Využívanie riešení, ktoré smerujú k udržateľnosti, musí byť pre developera efektívne. Zvýšené náklady spojené so zelenými riešeniami sa majú premietnuť do zníženej energetickej náročnosti objektov, uhlíkovej stopy a atraktívnosti budovy pre klienta. Zároveň takéto riešenia majú byť odborne poctivé, nie „fejkové“.
Stavebníctvo
Z geologického hľadiska predstavuje územie pred západným portálom tunela Višňové mimoriadne komplikovaný komplex. Bezprostredne pred vstupom do tunela vedie diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v záreze s pravostranným zárubným múrom V222. Tento zárubný múr bol navrhnutý tak, aby v hlbokom blokovom zosuve stabilizoval celé územie nad diaľnicou D1.
Bonusový obsah vytvorený exkluzívne pre členov Klubu ASB: Analýza trhu stavebných materiálov a mechanizácie v roku 2023 a rebríčky najväčších firiem podľa segmentov.
Spoločnosť Soletanche Bachy Slovensko zabezpečila na neobvyklom objekte v novej mestskej zóne Bratislavy okrem paženia a tesnenia stavebnej jamy so špeciálnym zakladaním aj zemné práce s likvidáciou nevyužitého stavebného odpadu.
Pevný základ je dôležitý pre stabilitu každej stavby tak, ako spoľahlivý systém pre úspech firmy. CDESK spája všetky časti podnikania od vnútornej organizácie cez komunikáciu s klientmi až po fakturáciu, aby sa mohli efektívne budovať projekty, ale aj firma a jej dobré meno.
Na drobné stavby, ako napríklad garáže, záhradné domčeky či chatky, ktorých výmera nepresiahne 50 m2, nebude od apríla tohto roka v prípade schválenia nového stavebného zákona potrebné stavebné povolenie. Stačiť bude len ohlásenie na obecnom či stavebnom úrade.
Zapojte sa do prestížnej súťaže SAPI ENERGY AWARDS 2025 a ukážte, ako váš projekt mení svet k lepšiemu. Podporte udržateľné riešenia v oblasti obnoviteľnej energie a získajte príležitosť prezentovať svoj úspech na SAPI ENERGY CONFERENCE 2025.
Rok 2025 má byť prelomovým v toľko očakávanom štátom podporovanom nájomnom bývaní, ktoré bolo u nás upravené zákonom v roku 2022. Na trhu stále nie je takýto typ bývania, v mestách by ho potrebovali štátna správa, samosprávy aj jednotlivé firmy.
Spoločnosť Menard začala svoju činnosť na Slovensku v roku 2014, keď realizovala zlepšovanie podložia pod rýchlostnou cestou R2 pomocou technológie štrkových stĺpov. V začiatkoch boli práce na Slovensku zastrešené sesterskou spoločnosťou Soletanche (vtedy ešte Solhydro).
Spoločnosť ista zaznamenala veľký úspech na prestížnom veľtrhu Infotherma 2025, ktorý sa konal v dňoch 20. až 23. januára v Ostrave. Elektronický pomerový rozdeľovač vykurovacích nákladov doprimo 3 s rádiovým modulom a možnosťou diaľkového odpočtu sa stal víťazom súťaže TOP výrobok Infothermy 2025.
Developerský projekt Nový Majer od spoločnosti BTK, s.r.o., prináša bývanie v tichej a atraktívnej lokalite Bratislavy. Kombinácia kvalitnej architektúry a technických riešení, vrátane dôrazu na útlm hluku, robí z projektu výnimočné miesto pre život.
V súvislosti s návrhom nového stavebného zákona je potrebné upraviť a zosúladiť niektoré predpisy. Tieto zmeny musia nadobudnúť účinnosť spolu so stavebným zákonom, teda 1. apríla 2025, inak hrozia komplikácie.
Klaster Energetických Komunít Slovenska (KEKS) Vás pozýva 4 až 7.2.2025 na Aquatherm Nitra® 2025. V pavilóne M2 - Vám zodpovieme na otázky z oblasti komunitnej energetiky. Radi Vám predstavíme najnovšie trendy a poskytneme cenné rady na tému energetických úspor, obnoviteľných zdrojov energie a komunitnej energetiky.
Vystužené horninové konštrukcie majú v súčasnosti nesmierne výhody pri budovaní oporných múrov, mostných opôr a krídiel opôr. Článok sa zameriava na systémy vystužených horninových konštrukcií s betónovými panelmi v líci, pričom približuje ich hlavné komponenty, statické pôsobenie aj návrhové postupy a zároveň poukazuje na výhody týchto systémov v porovnaní s tradičnými gravitačnými konštrukciami.
Nový úsek diaľnice D1 Hubová – Ivachnová má dĺžku 14 920 m a začína sa mimoúrovňovou križovatkou Hubová, kde je diaľnica napojená na existujúcu cestu I/18. Úsek sa končí pri obci Ivachnová, kde sa plynule napojí na sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 smerom do Košíc. V článku predstavíme technické riešenie časti trasy od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať.