Mesto Bratislava zatiaľ pripravuje sériu štyroch dodatkov v súvislosti s výstavbou 2. etapy električkovej trate Bosákova-Janíkov dvor. Za rok 2022 stúpol cenový valorizačný koeficient.
Inžinierske stavby
Hlavným cieľom komplexnej rekonštrukcie traťových koľají č. 1 a č. 2 v úseku trate Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce je zvýšenie technicko-prevádzkových parametrov trate.
Dostavba úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové pokračuje, k ukončeniu prác by malo dôjsť v decembri 2024. Na sociálnej sieti to uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť s tým, že ich o tom informoval dodávateľ.
Slovensko a Maďarsko odovzdali staveniská tento rok a prebiehajú prípravné práce . Otvorenie inžinierskeho diela s pylónmi v tvare V, ktoré spojí Malý Žitný ostrov a Szigetkoz, je naplánované na jar 2024.
Lužný most slúži na prevedenie diaľnice D4 cez rieku Dunaj v rámci obchvatu Bratislavy. Premostenie je rozdelené na 4 rôzne mosty. Príspevok opisuje dva z týchto mostov, a to most cez rieku Dunaj a východnú estakádu. Dunajský most predstavuje spojitú, dodatočne predpätú betónovú konštrukciu.
Primátor Matúš Vallo a minister dopravy Andrej Doležal podpísali vo štvrtok 2. marca zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Informoval o tom magistrát.
Most je súčasťou modernizácie trate Púchov – Žilina na rýchlosť do 160 km/h. Prevádza železničnú trať z tunela Diel ponad Nosickú priehradu, a to z pravého brehu na ľavý. Na pravom brehu križuje štátnu cestu II/507 Púchov – Považská Bystrica, na ľavom brehu sa končí v blízkosti cesty III/5171 Milochov – Považská Bystrica. Po dokončení bude umožňovať splavnosť Váhu dvomi plavebnými šírkami v poliach 3 a 4.
Projekt CORCAP (Kapitalizačný plán TEN-T koridoru pre regionálny rozvoj a logistiku), realizovaný v rámci programu Stredná Európa 2014 – 2020, sa zaoberá prognózou nákladnej dopravy do roku 2050 s možnosťami jej výhľadu až do roku 2070. Riešeným územím je priestor juhozápadného Slovenska (Bratislavský, Trnavský a Nitriansky kraj). Na základe vykonaných analýz predstavujeme možnosti zabezpečenia potrebných trás pre nákladnú dopravu v tomto regióne. Nadväznou činnosťou je lokalizácia multimodálnych prekladísk a ich vplyv na urbanistickú štruktúru
Riešením by mohla byť územná kompenzácia. Kraj tvrdí, že trasovanie v dotyku s Národnou prírodnou rezerváciou Šúr prešlo niekoľkokrát posudzovaním vplyvov na životné prostredie.
Rýchlostná cesta R2 vedie v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského rudohoria, Poľany a Javoria. Začiatok trasy nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude aj 4,5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Situovaná je vo výške 15 až 45 m nad trasou cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby.
Slovenská správa ciest (SSC) má ambíciu začať s výstavbou druhej stavby prvej etapy obchvatu Prievidze ešte tento rok. Aktuálne čaká na vydanie stavebného povolenia. Pre TASR to uviedol hovorca SSC Martin Guzi.
Na bratislavskom mestskom zastupiteľstve bolo vo štvrtok 16. februára rušno. Témou bolo informovanie o 2. etape výstavbe električkovej trate. Aktualizovaný harmonogram tejto strategickej dopravnej stavby pre Bratislavu stále nie je oficiálne známy.
Európska komisia navrhla nové ambiciózne ciele v oblasti emisií CO2 od roku 2030 pre nové ťažké úžitkové vozidlá. Vďaka prísnejším normám by mohol tento segment cestnej dopravy prispieť k cieľom EÚ v oblasti klímy a nulového znečistenia.
Tunel Čebrať, ktorý je súčasťou stavby diaľnice D1 Hubová – Ivachnová, dosiahol ďalší míľnik, a to prerazenie druhej, severnej rúry.
V obci Moravany v okrese Michalovce začínajú s výstavbou chýbajúcej kanalizácie. Projekt počíta s prácami v hodnote viac ako 3,2 milióna eur, ukončené by mali byť do konca tohto roka. Investorom je Východoslovenská vodárenská spoločnosť.