Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh predstavuje dôležitú súčasť diaľničnej siete Slovenska, pričom okrem prepojenia jednotlivých regiónov zabezpečí aj zvýšenie rýchlosti a komfortu v rámci medzinárodného tranzitu. Realizovaný úsek bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov a jeho dokončenie výrazne odľahčí miestnu dopravu v meste redukovaním tranzitnej dopravy. Táto časť diaľnice zároveň predstavuje jeden z posledných chýbajúcich úsekov prepájajúcich metropoly Bratislavu a Košice, a teda je nevyhnutá na dotvorenie uceleného diaľničného systému na Slovensku.
Inžinierske stavby
V rámci stavby „ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina“ padla po viacnásobných rokovaniach so zástupcami mesta Žilina dohoda o vyprojektovaní nového dopravného prepojenia centra mesta s komunikáciou I/61.
Dopravná infraštruktúra, ktorú pomáhame s našimi produktmi budovať, si vyžaduje čoraz väčšie nároky na materiály v súvislosti s prevádzkou a vyšším opotrebovaním v dôsledku bežného použitia a zimnej údržby. Klienti požadujú vyššiu mechanickú odolnosť a lepší výkon viac ako kedykoľvek predtým.
Estakáda na D1 v úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je súčasťou základného ťahu celoštátnej cestnej siete. Pri jej betonáži bolo potrebné hĺbkovo založiť niekoľko desiatok veľkopriemerových pilót a postaviť pevné piliere, ktoré na sebe nesú nosnú konštrukciu. Zabudovaný betón od úrovne zakladania až po vrchnú časť mosta musí spĺňať prísne kritériá a požiadavky nielen na mechanické vlastnosti po zatvrdnutí, ale aj na vlastnosti vyžadované počas realizácie konštrukcie, ako sú napríklad dobrá čerpateľnosť alebo dostatočne dlhá spracovateľnosť aj pri vyšších teplotách vzduchu.
V auguste 2017 bol uvedený do prevádzky 2,5 km dlhý úsek obchvatu mesta Brezna so štyrmi mostmi, jednou lávkou a deviatimi múrmi. Obchvat je vybudovaný ako dvojpruhová obojsmerná komunikácia kategórie C 9,5/80. Stavba je prvou etapou zamýšľaného obchvatu Brezna, ktorý zabezpečí odklon tranzitnej dopravy z centra k jeho južnému okraju.
Jestvujúca cesta II/552 je zberná komunikácia funkčnej triedy B2 prechádzajúca intravilánom mesta Košice, v mestskej časti Nad jazerom. Severovýchodne od Slaneckej cesty, po jej ľavej strane, je v súbehu vedená električková trať a za ňou sa nachádza sídlisko Nad jazerom.
V rámci rekonštrukcie mosta v obci Prituľany navrhol projektant doskovú nosnú konštrukciu so zabetónovanými nosníkmi. Technické riešenie vychádzalo zo situovania pôvodnej konštrukcie a z požiadavky zachovania výškového vedenia priľahlej komunikácie. Integrovanou súčasťou nosnej konštrukcie sú oceľové nosníky modifikovaných tvarov.
Mostný objekt sa nachádza na ceste II/547 a premosťuje vodnú nádrž Ružín. Stavba bola nevyhnutná z dôvodu vzniku havarijného stavu na mostnom objekte – v strednom poli mosta bola viditeľná trvalá deformácia mostovky. Zaradením mosta do stavebno-technického stavu VII, t. j. do havarijného stavu, bol správca nútený mostný objekt uzatvoriť pre cestnú dopravu. Cieľom rekonštrukcie bolo odstrániť havarijný stav mosta, zvýšiť zaťažiteľnosť a zvýšiť bezpečnosť premávky pri požadovanej životnosti 50 rokov po rekonštrukcii.
Článok sa venuje vhodnému použitiu drôtokamenných konštrukcií vo vodohospodárskych a pozemných stavbách realizovaných v poslednom období. Chceme tak nadviazať na doterajšiu tradíciu používania drôtokamenných konštrukcií v tomto sektore, ktoré u nás zaznamenalo výrazný rozmach hlavne koncom 90. rokov, keď sa s použitím drôtokamenných prvkov realizovali veľké vodohospodárske projekty ako priehrada Gabčíkovo, Liptovská Mara, Orava a Málinec.
V súčasnosti prebieha výstavba úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ktorého súčasťou je aj objekt 205-00 Estakáda Podzávoz v km 39,600 D3. Most prevádza diaľnicu D3 v intraviláne mesta Čadca ponad elektrifikovanú trať ŽSR, cestu I. triedy, miestne komunikácie a vodné toky. S celkovou dĺžkou ľavého mosta 803,0 m a pravého mosta 832,0 m ide o najdlhší mostný objekt na budovanom úseku diaľnice D3.
V roku 2017 bola spoločnosť ČOVSPOL, a.s. oslovená novým majiteľom priemyselného areálu pri obci Lúka s požiadavkou na predloženie návrhu na rekonštrukciu priemyselnej ČOV a jej opätovné uvedenie do prevádzky.
Nové letisko Berlín-Brandenbursko, v súčasnosti najväčšia dopravná stavba v Nemecku, sa znova dostáva do sklzu. Stavba, ktorá sa začala pripravovať v roku 1990 krátko po zjednotení Nemecka a Berlína, by sa mala podľa nových plánov otvoriť v októbri 2020.
Keď ho v roku 1886 dostavali, stal sa s rozpätím 172 metrov najväčším oblúkovým mostom na svete. Volá sa Ponte de Dom Luís I a jeho autorom je francúzsky architekt Théophile Seyrig (1843 – 1923), ktorý bol žiakom slávneho francúzskeho architekta, konštruktéra a špecialistu na stavby z kovových konštrukcií Gustava Eiffela (1832 – 1923).
Premenné dopravné značenie na báze LED (LED PDZ) je základným nástrojom pre riadenie a usmerňovanie dopravy v cestných tuneloch a na diaľniciach. Pomáha udržiavať plynulosť a bezpečnosť cestnej dopravy.
Výstavba úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, otvoreného 2. decembra 2017, trvala tri a pol roka a stála 255 mil. eur. Tento technicky mimoriadne náročný úsek má dĺžku 4,25 km a jeho súčasťou je aj 1,5-kilometrová estakáda ponad Hričovskú priehradu, ktorá stojí na 57 pilieroch vybudovaných prevažne vo vodnej nádrži, a dvojrúrový tunel na jednosmernú premávku pod vrchom Chlmec, ktorého severná rúra meria 2 249 m a južná rúra 2 186,5 m.