ASB Stavebníctvo Stránka 324

Stavebníctvo

Partneri sekcie:

Monitorovanie stavu mostných konštrukcií je v súčasnosti založené väčšinou na vizuálnych metódach, ktoré sú prípadne dopĺňané odoberaním rôznych vzoriek. Ani jedna z týchto metód nám však nedáva potrebné ucelené informácie o správaní sa celej konštrukcie. Dnes je Prístavný most v Bratislave najvyťaženejším mostom na Slovensku. Najmä jeho diaľničná časť nebola projektovaná na súčasné dopravné a tranzitné nároky, preto bude v najbližšom období potrebné venovať pozornosť stavu jeho nosnej konštrukcie.

Montáž otvorových výplní sa aj napriek existujúcim normatívnym predpisom a odporúčaným technickým riešeniam nevykonáva tak, ako by sa mala. Dá sa s tým niečo robiť?

Tehlové obkladové pásiky predstavujú alternatívu lícových tehál, ktoré sa v poslednom období stávajú jedným z obľúbených riešení architektonického stvárnenia fasád budov.

Obnove bytového domu sa nevyhne nikto. Skôr či neskôr si roky nerealizovania priebežnej údržby vyžiadajú svoju daň. Otázkou je, ako dosiahnuť, aby vynaložené náklady príliš nezaťažili peňaženky vlastníkov?

Spoločné veľvyslanectvo pre 5 severských krajín (Nórsko, Švédsko, Fínsko, Dánsko a Island), ktoré sa nachádza v Berlíne, tvorí šesť hmôt na jednom pozemku. Ako sa podarilo zachovať  jednotu severských krajín a zároveň vyjadriť individuálnosť jednotlivých národov? Spájajúcim prvkom sa stala vysoká stena z medených lamiel, ktorá zväzuje všetkých šesť budov do jedného celku. Následne boli architekti každej krajiny vyzvaní, aby prispeli k finálnemu dizajnu národných budov veľvyslanectva.

Viacerí čitatelia portálu ASB.sk kládli v diskusiách k článkom o správe bytových domov svoje otázky. O odpoveď sme požiadali Ing. Otíliu Leskovskú, prvú viceprezidentku Združenia spoločenstiev vlastníkov bytov na Slovensku.

Fasáda Európskeho centra Solidarity (ECS) vyrobená z ocele Cor-Ten je dokonalým príkladom spojenia energetickej úspornosti a architektonickej krásy, ktorá je výsledkom nepretržitého procesu zmien farieb a tvarov materiálu na fasáde centra. Spoločnosť Ruukki je ako dodávateľ ocele Cor-Ten a partner architektov pre riešenie fasády súčasťou tohto projektu.

Povrch každej vozovky je to, čo každého vodiča najviac zaujíma. Je to predovšetkým preto, že od vlastností povrchu vozovky závisí bezpečnosť jazdy (napríklad protišmykové vlastnosti, odvod vody z povrchu vozovky), jej pohodlie (hlučnosť, otrasy) a mnoho ďalších podstatných charakteristík.

Keď chcel investor servisu MPM Auto v bratislavskej Devínskej Novej Vsi rozbehnúť podnikanie vo svojom vlastnom novom objekte, mal na stole návrh, ktorý počítal s elektrokotlom ako zdrojom tepla. Dal však na radu odborníkov a súčasný servis tak využíva tepelné čerpadlo zem – voda.

Spoločnosť Knauf prichádza na trh s vylepšenou škárovacou hmotou KNAUF FUGENBUNT. Nie je novinkou na trhu, ale testovaním našich pracovníkov v laboratóriách bola inovovaná. Zmenila svoj obal a má vylepšené vlastnosti ako stálofarebnosť, oteruvzdornosť a elastickosť a taktiež odoláva plesniam. Je určená pre škárovanie obkladov a dlažby rôznych formátov na stenách aj podlahách so škárami hrúbky od 2 do 8 mm vo vnútornom a vonkajšom prostredí.

V roku 1994 vo výrobnom závode spoločnosti Wienerberger slovenské tehelne v Zlatých Moravciach boli vyrobené prvé tehly Porotherm na Slovensku. Za dve desaťročia sa veľkoformátové tehlobloky Porotherm stali synonymom poctivého stavebného materiálu pre hrubú stavbu. Svoje dobré meno si vybudovali aj vďaka neustálym inováciám a zlepšovaniu úžitkových vlastností.

Viac než štvrtinu odvedenej práce nemajú doteraz stavebné firmy zaplatenú. Zlú platobnú morálku považujú riaditelia za aktuálne najväčší problém s dopadom na ekonomickú stabilitu stavebných firiem. Druhým problémom je tiež nestabilná legislatíva. Vymožiteľnosť práva hodnotia firmy ako mimoriadne nízku. Vyplýva to z najnovšej Kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva Q2/2014 analytickej spoločnosti CEEC Research.