Inžinierske stavby

Partneri sekcie:
Video

Octavio Frias de Oliveira – tak sa nazýva most, ktorý sa presne pred desiatimi rokmi stal jednou z dominánt najväčšieho brazílskeho mesta Sao Paulo a premosťuje rieku Pinheiros. Má dĺžku 1 600 m, výška pylónov je 138 m a počet kotvových lán je 144.

Na diaľničnom úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa v komplikovaných dopravných podmienkach intravilánu mesta Čadca vyhotovujú betónové konštrukcie mostov a iných objektov diaľnice, na ktoré sa kladú vysoké kvalitatívne požiadavky na betón. Na splnenie týchto špeciálnych – a v rámci každého stavebného objektu iných – požiadaviek je nevyhnutný jedinečný vývoj receptúr betónu v laboratórnych podmienkach. Následne je potrebné vykonať kontrolu v podmienkach staveniska, pričom sa musia zohľadňovať poveternostné vplyvy a iné ťažko predvídateľné situácie, najmä v dopravnej špičke.

Pozývame Vás na XXIII. Seminár Ivana POLIAČKA, ktorý organizuje Katedra dopravných stavieb Stavebnej fakulty STU v Bratislave v spolupráci s odbornou sekciou Cestné staviteľstvo Slovenskej cestnej spoločnosti ZSVTS, Slovenskou komorou stavebných inžinierov a so spoločnosťou Kongres STUDIO, spol. s r. o.

Mesto Lima na tichomorskom pobreží Peru v súčasnosti realizuje veľký projekt, ktorý výrazne zlepší dopravné podmienky pre približne deväť miliónov ľudí. Projekt diaľnice Vinci Highways / Lamsac zahŕňa výstavbu niekoľkých samostatných mostných konštrukcií a hlavne výstavbu rýchlostnej cesty Linea Amarilla naprieč celým mestom. Táto diaľnica má dĺžku 17 km a jej súčasťou je tunel o dĺžke 1,8 km a 10 viaduktov s celkovou dĺžkou cca. 9 km.

V dňoch 11. – 12. októbra 2018 sa v Košiciach uskutočnil 23. ročník Dní slovenských cestárov. Podujatie zorganizovala Slovenská cestná spoločnosť v spolupráci so Správou ciest Košického samosprávneho kraja a zúčastnilo sa ho viac ako 250 účastníkov.

Začiatok výstavby cestných tunelov na Slovensku spadá do polovice 90. rokov minulého storočia a je spätý s programom výstavby diaľnic. Podľa zoznamu cestných tunelov osadených vysokotlakovými sodíkovými výbojkami máme v prevádzke deväť takýchto diaľničných tunelov – tunely Branisko, Horelica, Sitina, Lučivná, Bôrik, Šibenik, Svrčinovec, Poľana a Považský Chlmec. Čo sa týka diaľničných úsekov vo výstavbe, sú tunely Ovčiarsko, Žilina, Višňové a Čebrať navrhnuté takisto s konvenčnými výbojkami. Na príklade prestavby diaľničného tunela Horelica však možno načrtnúť novú epochu osvetlenia cestných tunelov na Slovensku LED svietidlami.

Na najsledovanejšiu stavbu Slovenska dodal ZAPA beton ako výhradný dodávateľ betónu k dnešnému dňu takmer 500 000 m3 betónu. Išlo predovšetkým o striekaný betón na primárne ostenie, betón na sekundárne ostenie a výplňovú maltu ZAPA MILKMALT. V prípade striekaného betónu s rozptýlenou výstužou išlo o vôbec prvé použitie tejto technológie v tuneli na Slovensku.

Práce na tuneli Žilina sa začali v júli 2014 úpravou plochy pre západný portál. V súčasnosti, na jeseň tohto roka, sa práce na stavebných objektoch tunela po približne 51 mesiacoch pomaly končia. Článok prináša ohliadnutie sa za priebehom prác na výstavbe tunela.

Od 18. do 21. septembra otvoril svoje brány najväčší odborný medzinárodný veľtrh železničnej, dopravnej a koľajovej techniky InnoTrans Berlín. Rekordné štatistiky počtu vystavovateľov a návštevníkov potvrdené: 3 062 vystavovateľov zo 61 krajín, z toho 22 slovenských firiem, celkom 161 000 návštevníkov a vyše tisícka médií z celého sveta.

Jeden zo zákazníkov firmy CAD Studio, spoločnosť Ostrava SHB, a. s., používa BIM softvér Autodesk na projektovanie líniových stavieb. Navrhli už viac ako 100 km nových diaľnic a množstvo kilometrov krajských ciest a miestnych komunikácií.

Predstavitelia štátnej správy a samosprávy, správcovia ciest a odborníci zo Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska a Ukrajiny sa v dňoch 11. – 12. októbra 2018 stretnú v Košiciach na 23. ročníku Dní slovenských cestárov. Podujatie, ktoré organizuje Slovenská cestná spoločnosť v spolupráci so Správou ciest Košického samosprávneho kraja, sa koná sa pod záštitou ministra dopravy a výstavby SR Arpáda Érseka a predsedu Košického samosprávneho kraja Rastislava Trnku.

Vážení obchodní partneri, už pätnásť rokov sa spoločnosť AMBERG Engineering Slovakia, s.r.o. úspešne podieľa na realizácii tých najdôležitejších infraštruktúrnych projektov, či už v pozícii stavebného dozoru, alebo projektanta.