v dňoch 20. až 23. januára v Ostrave. Elektronický pomerový rozdeľovač vykurovacích nákladov doprimo 3 s rádiovým modulom a možnosťou diaľkového odpočtu sa stal víťazom súťaže TOP výrobok Infothermy 2025.

Vystužené horninové konštrukcie majú v súčasnosti nesmierne výhody pri budovaní oporných múrov, mostných opôr a krídiel opôr. Článok sa zameriava na systémy vystužených horninových konštrukcií s betónovými panelmi v líci, pričom približuje ich hlavné komponenty, statické pôsobenie aj návrhové postupy a zároveň poukazuje na výhody týchto systémov v porovnaní s tradičnými gravitačnými konštrukciami.

Časopis Inžinierske stavby -

Nový úsek diaľnice D1 Hubová – Ivachnová má dĺžku 14 920 m a začína sa mimoúrovňovou križovatkou Hubová, kde je diaľnica napojená na existujúcu cestu I/18. Úsek sa končí pri obci Ivachnová, kde sa plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 smerom do Košíc. V článku predstavíme technické riešenie časti trasy od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať.