Prevádzka terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) je súčasťou bratislavského integrovaného dopravného systému. TIOP má umožniť prestupy medzi železničnou a mestskou hromadnou dopravou, čo pomáha optimalizovať ich podiel na realizácii prepravy osôb v rámci celej aglomerácie.
Stavebníctvo
Prešovský samosprávny kraj (PSK) plánuje v tomto roku prostredníctvom svojej Správy a údržby ciest PSK preinvestovať do modernizácie cestnej infraštruktúry približne 60 miliónov eur. Medzi top investície bude patriť rekonštrukcia Solivarskej ulice v Prešove, či úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Súčasťou prebiehajúcej výstavby rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna je aj najdlhšia estakáda na Slovensku s dĺžkou 4,374 km, ktorá prechádza údolím Krivánskeho potoka. Estakáda je rozdelená na dva stavebné celky 209-01 a 209-02, pričom dilatačné celky DC1 a DC2 SO 209-02 sú realizované metódou výsuvnej skruže. Ide o skruž s horným nosníkom od spoločnosti BERD, ktorá podopiera naše nosníkové debnenie Doka Top50.
Dňa 15. septembra 2024 bol v Týne nad Vltavou opäť spustený do prevádzky Most 28. října, ktorý prešiel celkovou rekonštrukciou a prakticky by sa dalo povedať, že ide o nový most. Z toho pôvodného sa zachovalo iba jeho založenie a spodná stavba. Dôvodom demolácie nosnej konštrukcie bol havarijný stav, zistený hlavnou mostnou prehliadkou a následnou diagnostikou.
Jedným z nich bude určite postupné zrealizovanie strategických investícií v doprave a ďalším zrýchlenie procesov vo verejnom obstarávaní. Znižovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa môže prejaviť v objednávkach stavebných prác viac v roku 2025.
V stavebníctve sa čoraz viac presadzujú inovácie, ktoré spájajú estetiku, udržateľnosť a efektivitu výstavby. AVG moderné fasádne a konštrukčné riešenia pre udržateľné a efektívne stavby ako sú oceľové konštrukcie, odvetrané a perforované fasády či presklené systémy dnes určujú trend v navrhovaní budov. Či už ide o priemyselné haly, administratívne komplexy alebo moderné rodinné domy, kombinácia kovových a sklenených fasádnych systémov ponúka architektom a investorom široké možnosti.
V 60. rokoch 20. storočia prebiehal prudký rozvoj mostného staviteľstva spojený s intenzívnym uplatnením predpätého betónu a rozmachom technológie letmej betonáže nosnej konštrukcie, a to na Slovensku aj v okolitých krajinách. Príspevok sa venuje dobovým koncepčným riešeniam, uplatneným technologickým postupom, hodnoteniu aktuálneho stavu týchto mostov a možnostiam technického riešenia rekonštrukcií.
Využívanie finančných prostriedkov EÚ na rozvoj dopravnej infraštruktúry je pre Slovensko kľúčovým pilierom budovania modernej a efektívnej cestnej siete. V aktuálnom programovom období 2021 – 2027 sú finančné zdroje alokované aj na kľúčové diaľničné a cestné projekty, ktoré majú zásadný význam pre zlepšenie dopravnej priepustnosti, bezpečnosti a regionálneho rozvoja.
Bonusový obsah vytvorený exkluzívne pre členov Klubu ASB: Analýza trhu facility managementu a správy bytových domov a rebríček najväčších firiem v sektore.
Finančné prostriedky Európskej únie (EÚ) sú pre Slovenskú republiku kľúčovým zdrojom financovania modernizácie železničnej infraštruktúry. V tomto článku sa pozrieme na prehľad projektov železničnej dopravy financovaných v aktuálnom programovom období z eurofondov.
Dostavba D1, na ktorú sa roky čaká, má 10,1 km. Jej súčasťou sú tri mimoúrovňové križovatky, päť protihlukových stien, tri oporné múry a 14 mostov v celkovej dĺžke 1 907 m. D1, stavba 0136 Říkovice – Přerov predstavuje posledný úsek, ktorý chýba na dokončenie D1. Bez neho je Přerov dlhodobo zahltený tranzitnou dopravou. Vyvedením dopravy zo zastavaného územia preto dôjde k zásadnému zlepšeniu životného prostredia v tomto meste.
Skupina MARTI GROUP so sídlom vo Švajčiarsku sa zameriava na podzemné staviteľstvo a pôsobí v mnohých krajinách Európy. Spoločnosť TuCon, a. s., bola od svojho vzniku súčasťou tejto skupiny, s ktorou spolupracovala na zahraničných projektoch. Od septembra 2024 zjednotila spoločnosť TuCon, a. s., obchodné meno s materskou spoločnosťou a ďalej bude vystupovať pod obchodným menom Marti a. s. Na slovenskom trhu sa ako podzhotoviteľ podieľala na výstavbe tunelov Považský Chlmec a Prešov.
Slovensko má po hlasovaní parlamentu 5. februára 2025 nový stavebný zákon. Často novelizovaný a priam legendárny stavebný zákon č. 50/1976 ešte z čias socializmu bude minulosťou po podpise prezidentom SR. Nová legislatíva začne platiť od apríla 2025, keď vyjde v Zbierke zákonov.
Projekt električkovej radiály v bratislavskej Petržalke, v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor, by mal byť úplne dokončený do 15. augusta. Vyplýva to z rozhodnutia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) ako špeciálneho stavebného úradu pre mestské dráhy, ktorým povolil zmenu stavby pred dokončením.
Tunel Prešov je navrhnutý v trase diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh. Celková dĺžka južnej tunelovej rúry je 2 244,0 m, z toho razená časť má 2 187,0 m. Celková dĺžka severnej tunelovej rúry je 2 230,5 m, z toho razená časť má 2 165,5 m.