Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Aupark Piešťany je vďaka svojej strategickej polohe a jedinečnému dizajnu neprehliadnuteľný a dobre viditeľný. Variabilita jeho administratívnych priestorov svojím dispozičným riešením umožňuje maximálnu variabilitu a flexibilitu prenajatých priestorov. Rozsah a riešenie budovy ponúka možnosť vytvorenia a ďalšej zmeny prenajatých priestorov rôznych veľkostných kategórií.
Architektúra
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Prostredie, v ktorom sa areál nachádza, je typickým príkladom priemyselnej okrajovej časti mesta Banskej Bystrice. Plne zapadá do okolitého prostredia a svojim architektonickým stvárnením a kultiváciou plôch okolo stavieb podstatne zvyšuje kvalitu svojho okolia. Prevádzka firmy Phoenix Zeppelin v Banskej Bystrici je jej novopostavenou celoslovenskou centrálou - predaj, servis a požičiavanie stavebných strojov.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Atypicky riešený rodinný dom, čiastočne zapustený celým priestorom prízemia pod úroveň okolitého terénu, samostatne stojaci na svahovitom pozemku s rozlohou 963 m2 je energeticky nenáročný. Stavba je dvojpodlažnou s prvým podzemným podlažím zapusteným pod upravený terén dvora tak, že dvorová časť je priamo prístupná z dvora a uličná časť je pod terénom na celú výšku podlažia.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. V Bratislava je čoraz menej zachovaných stavieb v pôvodnej forme, ako je Hlboká, ktoré by ju takto reprezentovali. V porovnaní s ostatnými európskymi mestami sa jej pôvodný historický obraz nenávratne stráca. Je skôr výnimkou, keď je stavebník (investor) ochotný a schopný rešpektovať tvaroslovie historickej budovy a nevnášať do nej svoje prehnané predstavy a vlastné ambície.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Štvorhviezdičkový Hotel Zochova chata sa nachádza v Modre – Piesok, chránenej krajinnej oblasti Malé Karpaty. Slúži na kongresové využitie (kongresová miestnosť vybavená najmodernejšou audiovizuálnou technikou) a tiež ako horský hotel.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Budova je 3. etapou výstavby areálu vinárstva na okraji Trnavy. Dopĺňa pôvodné stavby a ich výrobnú a administratívnu funkciu o budovu s polyfunkčnou náplňou — ubytovanie, degustačný priestor, vínotéku, prezentačné a skladovacie priestory pre víno — vínnu barikovú pivnicu. Ústredným prvkom je oblúková stena, ktorá predstavuje fiktívny odtlačok — signum - z už existujúcej architektúry areálu — rotundy v mierke 1 : 1.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Vytvorenie kvalitnej, estetickej a účelovej stavby ôsmich rodinných domov v radovej zástavbe v Dunajskej Strede. Výrazové, kompozičné a funkčno-prevádzkové riešenie vytvára s okolitou zástavbou vyvážený urbanisticko-architektonický celok.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Polyfunkčný dom Viktória je moderná stavba s progresívnymi technológiami a nekonvenčným architektonickým výrazom – 2 podzemné podlažia, 12 nadzemných podlaží, 160 bytov 2- až 5-izbových, plocha administratívy 3.032 m2, plocha obchodov 1.357 m2. Nachádza sa v širšom centre, v tesnom kontakte s trhoviskom „Miletička“, rušnou Košickou ulicou a tichým Daxnerovým námestím. Po dlhšej odmlke vracia do Bratislavy mozaiku na väčšej budove.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Mestská plaváreň umiestnená v športovom areáli mesta na banskobystrických Štiavničkách je predovšetkým športovým zariadením s množstvom návštevníkov venujúcim sa závodnému plávaniu, plávaniu v prospech zdravia a výučbe plávania detí. Celá stavba je bezbariérová, pričom osoby s ťažkým zdravotným postihnutím sa dostávajú priamo do vody bazénu mobilnou elektrickou sedačkou a majú k dispozícii vlastnú šatňu s ležadlom.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. 8,372 km úsek rýchlostnej cesty má pre Slovensko z hľadiska celospoločenského a dopravného veľký význam. Je posledným úsekom zhomogenizovania štvorpruhovej cesty R1 Hronský Beňadik – Banská Bystrica.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Rekonštrukcia a dostavba mimoriadne poškodeného liečebného bazénu (agresívnou vodou a výparmi sírovodíka) v záväznom prostredí kúpeľov Trenčianske Teplice zohľadňuje aktuálne hygienické aj tradičné balneotechnické požiadavky prevádzky, konštrukčné, tvarové a hydrodynamické možnosti montovaných nerezových bazénov pri rešpektovaní historického kontextu objektu.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Nový Terminál na letisku v Bratislave je v mnohých ohľadoch výnimočnou dopravnou stavbou, vytvárajúcou dôstojnú vstupnú bránu do Slovenskej republiky a jej hlavného mesta Bratislavy. Nová vybavovacia budova nahradila pôvodný už dnes nevyhovujúci bratislavský terminál z roku 1970. Nový terminál za 16 mesiacov intenzívnych prác priniesol nielen rozšírenie úžitkovej plochy budovy, viaceré prevádzkové vylepšenia, kapacitnejšie nákupno-kaviarenské priestory a moderné postupy vo vybavení cestujúcich, ale predovšetkým atraktívnejšie a komfortnejšie prostredie pre návštevníkov letiska.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Novostavbou II. etapy Univerzitnej knižnice bola dobudovaná knižnica na plnohodnotnú modernú inštitúciu, ktorá je prvým predpokladom kvalitného vzdelávania každej univerzity.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Dostavba nových pavilónov univerzitného areálu je vo voľnom priestore medzi zástavbou existujúcich pavilónov zo 70-tych a 80-tych rokov minulého storočia. Lokalitný program predpokladal výstavbu fakúlt, rektorátu, univerzitnej knižnice a auly - ucelený komplex budov s rôznorodou štruktúrou vonkajších a vnútorných priestorov.
Prezentácia stavieb v 17. ročníku celoštátnej súťaže Stavba roka 2011. Jedná sa v Slovenskej republike svojim rozsahom o jedinečnú vodohospodársku stavbu. Kvalita vykonaných prác zodpovedá náročným kritériám projektu, STN, EN a požiadavkám objednávateľa a prevádzky diela. Stavba bola realizovaná v zmluvnom termíne aj napriek problémom so zvýšeným vodným stavom riek Dunaj a Morava najmä v roku 2009.