Inžinierske stavby

Partneri sekcie:

Úsek železničnej trate Púchov – Považská Bystrica je súčasťou 1. etapy stavby modernizácie železničnej trate Púchov – Žilina, ktorá leží na koridore č. Va. Etapa č. 1 bola v stupni dokumentácie pre stavebné povolenie rozdelená na dve samostatné časti a traťový úsek Púchov (mimo železničnej stanice) – Považská Bystrica (mimo železničnej stanice) tvorí samostatnú stavbu.

Návrhu paženej a tesnenej stavebnej jamy pri výstavbe obchodných priestorov, technického zázemia a podzemných garáží polyfunkčného areálu Centrál v Bratislave predchádzali početné geotechnické modely a výpočty. Projektový návrh zahŕňal ochranu stavebnej jamy trvalou kotvenou pažiacou konštrukciou, znižovanie hladiny podzemnej vody v stavebnej jame, úpravu základovej škáry, ako aj návrh pilót a základovej dosky.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme niekoho zabudli osloviť a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Prvýkrát sa o použití metódy Naprojektuj a postav podľa zmluvných podmienok žltej knihy FIDIC rozhodlo pri obstarávaní stavieb diaľničných úsekov v roku 2011. Keďže doposiaľ neexistuje jednoznačná odpoveď na to, či je jej použitie vhodné alebo nie, zaujímalo nás, čo si o tejto metóde myslia odborníci projektantských a realizačných firiem. Postupne budeme na portáli zverejňovať vyjadrenia všetkých oslovených odborníkov.  Ak sme na niekoho zabudli a chce sa k danej problematike vyjadriť, môže nám napísať na inzinierske-stavby@jaga.sk.

Možnosť lepšej prístupnosti k Transeurópskej dopravnej sieti a dopravnej sieti susediacich štátov si vyžiadala modernizáciu železničnej trate vrátane úseku Nové Mesto nad Váhom – Púchov v železničnom km 100,500 – 159,100 pre traťovú rýchlosť 160 km/h. V rámci nej sa realizovalo niekoľkých stavebných objektov, medzi ktorými je aj železničný dvojkoľajový tunel Turecký vrch dlhý 1 775 m.

Vďaka Turistickej rozvojovej a investičnej spoločnosti (TDIC) emirátu Abu Zabí sa ostrov Saadiyat (v preklade „Ostrov šťastia“) stáva veľkolepo rozvíjajúcou sa destináciou. Domov tu nájdu štyri významné múzeá, prvotriedne hotely, dva golfové kurty a ďalšie zaujímavosti. Ostrov Saadiyat sa nachádza v pobrežných vodách mesta Abu Zabí.

Hlavné mesto Slovenska, naša krásavica na Dunaji Bratislava, sa v posledných rokoch konečne začína otvárať rieke a ponúka svojim obyvateľom a návštevníkom možnosť vytvárať nové väzby medzi starými aj novopostavenými budovami, samotným nábrežím a riekou.

Kompletne zrekonštruovaný most cez rieku Malšu v obci Roudné neďaleko Českých Budějovíc bol nominovaný v českej súťaži Stavba roka 2010 za ohľaduplnú rekonštrukciu a zachovanie tradičnej siluety stavby so zreteľom na riešenie sieťových závesov. Získal aj cenu Ministerstva priemyslu a obchodu ČR. Autorom stavby zhotovenej na zákazku Juhočeského kraja je MOTT MACDONALD Praha, spol. s r. o.

V júni 2006 bola otvorená lávka pre peších cez rieku Vltavu v Českých Budejoviciach, ktorú tvorí jednostranný sklonený oblúk. Most je súčasťou cyklistickej cesty postavenej na ľavom brehu Vltavy v úseku Litvínovický most – záhradky Litvínovická. Lávka spája novšie cyklistické cesty s cestami situovanými na pravom brehu. Nadväzuje na ulicu E. Pittera, ktorú spája s novým obytným komplexom nachádzajúcim sa na ľavom brehu.

V čase stavebného boomu bol počas výstavby cestnej siete v Poľsku vybudovaný a uvedený do prevádzky ojedinelý mostný objekt s dĺžkou 1 665 m pre trojprúdovú diaľnicu na novej autostráde A1. Estakáda zaujme svojou impozantnosťou, ale aj termínom a spôsobom výstavby. Bola postavená v priebehu dvoch rokov. Realizácia vysúvaním prebiehala paralelne z piatich výrobní, z toho dve výrobne boli predĺžené (double) na dĺžku celého poľa.

V blízkosti poľského mesta Bochnia sa realizuje niekoľkých mostných objektov, ktorých výstavbu charakterizuje aj rýchly presun a úprava debnenia systémami využiteľnými v rôznych podmienkach.