Cestu I/62 v Trnavskom kraji medzi Sencom a Sládkovičovom v km 9,344 až 22,146 a cestu I/75 medzi Sládkovičovom a Galantou v km 0,00 až km 5,95 pozná snáď každý motorista. Svojím smerovým vedením vytvára tento úsek výborné predpoklady na plynulú a bezproblémovú jazdu, problémom je však kvalita povrchu vytvoreného z cementobetónových dosiek.
Inžinierske stavby
Od 9. septembra je v predaji nové číslo časopisu Inžinierske stavby/Inženýrské stavby č. 4/2015. Jeho hlavnou témou je geotechnika a zakladanie stavieb. Svoj priestor v nej dostali témy, ako sú zakladanie v zložitých hydrogeologických podmienkach, výstavba železničného zárezu v komplikovaných inžinierskogeologických pomeroch, sanácie zosuvov a svahových porúch či vylepšovanie podzákladia.
Explózia dopravných prostriedkov spojená s potrebou maximálnej dostupnosti všetkých regiónov generuje na budovaných komunikáciách aj veľkú výstavbu mostov. Desiatky a stovky mostov však tvoria na komunikačnej sieti citlivé ohnivká, pri ktorých platí známa poučka – celá reťaz je taká spoľahlivá, aké sú spoľahlivé jej jednotlivé ohnivká.
V rámci stavby D2 Bratislava – protihluková stena Lamač sa navrhuje zníženie hlukovej záťaže z diaľnice D2 pomocou mobilnej protihlukovej steny s výškou 4,0 m. Z časového hľadiska ide o dočasnú stavbu, a to najmä z dôvodu výhľadového rozšírenia diaľnice na 6-pruh. Celú stavbu protihlukovej steny vrátane portálov dopravného značenia rieši inžinierske združenie vedené spoločnosťou Amberg Engineering Slovakia, s. r. o., tak, aby nebola do budúcna obmedzujúcim faktorom pri rozšírení diaľnice D2 a nezvyšovala tak investičné náklady pripravovanej stavby.
Rozvoj integrovaného dopravného systému (IDS) je zameraný najmä na ľahšie a pohodlnejšie cestovanie v regiónoch a medzi regiónmi navzájom. To znamená, že cestujúci môžu cestovať v rámci integrovaného územia viacerými nadväznými druhmi dopravy vrátane individuálnej automobilovej dopravy, a to s jedným cestovným dokladom a pri rovnakých prepravných podmienkach.
Na Slovensku je množstvo regionálnych a lokálnych tratí, ktorým sa prestala venovať potrebná pozornosť a došlo k výraznému obmedzeniu ich údržby, opráv a rekonštrukcií. Pritom mnohé tieto trate sú veľmi dôležité z hľadiska obslužnosti územia, ekológie dopravy a v konečnom dôsledku dopĺňajú celý systém fungovania osobnej i nákladnej dopravy v rámci ŽSR.
Úprava Drienického potoka sa realizovala s cieľom zabezpečiť ochranu územia a majetku. Pravidelné povodne pri prívalových zrážkach si tu vyžadovali vysoké náklady na záchranárske práce a odstraňovanie následkov po povodniach.
Štandardom na korozívnu ochranu je v súčasnosti v EÚ zmes zinku a hliníka (Zn + Al), ktorej sme sa v spojení s gabionovými konštrukciami venovali aj v prvej časti článku a teraz pokračujeme s hlavným dôrazom na praktické aspekty ich využitia v cestnom a železničnom stavebníctve.
Tunel Ovčiarsko je súčasťou diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Na základe dĺžkovej kategórie sa radí medzi stredne dlhé tunely. Tvoria ho dve samostatné tunelové rúry, každá pre jeden smer jazdy. Navrhovaná rýchlosť je 100 km/h.
Nadjazd nad stanicou v Soule bol postavený v sedemdesiatych rokoch minulého storočia ako dopravné prepojenie medzi východnou a západnou stranou mesta. Kontrola bezpečnosti v roku 2006 ukázala, že táto 17 metrov vysoká konštrukcia už nezodpovedá bezpečnostným predpisom. Najprv na nadjazde obmedzili ťažkú dopravu a neskôr bol odsúdený na demoláciu.
Štandardom na korozívnu ochranu je v súčasnosti v EÚ nepochybne zmes Zn + Al. S myšlienkou využitia tejto zliatiny sa drôtovne zaoberali či skôr pohrávali ešte predtým, než sa gabiony zo zváraných sietí uplatnili na území Českej a Slovenskej republiky a začali sa presadzovať v cestnom a železničnom stavebníctve.
Dňa 26. mája 2014 bola podpísaná zmluva o dielo medzi objednávateľom, Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s., a zhotoviteľom, Združením D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno), ktorého členmi sú spoločnosti EUROVIA SK, a.s. (ako vedúci člen združenia), HOCHTIEF CZ, a. s., a STAVBY MOSTOV SLOVAKIA, a. s., na predmet obstarávania – diaľnicu D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). Celková hodnota realizovaného diela je 254,9 mil. eur bez DPH. Oficiálny dátum začatia prác na stavbe bol 1. 6. 2014 s plánovaným časom výstavby 36 mesiacov.
Konferencia s medzinárodnou účasťou pod záštitou ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka sa uskutoční v dňoch 21. - 23. septembra 2015 v hoteli SITNO vo Vyhniach. Konferencia poskytuje priestor pre odbornú verejnosť z oblasti cestnej infraštruktúry na odovzdávanie si vzájomných informácií súvisiacich s bezpečnosťou dopravy.
Dopravná situácia na Slovensku si vyžaduje rozšírenie siete diaľnic a rýchlostných ciest. Momentálne prebieha výstavba viacerých úsekov, prevažne mostných konštrukcií. Kvalitné zhotovenie mostných objektov je ovplyvnené aj správnym výberom debniacej techniky, ktorý sa odzrkadlí nielen na výslednom vzhľade betónu, ale aj na rýchlosti realizácie stavebných úkonov a na produktivite práce stavebného personálu.
Od 26. júna je v predaji nové číslo časopisu Inžinierske stavby/Inženýrské stavby č. 3/2015. Jeho hlavnou témou sú vozovky – ich konštrukcie a materiály. Pozornosť venujeme otázkam vystužovania asfaltových vozoviek, rekonštrukcie starších cementobetónových vozoviek, inovatívneho prístupu k navrhovaniu nových asfaltových vozoviek či uplatnenia nízkoteplotných zmesí na Slovensku. Objavuje sa aj aktuálne implementovanie výsledkov výskumu globálneho otepľovania na Slovensku do navrhovania vozoviek.